Marvel Wiki
Advertisement

Bitwa na Valkyrie była ostateczną bitwą, w której Kapitan Ameryka uczestniczył podczas II wojny światowej, gdzie walczył i ostatecznie pokonał Czerwoną Czaszkę na pokładzie samolotu bombowego Valkyrie, który miał zniszczyć Stany Zjednoczone Ameryki.

Wstęp

Dorwę Schmidta. Nie spocznę, póki HYDRA nie przestanie istnieć.

Kapitan Ameryka, Howling Commandos i Strategiczne Rezerwy Naukowe zdołali zniszczyć wiele baz HYDRY w całej Europie i udaremnili wiele ich ataków. Nie mogąc zlokalizować Johanna Schmidta i jego kwatery głównej, Kapitan Ameryka i Komandosi udali się, aby zaatakować Schnellzug EB912, pociąg przewożący Arnima Zolę.

W ataku Gabe'owi Jonesowi udało się schwytać Zolę, ale Bucky Barnes, najlepszy przyjaciel Steve'a Rogersa, spadł z pociągu i został uznany za martwego. Zola ostatecznie przyznał się pułkownikowi Chesterowi Phillipsowi, że Czerwona Czaszka planuje zaatakować Stany Zjednoczone Ameryki i podał jego lokalizację.

Rogers przygotował się do ataku na HYDRĘ w ich Kwaterze Głównej przy wsparciu Howling Commandos i Strategicznych Rezerw Naukowych, aby zinfiltrować bazę, pozwalając na schwytanie w celu ukrycia pełnego frontalnego ataku.

Red Skull zdołał uciec na Valkyrie, a pułkownik Phillips i Peggy Carter zabrali auto Red Skulla i użyli go do pościgu za samolotem i wsadzili na niego Rogersa. Przed skokiem do samolotu Rogers i Carter podzielili się swoim pierwszym i ostatnim pocałunkiem.[6]

Bitwa

Mógłbyś mieć moc równą bogom! A wolisz nosić na piersi byle flagę! Widziałem przyszłość! Nie było w niej flag!"
"To nie moja przyszłość!
Red Skull i Kapitan Ameryka

Kapitan Ameryka wsiadł na pokład Valkirie i zlokalizował szereg Parasitów HYDRY, serię pilotowanych Tesseraktem bomb atomowych miały zdziesiątkować główne miasta Stanów Zjednoczonych, w tym Nowy Jork, rodzinne miasto Rogersa.

Kapitan Ameryka walczy na Parasicie HYDRY

Rogers unieruchomił większość bomb i pokonał ich pilotów, ale gdy próbował zatrzymać tego dla Nowego Jorku, został zatrzymany przez Żołnierza HYDRY i wypadł z „Valkirie” z bombą. Rogersowi udało się wbić jednego z żołnierzy w śmigło i wyrzucić pilota. Unikając ostrzału z armaty, Rogers zrzucił bombę z powrotem na statek.

Chwytając swoją tarczę, Rogers skierował się w stronę mostu, gdzie został zaatakowany od tyłu przez Red Skull z bronią. Rogers zablokował wybuch swoją tarczą i wytrącił karabin z rąk Czerwonej Czaszki, upuszczając przy tym tarczę.

Czerwona czaszka chwyta Tesserakt

Obaj walczyli wręcz, powodując, że samolot spadł, dopóki Red Skull nie uruchomił ponownie autopilota. Samolot wyrównał i Czerwona Czaszka strzelił do Rogersa ze swojego pistoletu. Rogers chwycił swoją tarczę i rzucił ją w pierś Czerwonej Czaszki, wbijając go w urządzenie zabezpieczające Tesseraktu. Czerwona Czaszka podniosła Tesserakt, ale obiekt otworzył portal i wystrzelił go na planetę Vormir. Tesserakt wtopił się z Valkyrie i wylądował w Oceanie Atlantyckim.[6]

Skutki

Poświęcenie Kapitana Ameryki

Peggy Carter jest załamana

Nie rób tego. Mamy czas, coś wymyślimy."
"Jestem daleko od lądu. Jeśli będę zwlekał, zginie mnóstwo ludzi. Peggy... Już podjąłem decyzję.

Mimo że Kapitan Ameryka pokonał Czerwoną Czaszkę, Valkyrie wciąż była na autopilocie, lecąc w kierunku Nowego Jorku. Rogers zdołał skontaktować się z Siedzibą HYDRY przez radio połączone z Valkyrie. Radio odebrał Jim Morita, ale przerwała mu Peggy Carter. Powiedział jej, że musi wylądować samolotem w oceanie. Rozmawiali, aż w końcu rozbił samolot. Howard Stark szukał go w łodzi podwodnej, ale znalazł tylko Tesserakt.

Powrót Kapitana Ameryki

Nick Fury mówi Kapitanowi Ameryce prawdę

Wybacz ten mały teatrzyk, uznaliśmy, że lepiej będzie cię przygotować."
"Na co?"
"Spałeś. Prawie siedemdziesiąt lat.

Niemal 70 lat po tych wydarzeniach, zamrożone ciało Steve'a Rogersa zostało znalezione i uwolnione z lodu przez T.A.R.C.Z.Ę.. Kiedy Rogers się obudził, próbowali go oszukać, by myślał, że wciąż jest w latach 40., aby kontrolować sposób, w jaki odkryje prawdę, wiedząc, że będzie zdruzgotany. Ta sztuczka się nie powiodła i Rogers wybiegł na zewnątrz, odkrywając, że jest we współczesnym Nowym Jorku. Poznał Nicka Fury'ego, który powiedział mu, że pomógł ocalić świat w latach 40.[6]

Los Czerwonej Czaszki

Dawno w poprzednim życiu, ja też szukałem kryształów... Trzymałem nawet jeden z nich w ręku. Ale odrzucił mnie i zesłał tutaj, pragnąłem kamienia, dostałem skałę pilnuję tylko skarbu.
Czerwona Czaszka do Thanosa

Johann Schmidt również przetrwał bitwę, będąc przetransportowany na planetę Vormir. Pozostając tam uwięzionym, mając za zadanie strzec skarbu przez ponad 70 lat, dopóki nie odwiedził go Thanos i jego adoptowana córka Gamora, która jako pierwsza szukała Kamienia .[7]

Występowanie

W porządku chronologicznym:

Przypisy

Advertisement