FANDOM

todo

Mutánsok Testvérisége névvel több szócikk is rendelkezik. A listájuk elérhető itt: Mutánsok Testvérisége (egyértelműsítő).

A Szervezet

Cél:
Módszer:
Operációs Zóna:
Operációs Bázis: Ismeretlen, korábban a Vadföld
Jellemző idősík: jelen, Ultimate
Anyagi biztosítás:
Ismertebb szövetségesei:
Ismertebb ellenségei:

Tagság

Szervezetük Struktúrája:
Ismert tisztségviselők:
Ismert Tanácstagok:
Tagsági Feltétel:

Történelem

Kb. egy évtizede Charles Xavier és Erik Lensherr létrehoztak egy menedéket az üldözött mutánsok számára: ez volt a Mutáns Testvériség. Eredetileg iskolának indult, de később egyre inkább hasonlított egy szektára. A Testvériség első nagy lépése a Vadföldre, egy csendes-óceáni szigetre történő áttelepülés volt, ahol valóságos paradicsomot hoztak létre maguknak. Lensherr, aki ekkorra már felvette a „Magneto” nevet, idővel meglehetősen radikális nézeteket kezdett vallani: úgy vélte, a mutánsok feladata, hogy kiirtsanak minden embert a bolygó érdekében. Xavier úgy döntött, otthagyja Magnetót, és megszökött a Vadföldről – szökés közben azonban a Testvériség immár egyedüli vezére súlyosan megsebesítette a gerincét, és Xaviert örökre tolószékbe kényszerítette.

A Mutáns Testvériség hamarosan az egész világon rettegett terroristacsoporttá vált. Magneto és követői többször is nyíltan felléptek az emberek ellen, akik ekkorra már mind félték vagy gyűlölték a mutánsokat. Az amerikai kormány válaszul a fenyegetésekre hatalmas Őr-robotokat indított útjára az országban. Az Őrök feladata egyszerű volt: kivétel nélkül megölni minden mutánst, amellyel szembekerülnek. A Testvériség válaszul erre elrabolta az elnök lányát, és azzal fenyegetőztek, hogy megölik, ha még egy mutáns meghal. A lányt végül kiszabadították Xavier új tanítványai, az X-Men tagjai, elérve így azt, hogy az elnök hálája jeléül leállítsa az Őr-programot.

A kiábrándult Küklopsz egy rövid időre átállt a Testvériséghez, mivel úgy érezte, Xavier „behódolt” az ellenséges embereknek. Részt vett a Testvériség londoni akciójában, melyben a Brit Parlament bombázása során ártatlan életek is odavesztek – Küklopsz ekkor kezdett ráébredni, hogy a rossz oldalhoz csatlakozott. Az amerikai kormány felfedezte a Vadföldet, és odaküldte az Őröket azzal a paranccsal, hogy öljenek meg minden mutánst. Magneto azonban visszaverte a támadást, és átprogramozta a robotokat: az új célpontjuk immár Washington volt. Az X-Men Magneto saját fiának, Higanyszálnak a segítségével leállította a Testvériség vezérének tombolását, és látszólag végeztek is vele. Higanyszál vette át a Testvériség irányítását, és első akciójuk során kiszabadították az X-Men tagjait az X-Fegyver fogságából. Az ostrom után több szabaddá vált mutáns is csatlakozott az immár békésebb Testvériséghez…

Alapítótagok:
Nagyobb hadjárataik és eredményeik:
Nagyobb bukásaik:

Technológia

Technológia Szint:
Közlekedés:
Egyenruhájuk:

Bibliográfia

Első megjelenés: Ultimate X-Men #1 (2001), Újvilág: X-Men #1 (2005)

Utolsó megjelenés: -

Tagok

  • Haspók
  • Agymester
  • Higanyszál (Pietro Lensherr Maximoff)
  • Skarlát Boszorkány (Wanda Lensherr Maximoff)
  • Varangy
  • egyéb ismeretlen mutánsok

Korábbi Tagok

  • Buldózer
  • Magneto (Erik Lensherr)
  • Küklopsz (Scott Summers)
  • Vadóc
  • Rozsomák (Logan)
  • prof. Charles Xavier
  • egyéb ismeretlen mutánsok