Marvel Wiki
Advertisement

Herosi w odworocie, latająca forteca roztrzaska się zaraz. W czym leży wasza przewaga?

Atak na Helicarier była udaną ucieczką Lokiego z Helicarriera i kontynuowaniu realizacji jego planu podbicia Ziemii.

Wstęp

No to dlaczego dał się zamknąć. I jak stąd ma dowodzić armią.

Hawkeye, za zgodą Nicka Furyego, przetestował zabezpieczenia Helicarriera w fałszywie wrogim ataku. Był w stanie zinfiltrować statek i przedostać się przez wiele jego punktów kontrolnych. Poinformował Fury'ego o wadach statku, które był w stanie wykorzystać. [1]

Podczas Zniszczenia projektu P.E.G.A.S.U.S., Loki Laufeyson powrócił na Ziemię, aby ją podbić. Po zniszczeniu placówki i kradzieży Tesseraktu, Loki udał się do Stuttgartu, Niemcy, aby ukraść Iryd. Kapitan Ameryka i Czarna Wdowa udali się do Stuttgartu Quinjetem, aby się z nim skonfrontować. Loki ma przewagę nad Rogersem, dopóki Iron Man nie przybywa i Loki się poddaje. Zabierają Lokiego do aresztu T.A.R.C.Z.Y. na pokładzie Helicarriera, gdzie został umieszczony w kapsule przeznaczonej do przetrzymywania Hulka. Loki drwił Nicka Fury-ego z jego prób kontrolowania Tesseraktu i gromadzenia nieudaczników w obronie Ziemi.

Sama obecność Lokiego wystarczyła, aby zapewnić destrukcyjny element, który podzieliłby jedyną grupę bohaterów, którzy mieli jakąkolwiek nadzieję na powstrzymanie go. [2]

Atak

Wróg wewnątrz bazy! Noszą nasze mundury.
Jasper Sitwell

Hawkeye inicjuje pierwszy atak

Kiedy Czarna Wdowa przybyła, aby porozmawiać z Lokim, aby zaoferować umowę w zamian za wolność Hawkeye, poddał ją grze sprytu, w której wytropił jej najgłębsze obawy, ale został całkowicie zaskoczony, gdy oszukała go, aby wyjawił, że na lotniskowcu był już wśród nich potwór. Na tej podstawie doszła do wniosku, że potwórem tym był Banner i że planował użyć Hulka do zniszczenia statku i bohaterów.

Thor przygotowuje się do walki z Hulkiem

Jednak plan Lokiego użycia Hulka był tylko jednym z aspektów jego prawdziwych zamiarów. Bez wiedzy T.A.R.C.Z.Y., inny Quinjet z Bartonem i najemnikami na pokładzie przylatują z pomocą, po sygnale nadawanym z Berła. Barton używa wybuchowej strzały, aby zniszczyć jeden z wirników i ląduje na Helicarrierze. Eksplozja zrzuca Romanoff i Bannera na niższy poziom, gdzie ranny Banner przekształca się w Hulka. Banner ściga Romanoff do momentu, aż Thor interweniuje i zaczyna walczyć z Banerem.

Hulk atakuje myśliwiec T.A.R.C.Z.Y.

Barton i drużyna najemników udają się na mostek, gdzie agenci T.A.R.C.Z.Y. dowodzeni przez Nicka Fury i Marię Hill walczą z nimi. Najemnicy zostają zabici, ale Barton używa specjalnej strzały, aby zhakować komputery i sabotować drugi wirnik. Fury rozkazuje F-35 Lightning II zaatakować Bannera, gdy ten walczy z Thorem. Atak jest daremny, bo tylko złości Bannera, który wskakuje na myśliwiec i rozdziera go na strzępy. Banner spada na ziemię poniżej i rozbija się przez dach dużego budynku, po tym jak pilotowi udaje się katapultować i wylądować w bezpiecznym miejscu.

Iron Man naprawia jeden z uszkodzonych silników

Podczas gdy wszyscy inni walczyli ze sprawcami, Iron Man i Kapitan Ameryka naprawiali wirnik zniszczony przez napastników. Po uruchomieniu wirnika, Stark został uwięziony w środku, dopóki Rogers nie pokonał dwóch najemników i pociągnął za dźwignię, aby spowolnić wirnik, chroniąc Starka przed poszatkowaniem. Romanoff przechwytuje Bartona w drodze powrotnej do Quinjeta. Obaj walczą przez chwilę, aż Romanoff uderza Bartona w głowę na tyle mocno, żeby przerywać mu pranie mózgu.

Nick Fury świadkiem śmierci Phila Coulsona

Następnie Loki wykorzystał swoje sztuczki, aby oszukać Thora, aby wszedł do celi. Agent Phil Coulson przybywa, ale Loki wykorzystuje kolejną iluzję, aby go oszukać i dźga Coulsona w plecy Berła i wyrzuca celę Thora z Helicarriera. Zanim Loki będzie mógł opuścić Coulsona, ten strzela do niego z działa. Loki ucieka Quinjetem, podczas gdy Fury i sanitariusze dotarli do Coulsona, ale było już za późno. Thor użył Mjølnira, aby rozbić szkło i uciec z celi, zanim ta zderzyła się z ziemią. [2]

Skutki

Phil Coulson podczas operacji

" Był pan martwy... przez wiele dni "
" To niemożliwe. "
" Teoretycznie, ale dyrektor Fury poruszył niebo i Ziemię. Ekipa naukowców pracowała dzień i noc, stosując metody, na które nie przystałby żaden lekarz. "
J. Streiten i Phil Coulson

Rozwścieczeni śmiercią Phila Coulsona, Avengersi postanowili zakończyć wojnę, którą Loki rozpoczął, pokonując go w Bitwie o Nowy Jork. [2] Okazało się, że Coulson nie żył od kilku dni, ale naukowcy z T.A.R.C.Z.Y. pracowali najciężej, aby ocalić go za pomocą Projektu T.A.H.I.T.I. [3]

Po ataku i Bitwie o Nowy Jork, Tony Stark zaprojektował nową technologię repulsorów dla nowych Helicarrierów dla Projektu Insight, aby uniknąć tego, co wydarzyło się podczas ataku. [4]

Przypisy

  1. The Avengers: The Avengers Initiative
  2. 2,0 2,1 2,2 Avengers (film)
  3. Agenci T.A.R.C.Z.Y.: 1.11: Magiczne miejsce
  4. Kapitan Ameryka: Zimowy Żołnierz
Advertisement