Wikia

New Mutants Vol 3 1 Full Cover

New Mutants

Algemene info

Team aliassen: -
(ex) Leiders:

(ex) Leden:

Eerste optreden:

Bedacht door: Chris Claremont, Bob McLeod
Overige:
Toen Professor X dacht dat zijn X-Men dood waren (in werkelijkheid waren ze verdwenen in de ruimte, gevangengenomen door de Brood), besloot hij, na aanraden van Moira MacTaggert, om een nieuw team van mutanten op te richten. Hij wilde echter zijn nieuwe leerlingen alleen leren om te gaan met hun gaven, maar ze niet als een strijdteam inzetten. Hij noemde dit nieuwe team niet de X-Men, maar simpel de New Mutants. Ontkombaar als het was, moest uiteindelijk ook dit team het opnemen tegen verschillende misdadigers. Naast de X-Men (die ondertussen terug uit de ruimte waren) leidde Xavier nu ook dus de New Mutants.

Later, toen Xavier de Aarde had verlaten om met de Starjammers mee te gaan om zich te herstellen van zijn verwondingen - opgelopen tijdens een gevecht -, werd Magneto de nieuwe leider van de teams. Magneto was namelijk tijd vast gehouden geweest in het Muir Island Genetic Research Centre, waar Moira had geëxperimenteerd met zijn geest, waardoor zijn persoonlijkheid veranderde. Hierdoor had hij geen behoefte meer naar macht en kracht. Met de tijd kwam Magneto’s ware persoonlijkheid weer terug en hij liet de school in de steek. Uiteindelijk kwamen de New Mutants onder de leiding van een mutante soldaat uit de toekomst, genaamd Cable. Nadat Xavier weer was teruggekeerd waren de New Mutants omgedoopt tot X-Force.

Echter, vele jaren later (lang nadat X-Force was opgeheven) bracht het lot de New Mutants Moonstar, Karma en Wolfsbane weer bij elkaar, namelijk op het Xavier Institute voor Hoger Onderwijs. Daar bood Xavier hen aan om de huidige generatie mutanten te begeleiden door te fungeren als mentor en docent (zie: Xavier Instituut Studenten). Als begeleiders van deze nieuwe mutanten weten ze dat de studenten van vandaag de enige hoop van morgen zullen zijn in het helpen van het realiseren van Xaviers droom van vrede tussen mens en mutant.

Niet te verwarren met: n.v.t.
Opmerkingen of verbeteringen? Email Peter of laat het een andere medewerker weten!