Marvel Wiki
Advertisement

"Trzech na pace, plus kierowca. Kierowcę mogę zdjąć."
"Odpada. Wybuch rozwaliłby pół miasta. Trzeba wyciągnąć Ultrona."

Bitwa w Seulu była główną bitwą pomiędzy Avengers i Ultronem z jego wartownikami w Seulu, Korea Południowa. Pragnąc nowego ciała dla swojej świadomości, Ultron włamał się do U-GIN Genetic Research Facility, aby utworzyć nowe syntetyczne ciało z wibranium w kołysce regeneracyjnej U-GIN .

Kiedy Wanda Maximoff zdała sobie sprawę, że faktycznym planem Ultrona było spowodowanie globalnej katastrofy, która zapoczątkuje nową erę ewolucji Ziemi, przybyli Avengers, prowadzeni przez Kapitana Amerykę i ścigali Ultrona w ciężarówce po ulicach Seulu. Chociaż Avengers przejęl kołyskę, Ultron porwał Czarną Wdowę.

Wstęp

Ucieczka z U-GIN

"Musimy ewoluować. Nie ma tu miejsca dla słabych."
"A kto oddzieliod silnych?"
"Życie. To najlepsza próba."

Doświadczywszy koszmarów z rąk Wandy Maximoff, Avengersi odzyskali siły w domu Clinta Bartona. W końcu zdali sobie sprawę, że Ultron próbował stworzyć nowe ciało, próbując „ewoluować”. Ultron zrobił pranie mózgu Genetykowi U-Gin Helen Cho, używając berła, i kazał jej zbudować nowe ciało z komórek i z wibranium, który Ultron ukradł Ulyssesowi Klaue. Zdając sobie z tego sprawę, Avengersi podzielili się, próbując go powstrzymać, a Tony Stark udał się do Oslo, Norwegia, aby uniemożliwić Ultronowi dostęp do kodów nuklearnych Stanów Zjednoczonych i Kapitan Ameryka, Czarna Wdowa i Sokole Oko udają się do Seulu, aby powstrzymać Ultrona, gdy próbował wgrać swój umysł do nowego ciała.

Helen Cho prosi Kapitana Amerykę o zdobycie Kołyski Regeneracyjnej

Podczas procedury przesyłania, Wanda Maximoff była w stanie czytać w myślach Ultrona, odkrywając jego plan zniszczenia ludzkości. Przed opuszczeniem Ultrona, Wanda uwolniła Cho spod kontroli Berła, doprowadzając Ultrona do zabicia reszty pracowników U-Gin i poważnie ranić Cho. Kiedy Kapitan Ameryka wszedł do laboratorium U-GIN, aby zobaczyć Cho na ziemi i został ostrzeżony o Kołysce Regeneracjyjnej i Kamieniu Nieskończoności, których Ultron planuje użyć do stworzenia ciała wewnątrz.[3]

Bitwa

Kapitan Ameryka zaciekle walczy z Ultronem

"Nie masz z nim, żadnych szans"
"...Dzięki, bracie."

Sokolemu Oku udało się zlokalizować Ultorna w ciężarówce U-GIN. Sokole Oko zasugerował zestrzelanie, ale Kapitan Ameryka ostrzegł, że Kamień Nieskończoności wewnątrz syntetycznego ciała Ultrona może zniszczyć miasto. Rogers wskoczył na ciężarówkę, przerywając pobieranie Ultrona. Rogers postanowił zająć Ultrona, aby Sokole Oko i Czarna Wdowa mogli odzyskać ciało. Rogers i Ultron walczyli, a Rogers robił co w jego mocy, aby się utrzymać. W pewnym momencie bitwy Rogers stracił swoją tarczę. Po bitwie na motocyklu, Czarna Wdowa była w stanie ją dla niego odzyskać. Walka ostatecznie przeniosła się do jadącego pociągu, kiedy Rogers próbował odciągnąć Ultrona od Kołyski.

Pietro Maximoff pomaga Kapitanowi Ameryce w walce z Ultronem

Tymczasem Romanoff weszła do ciężarówki; jednak Wartownicy Ultrona podnieśli ciężarówkę w powietrze, aby uniknąć blokady drogowej ustanowionej przez policję w Seulu. W pociągu Ultron prawie pokonał Rogersa, podczas gdy Wanda Maximoff i Pietro Maximoff przybyli na pomoc Rogersowi. Ultron błagał bliźniaków, aby nie zwracały się przeciwko niemu, ale Wanda zauważyła, że ​​nie mają wyboru. Ultron zabił konduktora pociągu i uciekł. To spowodowało, że pociąg wymykał się spod kontroli. Rogers kazał Pietro usunąć cywilów z drogi, podczas gdy Wanda użyła swoich mocy, aby skutecznie zatrzymać pociąg. Romanoff zdołała wrzucić Kołyskę Regeneracyjną do Quinjeta w powietrzu, ale została porwana przez Ultrona.[3]

Skutki

Bliźniacy Maximoff postanowili pomóc Avengersom

"Co z Kołyską, odzyskaliście?"
"Stark to załatwi."
"Nie załatwi."
"Coś ci się przewidziało, Stark to nie wariat."

Avengersą udało się odzyskać Kołyskę regeneracyjną, wysyłając ją z powrotem do Wieży Avengers po to, aby Bruce Banner i Tony Stark ją zbadali.

Ultron ogłuszył Czarną Wdowę i zabrał ją do Bazy Badawczej HYDRY Struckera w Sokovii.

Wanda Maximoff i Pietro Maximoff zdołali dowiedzieć się o planie Ultrona, aby wytępić całe ludzkie życie, więc dołączyli do Avengersów, aby go powstrzymać.[3]

Naprawy rozpoczęły się w Seulu po incydencie i trwały aż do 3 maja 2016, kiedy Seul był jednym z miast, które WHiH News i Christine Everhart uznała wciąż "w naprawie" w wyniku incydentów z udziałem Avengers, częściowo ze względu na ich taktyczną reakcję, gdy omawiano kwestię zarządzania i odpowiedzialności Avengers.[4]

Przypisy

  1. Avengers: Czas Ultrona ma miejsce dwa miesiące przed wydarzeniami z filmu Ant-Man. Scott Lang zostaje zwolniony z więzienia 17 lipca, jak pokazano w WHiH Newsfront.
  2. Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów
  3. 3,0 3,1 3,2 Avengers: Czas Ultrona (2015)
  4. WHIH Newsfront Exclusive: President Ellis Discusses the Avengers
Advertisement