Marvel Wiki
Advertisement

Agamotto był pierwszym Najwyższym Czarnoksiężnikiem Ziemi, założycielem Mistrzów Sztuk Mistycznych, budowniczymsanktuariów oraz twórcą Oka Agamotto.

Biografia

Oko Agamotto używane przez Stephena Strange'a.

Tysiące lat temu, byt znany jako Agamotto, jako pierwszy odkrył Sztuki Tajemne na Ziemi. Założył wtedy Mistrzów Sztuk Mistycznych i zaczął szkolić innych ludzi kontroli nad Sztukami Tajemnymi. Kiedy zbierał wiedzę i moc, natknął się na Kamień Nieskończoności, który wykorzystał do stworzenia swojego osobistego reliktu, Oka Agamotto. Wzniósł także trzy sanktuaria w trzech różnych miejscach mocy dookoła kuli ziemskiej, aby ochronić ją przed zagrożeniami z innych wymiarów, takimi jak Dormammu, władca Mrocznego Wymiaru.

Moce

  • Manipulacja magią: Jako pierwszy Najwyższy Czarnoksiężnik i założyciel Mistrzów Sztuk Mistycznych, Agamotto był niezwykle potężnym czarnoksiężnikiem o statusie mistrza, a także, co jest całkiem możliwe, najpotężniejszym czarownikiem znanej historii. Jego zrozumienie magii wystarczyło, by tworzyć swoje własne potężne, magiczne relikty, takie jak Oko Agamotto, które pozwala czarodziejom posiąść moc Kamienia Nieskończoności. Wzniósł także sanktuaria, które mogą wygenerować potężną barierę, która jest w stanie ochronić całą planetę przed zagrożeniami z innych wymiarów, jak Dormammu, władca Mrocznego Wymiaru.

Związki

Sojusznicy

  • Mistrzowie Sztuk Mistycznych - uczniowie

Wrogowie

Ciekawostki

  • W komiksach, Agamotto był Starszym Bogiem i utworzył wszechpotężną trójcę, znaną jako Vishanti, wraz z Oshtur i Hoggothem.
Advertisement