FANDOM

Fájl:Black Widow I 001.jpg
Fekete Özvegy névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Fekete Özvegy (egyértelműsítő).

Black Widow

Igazi neve: Natalia „Natasha” Allanovna Romanova
Egyéb neve(i): nincsenek

Státusz

Foglalkozása: kalandor, kém, titkos ügynök
Személyazonossága: közismert
Állampolgársága: orosz állampolgár, de állandó lakhelye az USA, büntetett előéletű
Családi állapota: Házastársától külön él
Mely csoport tagja: KGB, korábban tagja volt a Bosszú Angyalainak, a Los Angeles Bajnokainak, Békelányoknak társa volt Fenegyereknek, jelenleg a S.H.I.E.L.D. szabadúszó ügynöke
Operációs bázisa: mobil
Jellemző idősík: jelen

Eredet

Típus/Faj: humán
Születési helye: Sztálingrád (ma Volgográd), az egykori Szovjetunió területén
Rokonai: Alexi Shostakov (elhidegült félje)
Ismertebb szövetségesei: Fenegyerek
Ismertebb ellenségei: -
Első megjelenés: Tales of Suspense,52. szám
Utolsó megjelenés:
Állapota:

Életrajz

Natasa Romanova első ízben kémként tűnt fel: a klasszikus végzet asszonya, egyébiránt a fegyvertelen harc mestere nem mással vette fel a küzdelmet, mint magával a Fegyveres Bosszúállóval, Vasemberrel. De mire idáig eljutott, még túl kellett élnie egy hosszú és kimerítő kiképzést és egy tragédiát is. Natasa Romanova, akinek az ereiben állítólag orosz királyi vér csörgedezik, egy ellenséges támadás során vesztette el a szüleit egy sztálingrádi tűzvészben. Natasát egy szovjet katona, Ivan Petrovich Bezukhov mentette meg és vette magához. A lány már kora gyermekkorában kitűnt ügyességével és harcművészeti képességeivel. Natasa egy ideig a kémmester Taras Romanov tanítványa, és a Rozsomák-éra előtti Logan iskolatársa volt. Taras arra utasította Natasát, hogy kiképzése záró aktusaként ölje meg Logant, ám ehelyett Logan teljesítette titkos küldetését, és ő ölte meg Tarast, Natasát pedig kiszabadította, abban a reményben, hogy a lánynak így nem kell majd erőszakkal terhelt életet élnie. Tervéből azonban nem lett semmi: Natasát Madripoorban elrabolták a Kéz nindzsa bérgyilkosai, és ismét Ivannak kellett megmentenie, aki Amerika Kapitány és Logan segítségével hazavitte a lányt az Egyesült Államokba.

ÚJRA A SZOVJETUNIÓBAN

A Szovjetunióba visszatérve Natasa balerinává képezte magát. Tanára a Bolsoj balett-társulat egykori instruktora, Oksana Bolishinko lett. Ezt követően a lány is a Bolsoj tagjává vált - vagy legalábbis azt hitte. Natasa - immár felnőttként - az utóbbi időben jött rá, hogy megannyi emlékképét a szovjet hatóságok programozták az agyába, és ezért hiszi azt, hogy olyan sok idilli élményben volt része. A szervek úgy gondolták, hogy a pszichotronikus kondicionálás megszilárdítja Natasa nemzethűségét, ha netán egy külföldi küldetés alkalmával disszidálni támadna kedve.

Natasa azt is megtudta, hogy nem ő az egyetlen: a KGB nem kevesebb mint 27 Fekete Özvegyet képezett ki, akikbe hamis emlékeket ültettek, és nyugatra, valamint Kínába küldték őket kémszolgálatra. (Évekkel később Natasa számos Özvegy-bajtársát megölték. Amikor lerázta hamis emlékeinek béklyóját, és lenyomozta a megölt Özvegyeket, további dolgokra is fény derült.) A kémiai kezelések, amelyeknek tinédzserkorában vetették alá, megerősítették Natasa immunrendszerei, és minden bizonnyal hosszabb életet adtak neki, de legalábbis tovább maradhatott fizikai teljesítőképessége csúcsán. Az eljárásnak köszönhetően teste ötször gyorsabb gyógyulásra képes, mint egy átlagemberé, és bőre extrém hőmérsékletnek is ellenáll. A dolog hátulütője az lett, hogy Natasa immunrendszere a terhességet fertőzésként értelmezi, így valószínű, hogy soha nem lehet gyermeke. Úgy tűnik, Natasa házassága a szovjet hős tesztpilótával, Alekszij Sosztakowal tényleg megtörtént. A házaspárt később újra alkalmazta a KGB (Natasa - hamis emlékei miatt - ekkor még mindig nem szembesült az ügynökség korábban végzett génmanipulációival). A lány testi képességeit a kormány titkos Vörös Szoba Akadémiáján, a Fekete Özvegy-kiképzés során tökéletesítették, és amikor úgy tűnt, hogy Alekszij szolgálat közben elesett, Natasa kódneve még „találóbbá" vált. Az eredetileg ipari kémkedésre az USA-ba rendelt Natasa első dokumentált küldetése az volt, hogy ölje meg az amerikai feltalálót, Tony Starkot, mivel Stark zsenialitása révén az USA túl sok fegyverre tett szert, amelyeket bevethettek Oroszország ellen. Azonban bar Natasa fel volt fegyverkezve a halálos csípéssel (az „Özvegymarással"), és Vörös Dinamó személyében társa is volt a küzdelemben, Vasember megakadályozta tervét. Özvegy azonban nem adta fel, és rávette az önjelölt hőst, Sólyomszemet, hogy kémkedjen neki a Williams Kutatásfejlesztésnél és a Stark Műveknél, méghozzá azzal az indokkal, hogy ezzel elősegítik a „világbékét".

KETTŐS ÜGYNÖK

Sólyomszemet, a hazafit persze igencsak megrázta, amikor rájött, hogy lóvá tették - de a közte és Natasa közt kialakult vonzalom egyértelművé vált. Fekete Özvegyet visszavitték Oroszországba egy újabb agymosásra, majd azzal a feladattal küldték vissza Amerikába, hogy Párbajhős és Power Man (az eredeti, nem Luké Cage!) társaságában támadja meg a Bosszúállókat, még mielőtt az agymosás hatása ismét elmúlna. A lány azonban inkább összejött a boldogságban úszó Sólyomszemmel, és a Bosszúállókkal töltötte az időt, jóllehet konfliktust generált azzal, hogy halálos fenyegetéssel próbált információkat kicsikarni. Az amerikai hatóságok hivatalosan is megsemmisítették Natasa papírjait, amikor ráállt, hogy a S.H.I.E.L.D. hírszerző ügynökségnek dolgozzon. Az egyik ilyen akció alkalmával a Bosszúállók szembekerültek egy titokzatos szovjet jelmezes ellenféllel, a Vörös Őrrel. A szuperelvtársról kiderült, hogy nem más, mint a halottnak hitt Alekszij Sosztakov, aki nem repesett az örömtől, amikor szembesült felesége ideológiailag enyhén szólva is kétes szövetségeseivel - a saját elárultatásáról nem is beszélve. Sosztakov végül megtudta az igazságot feletteseit illetően, azonban a Bosszúállókkal való összecsapása halálosnak bizonyult, amikor a főnökei bunkerje alatt szunnyadó vulkán kitört. Natasa Sólyomszem iránti vonzalma elhalványult, és bár időnként még mindig részt vett egy-egy akcióban a Bosszúállók kötelékében, képességeit a S.H.I.E.L.D.-nél sokkal inkább tudta kamatoztatni. Közben úgy döntött, régi ruhája fazonigazításra szorul, ezért olyan megerősített védőöltözetet készített magának, amely sokkal jobban passzolt az általa vállalt küldetésekhez, felszerelését pedig kiegészítette egy erős kábellel, amellyel át tudott lendülni egyik épületről a másikra. Az új Özvegy megtámadta Pókembert, azt remélve, hogy ki tudja belőle szedni képességeinek titkait, de Póki még betegen is viszonylag könnyen le tudta győzni Natasát. Bizalmasa es sofőrje, Ivan Petrovics segítségével Natasa egy ideig a szervezett bűnözés ellen folytatott harcot, majd összeállt Fenegyerekkel. A páros együttműködése viharosan romantikus és kalandos volt, és egy eredménytelen New York-i gyilkossági tárgyalást követően San Franciscóban folytatódott. A két hős rájött, hogy a nyugati parti gonosztevők kissé balekok, de együttműködésük akkor ért véget, amikor Natasa - nem túl nagy meggyőződéssel - arra hivatkozott, hogy Fenegyerek nem kezeli őt egyenrangú partnerként. Talán az egész csak egy újabb S.H.I.E.L.D. akció fedőszövege volt.

KIÁLTS AZ ÖRDÖGRE

A páros tagjai a szakítás ellenére barátok és szövetségesek maradtak, és később is belefolytak egymás életébe, amikor kellett - többek közt akkor is, amikor Fenegyerek egy gonosztevő figyelmének középpontjába került, aki pszichotropikus készítmények segítségével és Fenegyerek katolikus hátterének kihasználásával negatív befolyást gyakorolt rá. A bűnöző elhitette Fenegyerekkel, hogy egy ártatlan gyermek az Antikrisztus, akinek az eljövetelét bibliai prófécia írta meg, mire Fenegyerek nagy nehezen ráállt, hogy az emberiség megmentése érdekében megöli a kislányt. Bár Natasát kiváltképp helybenhagyták az akció során, azért sikerült megvédenie a gyermeket. Másik alkalommal, amikor egy telepatatársait tizedelő telepatikus bérgyilkos elfogta Natasát, Fenegyerek sietett a segítségére. Natasa ezt követően csatlakozott a történelem legfurcsább összetételű szupercsapatához. A Los Angeles Bajnokainak soraiban Fekete Özvegy Angyallal, Szellemlovassal, Herkulessel, Jégemberrel, majd Fekete Góliáttal és Sötét Csillaggal dolgozott együtt. Az „emberek szupercsapataként" aposztrofált team, amelyet egy milliomos támogatott, kérészéletűnek bizonyult. A tagok haraggal váltak el egymástól, bár Natasa a csapat feloszlása után is jóban maradt az olimposzi félistennel, Herkulessel. Natasa egy ideig a Bosszúállókkal vagy Fenegyerekkel lógott, de egy különösen fontos epizód alkalmával az emlékei újra kitörlődtek. Egy távol-keleti S.H.I.E.L.D.- bevetésen Fekete Özvegy leleplezte a Vipera nevű terrorista összeesküvését, amelynek az volt a célja, hogy az ügynökség hatalmas repülő helibázisán szolgáló munkatársak egy részének hipnotizálásával felszámolja a szervezetet. Ám mielőtt Natasa jelenthette volna a S.H.I.E.L.D.-nek az ügyet, Vipera agymosást hajtott végre rajta, és kirakta New York-ban. Natasa az agymosás után azt képzelte magáról, hogy ő Nancy Rushman, a középiskolai tanár. Pókember segített neki megszökni a S.H.I.E.L.D. ügynökei elől, akik valójában azért mentek érte, hogy a saját biztonsága érdekében bevigyék a bázisra. Natasa hamarosan visszanyerte emlékezetét, és társai segítségével helyreállította a S.H.I.E.L.D. biztonsági rendszerének rendjét.

VÖRÖS JELZÉS

Az agymosás és átprogramozás hosszú ideje megkeserítette Fekete Özvegy életét. A már említett incidensek mellett egy alkalommal beütött Natasa hidegháborús kondicionálása, mire elindított Oroszország felé egy interkontinentális amerikai ballisztikus rakéta sorozatot. Az eszement terv meglehetősen gyenge lábakon álló indoka az volt, hogy az amerikai rakéták hatására Natasa hazája ellencsapást tudna indítani, mivel Amerika volt az agresszor. A tény, miszerint a nukleáris fegyver az anyaország hatalmas területeit tenné a földdel egyenlővé, nem zavarta a zseniális terv kiötlőjét. Szerencsére Vasember épp kéznél volt, hogy leállítsa a rakétákat, és helyreállítsa Natasa megtépázott hírnevét. Ezután felmerült az eshetősége annak, hogy a vulkánkitörés ellenére Natasa 4 férje, Alekszij még mindig életben van. Natasa visszament az akkor még mindig hidegháborús Oroszországba, hogy utánajárjon a dolognak, de kiderült, hogy „Alekszij” csak egy android hasonmás, aki Vörös Őrnek adja ki magát. 

BOSSZÚÁLLÓ! 

Miután Natasa képességeinek és idejének java részét a S.H.I.E.L.D.-nek szentelte, visszatért az aktív szuperhősléthez, és hosszú időt töltött a Bosszúállók kötelékében. A társaság mindenes koordinátoraként segítette át a csapatot egy nehéz időszakon, melynek során a Föld Legnagyszerűbb Hőseinek alternatív univerzumokból származó hasonmásaikkal - az újra ifjú Tony Starkkal, a mutáns Darázzsal, csini katonai egyenruhákkal és rossz útra tért egykori csapattársakkal - kellett viaskodniuk. A felfordulás csúcspontjaként a csapat csaknem mindegyik tagja eltűnt a Végítélet elleni csatát követően. Natasát megrázta, milyen rossz fényt vet rá, hogy pont az ő irányítása alatt következett be mindez, ezért egyszemélyes vendettát hirdetett a Bosszúállók még szabadlábon lévő rosszakarói ellen - és elsőként jött rá arra, hogy az új szuperhőscsapat, a Mennydörgők tagjai valójában egykori gonosztevők, akik ilyen-olyan okok miatt mind megfogadták, hogy ezentúl a jó ügyért fognak harcolni. Amikor pedig a Bosszúállók tagjai visszatértek száműzetésükből, Natasa Vasember segítségével felszámolt egy rabszolgatábort, amelyben elrabolt tudósokat tartottak fogva. Az incidenst követően Natasa ismét a S.H.I.E.L.D. küldetésein igyekezett kamatoztatni képességeit, és a Bosszúállók kötelékében végzett tevékenysége a minimálisra csökkent.

MINDENKI PÓTOLHATÓ

Noha Natasa volt az egyik leghatékonyabb S.H.I.E.L.D. ügynök, soha nem feledkezett meg arról, hogy egy kormányzati ügynökség alkalmazottja - márpedig az ilyen szervezeteknél az aktuális politikai helyzet bármikor képes felülírni az alkalmazottak iránti lojalitást. Igy amikor Natasa hírét vette, hogy veszélyben az élete, meglehetősen nyílt módon igyekezett védelmet találni Fenegyerek oldalán. Kiderült, hogy Vipera a bolgár titkosszolgálat vendégszeretetét élvezi, miközben az USA alig várja, hogy terrorcselekmény gyanújával vád alá helyezhesse. Annyi volt a bökkenő, hogy a bolgárok alkut akartak: hajlandóak voltak átadni Viperát, de Fekete Özvegyet kérték cserébe. Vajon ki rendelkezett ilyen nagy befolyással a bolgár politikai körökben, hogy feltételeket szabhasson az USA-nak? Nem más, mint Alekszij Sosztakov, aki ez alkalommal nagyon is életben volt, és vissza akarta kapni a feleségét. Szerencsére Sosztakov gonosz tervét a Bosszúállók segítségével sikerült megakadályozni. Ezután jött az új Özvegy-generáció: Jelena Belova szintén a KGB Vörös Szobaprogramjának végzett ügynöke volt, bár kiképzése jóval később ért véget, mint Natasáé. Jelena lojális orosz honleánnyá való átprogramozása minden józan mértéket átlépett, de önérzete miatt nem látta be, hogy ő is feláldozható. Bár Natasa ellenségnek számított, műtéti úton mégis identitást cserélt Jelenával, hogy megtapasztalhassa, milyen az élet a másik oldalon. Ez volt azon ritka alkalmak egyike, amikor Natasa együttérzést mutatott egy ellenfele iránt. Míg a legtöbb szuperhősnek nem tetszett, hogy a Szuperhumán Regisztrációs " Törvény értelmében egy kormányzati szervnél kell a civil személyazonosságukat regisztrálniuk, Natasát nem rendítette meg a dolog. Pályafutásának kezdetétől fogva álarc nélkül dolgozott, valódi neve ismert volt a nagyközönség előtt, ráadásul épp egy kormányügynökségnek, a S.H.I.E.L.D.-nek dolgozott. Benne tehát nem merült fel ideológiai konfliktus. A volt Szovjetunióban nevelkedett, ma viszont már az USA-ban élő ügynök nagyon is jól tudta, hogy melyik oldal szabadságára vágyik, még akkor is, ha a politika néha zűrös dolgokat tud produkálni.

TÚLÉLŐ

A szuperhős polgárháborút és Amerika Kapitány halálát követően Fekete Özvegy Kapi pajzsának szállítása közben találkozott a Tél Katonájával (az új életre kelt Bucky Barnesszal). Kiderült, hogy a volt Szovjetunióban töltött idejük alatt rövid románc szövődött kettejük között, és egyikük még kegyetlen büntetést is kapott , a feletteseitől, amikor kiderült az ügy. Natasa és Sólyom megmentették a Tél Katonáját Vörös Koponyától és Dr. Faustustól, Özvegy pedig a Katona mellett maradt, amikor az felöltötte Amerika Kapitány szerepét, majd a páros végleg leszámolt Vörös Koponyával, és felmelegítették hajdani viszonyukat. Natasa harcolt a skrullok elleni háborúban is, Norman Osborn „sötét uralma" alatt pedig beszivárgott a Mennydörgők soraiba a másik Fekete Özvegy, Jelena Belova képében. Natasa Steve Rogers-et is támogatta nem sokkal Kapi visszatérése után, amikor belépett Steve titkos Bosszúálló-csapatába. Bosszúálló-társai oldalán küzdött, amikor azok a Baljós Hatos és Doktor Octopus ellen harcoló Pókember segítségére siettek. De míg a Bosszúállók többsége Ottó irányítása alá került, addig Natasa szabad maradt, és segített Pókembernek felkutatni Doktor Octopus főhadiszállását, majd megakadályozni Ottó világpusztító terveit. Jóllehet Natasa a Bosszúállók oszlopos tagja maradt, továbbra is hajtott végre önálló küldetéseket. Ismét összeakadt volt férjével, amikor Alekszij Sosztakov Ronin álcája alatt igyekezett Oroszország állítólagos hajdani nagyságát visszaállítani azzal, hogy belehajszolta az országot egy Japán elleni háborúba. Natasa Tél Katonájával való szerelmi kapcsolatának vége szakadt, amikor az újjáéledt orosz gyilkos, Leo Novokov agymosást hajtott végre rajta, és elhitette vele, hogy még mindig orosz kém. Noha barátai megmentették, a S.H.I.E.L.D. tudósai pedig visszaállították emlékeinek zömét, Natasa érzelmei Bucky iránt örökre elvesztek, ahogyan a vele kapcsolatos emlékei is.

A KÁOSZ URALMA

Fekete Özvegy szabadidejét szóló munkákkal töltötte. Megbízatásait körültekintően vállalta el, és halálos képességeit jó célokra használta, hogy ezzel is vezekelhessen a kormány bérgyilkosaként töltött időért. Tevékenységére felfigyelt a Káosz nevű kiterjedt bűnszövetkezet, amelynek vezetőségéről úgy hírlett, hogy a jövőből érkezett. Ahogy Natasának sikerült egyre közelebb férkőznie a szervezethez, egy tv-riport felfedte, hogy egykor bérgyilkosként dolgozott. Ez a leleplezés a Bosszúállókkal való együttműködést igencsak megnehezítette. A S.H.I.E.L.D.-del kapcsolatos problémák is elszigetelték, mikor Natasa a Káosz vezetősége ellen fordult. Csak a Tél Katonája tartott még ki mellette, és sietett a segítségére szükség esetén. Végül a csoport szupererős vezetője, a Próféta elteleportálta Natasát, és pozíciót ajánlott fel neki a szervezetében. A Próféta azonban elkövette azt a végzetes hibát, hogy megpróbálta megölni Natasát, amikor az visszautasította az ajánlatot - ám végül Özvegy végzett a Prófétával. Az utóbbi idők eseményei megviselték Natasát, ezért visszavonult a Bosszúállóktól, illetve otthagyta a S.H.I.E.L.D.-et is, mivel úgy döntött, szeretne egyedül tölteni egy kis időt. Ám Fekete Özvegyet a baj soha nem kerüli el. Annak ellenére, hogy Natasa minden igyekezetével próbálta elrejteni a múltját, sőt kárpótolni a világot hajdani erőszakos tetteiért, amikor aktái a „Síró Oroszlán" kódnevű maszkos orosz ügynök kezébe kerültek, megzsarolták múltjának titkaival. Oroszlán parancsára Natasa kénytelen volt meglopni a S.H.I.E.L.D.-et, és szökevénnyé válni. Bár Natasa Romanova kiképzése és kezelései hosszú életet kölcsönöztek neki, úgy tűnik, a veszélyek továbbra is leselkednek rá.

Jellemzők

Testmagassága: 170 cm
Testsúlya: 59 kg
Szeme színe: kék
Haja színe: gesztenyebarna
Bőre színe: -
Különleges ismertetőjel: -
Személyisége -

Képességek

Tudásszintje -
Intelligencia: -
Erő A Fekete Özvegy, korának és testalkatának megfelelő fizikai erővel rendelkezik, kondícióját gondosan szinten tartja.
Repülési sebesség: -
Állóképesség: -
Életerő: -
Fürgeség: -
Reflex: -
Képességei, szakértelmei: Natasa világklasszis sportoló és harcművész. Képzett fegyverforgató és tornász. A KGB vezetői által végzett kémiai eljárás eredményeképpen ötször olyan gyorsan gyógyulnak a sebei, mint egy átlagembernek, és már sok-sok éve fizikai erejének teljében van.

Egyéb

Fegyverei, felszerelése: Fegyvereit a csuklóin hordja, karperecnek álcázva. A karperec tartalmaz könnygáz kapszulákat, elektro sokkolót, tolvajkulcsot, valamint egy 610 méter hosszú kilőhető acél kábelt.
Megjegyzések: -
Névduplikáció: -
Alternatívák: -
Írta: Ben Reilly

-->