Wikia

Geschiedenis:

Adam Aaronson denkt dat hij net zo als ieder en heel gewone tiener is. Hij heeft alles wat je zou willen goede cijfers, een vriendin, en is de aanvoerder van het American Football team van zijn school. Maar dat lijkende perfecte leven dat hij leid blijkt helemaal niet zo perfect te zijn als verwacht. Na last te krijgen van een reeks epileptische aanvallen begint Adam ineens last te krijgen van geheugen verlies niet alleen dat zijn perfecte status kelderde ook ineens flink de volgende dag op school.

Net als hij dacht dat zijn dag niet erger kon hoort hij dat zijn vriend word aangevallen, in een boze bui valt hij de pestkop aan die in een razernij per ongeluk zijn hand doorboord met een metalen stoelpoot. Wat blijkt Adam is niet eens echt hij is een robot en zijn vader en zijn vriend J.T. hielden het de hele tijd geheim voor hem. Hij was zo geprogrammeerd dat hij nooit zou geloven dat hij niet een mens was.

Als z'n vader toch besluit om Adam eindelijk de waarheid te vertellen vlucht Adam boos het huis uit volkomen van ongeloof en afschuw. Uiteindelijk Accepteert hij het toch nadat hij er achterkomt dat Holden Radcliffe de man waar zijn vader voorwerkte met huurlingen achter hem aan zit.

Later komt Adam er met zijn vriend J.T. achter dat zijn vader is gekidnapt door Radcliffe hij belt om hulp naar zijn vriendin Carly maar die blijkt regelrecht met hun in een valstrik te zijn gelopen.

Ze worden gevangen genomen door de huurlingen en gebracht naar een oud verlaten gevangenis complex, waar Adam ontdekt dat ook zijn vader vastzit. Adam komt daarna face to face met Holden Radcliffe die niet bepaald geamuseerd is met zijn creatie, Radcliffe wou een vervangbare emotieloze robot soldaat voor militaire doeleinden dus Adam was niet bepaald waar hij op had gehoopt.