Avengers: Koniec gry — zapowiedziany na 2019 rok film na podstawie serii komiksów o grupie superbohaterów o tej samej nazwie wydawnictwa Marvel Comics. Jest to kontynuacja filmów Avengers, Avengers: Czas Ultrona i Avengers: Infinity War. Jest to dwudziesty drugi film należący do Marvel Cinematic Universe i dziesiąty należący do Fazy Trzeciej. Jego światowa premiera odbyła się 24 kwietnia, natomiast polska 25 kwietnia

Streszczenie

Po wymazaniu połowy życia we Wszechświecie przez Thanosa, Avengersi starają się zrobić wszystko co konieczne, aby pokonać szalonego tytana. 

Obsada

Alternatywne osie czasu

Występy

Miejsca

Wydarzenia

Przedmioty

Pojazdy

Gatunki Rozumne

Zwierzęta

Organizacje

Wspomniani

Produkcja

28 października 2014 roku ogłoszono, że film będzie nosił tytuł Avengers: Infinity War - część 2, podczas gdy jego poprzednik miał nosić tytuł Avengers: Infinity War - część 1.[5] Jednak w czerwcu 2016 tytuły obydwu filmów zostały zmienione: tytuł pierwszego na Avengers: Infinity War, a tytuł drugiego nie został potwierdzony. Anthony Russo i Joe Russo wyjaśnili tę zmianę jako "odrębność tych filmów".[6]

Chris Evans ujawnił, że Avengers: Wojna bez granic i jego kontynuacja są kręcone równocześnie.[7] Zdjęcia do filmu rozpoczęto 23 stycznia 2017 roku[8] i mają potrwać do października lub listopada 2017.[9]

W kwietniu 2017 roku podczas premiery filmu Strażnicy Galaktyki vol. 2 Zoe Saldana ujawniła, że film będzie nosił tytuł Avengers: Rękawica Nieskończoności (Avengers: Infinity Gauntlet)[10], ale James Gunn ogłosił, że to nie jest prawdziwy tytuł.[11]

Filmiki

Zwiastuny

Muzyka

W czerwcu 2016 roku poinformowano, że Alan Silvestri skomponuje muzykę do filmu. Prace nad muzyką ruszyły na początku listopada 2018 roku. Natomiast zostały ukończone pod koniec marca 2019 roku.

Premiera

Światowa premiera filmu "Avangers: Koniec gry" miała miejsce 22 kwietnia 2019 roku w Los Angeles. Wydarzenie to było połączone z szeregiem spotkań, konferencji oraz "czerwonym dywanem". W wydarzeniu tym uczestniczyła obsada i twórcy filmu, oraz zaproszeni goście.

Amerykańska premiera filmu dla szerszej publiczności odbyła się26 kwietnia 2019 roku. Jednakże początkowo amerykańska premiera była zaplanowana 3 maja 2019 roku.

Polska premiera filmu miała miejsce 25 kwietnia 2019 roku.

Przypisy

Marvel Cinematic Universe.png
Marvel Cinematic Universe Wiki posiada kolekcję zdjęć związanych z hasłem "Avengers: Koniec gry".

Linki zewnętrzne

  1. PATRZ Szablon:Filmy MCU