Marvel Wiki
Advertisement

Bogini - żeńska i dobra strona Adama Warlocka, która została zrodzona po wypędzeniu całego dobra i zła z Adama.

Początki

Podczas posiadania rękawicy nieskończoności przez Warlocka on stał się bogiem. Czuł się tak samo jak Thanos, niegodny bycia bogiem, więc używając swej mocy wygnał z siebie całe dobro i zło, żeby każdy jego osąd nie był uzależniony od dobra czy zła. To doprowadziło do reinkarnacji jego przyszłego złego wcielenia, czyli Magusa. Dobra strona Adama ukrywała się przez rok i zbierała kosmiczne kostki z różnych wymiarów.

Krucjata Nieskończoności - Na początku trzeciej części Sagi Nieskończoności Bogini używając swej mocy pokonała Adama Warlocka i przedstawiła się jako Bogini. Zrzuciła go do nieznanych wymiarów. Następnie pokazała symbole przed bohaterami, którzy są związani z religią albo mają moce parapsychicznie. W między czasie przeteleportowała się w pewne miejsce oddalone od ziemi wiele lat świetlnych w którym znajdował się kamień rzeczywistości i nieznany 6 strażnik z Straży Nieskończoności. Majstrując przy klejnocie spowodowała wyrwę w naturze rzeczywistości co spowodowało rozpadanie się rzeczywistości i uwięzienie strażnika w wyrwie. Mephisto, władca Hadesu wyczuł groźne siły i pomyślał, że potrzebuje sojuszników. Bogini używając kostek wytworzyła ciało dla swego ducha i pojawiła się przed Storm, Jean Grey, Archaniołem, Sue Storm, Daredevilem, Namoritą, Silhoutte, Spider-Manem, QuickSilverem, Doctorem Strangem, Wonder Manem, Kapitanem Ameryką, Puckiem, Szamanem, Talizmanem, Windshearem, Sasquatchem, Srebnym serferem, Thorem, Sersi, SleepWalkerem, Crystal, Herkulesem, FireLordem, Moondragon, US Agentem, Duplicate Manem, Rahne, Scarlet Witch, Black Knightem, Gamorą, Living Lightningiem i Moon Knightem. Poprosiła ich wszystkich o dołączenie do jej krucjaty a oni się zgodzili. Przed każdym wcześniej wymienionym bohaterem pojawił się portal do którego wszedł. Wszyscy pojawili się na nowej co dopiero stworzonej planecie za słońcem, którą Bogini nazwała Rajem Omega. Stworzyła też wielką kaplicę wyposażoną w najnowocześniejszą technologię.

Kosmiczne Jajo - Bogini przedstawia swoim wyznawcą Kosmiczne Jajo, które zostało stworzone z trzydziestu kosmicznych kostek z tuzina różnych wymiarów. Dobra strona Warlocka mówi, że po tym jak Living Tribunal nałożył blokadę na kamienie nieskończoności to te jajo jest najpotężniejszym narzędziem we wszechświecie. Wchodzi do niego by z jego wnętrza pobudzić ducha świętego w każdym oświeconym bycie w niebiosach, ale potrzebuje do tego całej swojej uwagi i sił ,więc wybiera MoonDragon by przez nią się kontaktować.

Lot do Raju - W rezydencji Avengers wszystkie grupy super bohaterów próbują dowiedzieć się czemu ich przyjaciele znikają. Zniknął też Mister Fantastic, który pojawia się znowu, ale tym razem z Strażą Nieskończoności i z ich nowym członkiem czyli Maxamem. Rozpoczyna się walka, która kończy się i Straż wszystko wyjaśnia. Aurora, członkini Alfa Flight doznaje zmiany osobowości, jej drugie oblicze jest bardzo religijna, więc domaga się dojścia do swej Bogini. Bohaterowie postanawiają umożliwić jej to, ale wraz z nią polecą Mister Fantastic, IronMan i Vision. Gdy lądują na Raju Omega ukazuje im się Bogini, która ich teleportuje z powrotem do statku, który pojawił się nad ziemią. Bohaterowie są przekonani, że Bogini opanowała herosów za pomocą fal telepatycznych, które wcześniej wykrył Reed Richards będąc w bazie Straży Nieskończoności. Postanawiają polecieć na księżyć do Watchera by zadać mu kilka pytań.

Kosmiczne wniebowstąpienie - Bogini używając swych mocy wraz z swym kosmicznym jajem trafiają do podziemi planety, gdzie bóstwo łączy się z duszami innych mieszkańców kosmosu. Iron Man, Vision i Reed lądują na księżycu i spotykają Watchera, który aktualnie obserwował konflikt Shi'ar i Skrulli, który w niewyjaśniony sposób został przerwany a żołnierze opuścili pole walki. Watcher tłumaczy im, że wyczuł zmiany w aktywności fal mózgowych osób z walki. Iron Man pyta się, czemu on "nie zmienia się w pełne miłości zombie". Vision domyśla się, że jej transmisje bogini mają z natury daleki zasięg i ziemia i księżyc są za blisko Bogini, żeby ziemia odczuwała jej skutki. Reed zadaje Uatu (Watcher) coraz to więcej pytań, ale on mu nie chce odpowiedzieć (Watcher ma na sobie klątwę, która uniemożliwia mu bycia uczestnikiem, ale tylko obserwatorem), więc Uatu teleportuje ich na ziemię do rezydencji Avengers. Bohaterowie nie wiedzą, że wyznawcy Bogini obserwują ich dzięki mistycznym mocą Doctora Strangera. MoonDragon kontaktuje się telepatycznie z swoją Boginią i mówi jej, że jej wrogowie spiskują przeciwko niej a Bogini dalej rozszerza swoje wpływy co powoduje, że coraz więcej istot przestaje walczyć. Wszyscy złoczyńcy na ziemi poddają się (np. Absorbing Man wchodzi do bazy Avengers i się poddaje). Tym czasem SleepWalker znika na oczach Thora, dlatego, że jego gospodarz wstaje a wtedy kosmita wraca do ciała gospodarza. W bazie Avengers Reed Richards rozpoczyna spotkanie, gdzie chce podjąć wraz z herosami decyzję jak i czy w ogóle wkroczyć do akcji przeciwko Bogini. Profesor X i Spider Girl są przeciwko ataku na Boginię. Zaczyna się kłótnia a wszystko widzą i słyszą ludzie Bogini z MoonDragon na czele.

Pakty z diabłem - Adam Warlock po uratowaniu 6 strażnika, którym okazuje się Thanos wraca na Wyspę Potworów (Baza operacyjna Straży Nieskończoności) by zebrać resztę strażników, ale ich nie ma, więc wraca do Thanosa. Nagle pokazuje się Mephisto w swojej innej, ohydniejszej wersji by wywrzeć wrażenie na Adamie i Thanosie. Mephisto przybiera inną postać. Thanos pyta się diabła co tu robi a on im mówi, że chce wspomóc ich w konflikcie z Boginią. Między czasie Profesor X chce się skontaktować z MoonDragon. Podczas telepatycznej rozmowy troll Pip (jeden z straży nieskończoności, przyjaciel Adama i pijok i właściciel kamienia przestrzeni) dotyka Profesora. Ostatecznie MoonDragon atakuje telepatycznie Profesora doprowadzając do śpiączki. Wracając do Thanosa, Mephisto i Adama Warlocka. Adam nie widzi powodu by to Mephisto mu i Thanosowi pomagał. Demon mówi, że wie o wiele więcej na temat kosmicznych pojemników energetycznych (chodzi o kosmiczne kostki) i ma sekretną wiedzę na ich temat. W bazie Avengers Troll Pip w myślach mówi, że dotykając profesora jego moc teleportacji "zyskała telepatyczne namiary na MoonDragon" dzięki temu może się tam teleportować, zyskał też namiary na Boginię, bo MoonDragon rozmawiając z Xavierem (Profesor X) myślała o swojej pani. Nagle Adam kontaktuje się z Pipem na poziomie duchowym i pyta go o to co się dzieje. Po opowiedzeniu historii Adam kończy rozmowę i wraca do rozmowy z diabłem. Thanos i Adam chcą pomocy demona, ale on mówi, że za opłatą, za jedną kosmiczną kostkę. W bazie Avengers Reed szykuje "Zakłócacz Harmoniczny" nastawiony na unieszkodliwienie koszmicznych pojemników energetycznych. Bogini i jej wyznawcy dowiadują się o tym. Bogini każe im się przygotować na atak. Drużyny postanawiają polecić Quinjetem model 5 do Raju Omega. Między czasie Srebny Surfer traci wiarę w Bogini i już nie jest jej niewolnikiem, po czym atakuje go FireLord.

Słona Bogini i Pip, Król Wszechświata. - Na statku w Avengers Pip teleportuje się do Bogini, która znajduje się w podziemiach Raju. tam teleportuje się nad jajem i spadając na nie może spełnić swoje życzenie (Jajo spełnia życzenia tak samo jak kosmiczne pojemniki). Jego życzenie było zamiana Bogini w słup soli. Pip zastanawia się jak użyć swej nowej boskości, np. chce zostać prezydentem, mieć własny serial itd. Ostatecznie życzy sobie by postacie z universum zrobili mu imprezę urodzinową, do tego niestety nie dochodzi i atakuje go Silhouette, która chowała się przez cały czas. Odmienia Boginię.

Plan Adama -Wracamy do paktów z diabłem, gdzie Mephisto chce jeden kosmiczny pojemnik energetyczny za jego "ekspercką" wiedzę. Adam przekomarza się z władcą Hadesu a on przybiera groźniejszą formę by zaatakować Warlocka. Adam strzela w niego wiązką z kamienia duszy a diabeł zmienia się w "poczwarę'. Ostatecznie Szalony Tytan (chodzi o Thanosa) zgadza się na "handel". Mephisto tłumaczy, że kostki były kiedyś "bytami energetycznymi" które po długiej metamorfozie stały się zaawansowanymi istotami. Mówi, że większość naukowców sądzi, że zatraciły rozumną świadomość. Ale pojemniki są w stanie do przeczuć. Pojemniki dokonały świadomych wyborów co do życzeń, które spełnią, zanim przeobraziły się w swoją obecną formę. Kostki są wszechmocne ,ale po prostu nie chcą łamać pewnych zakazów, które same ustanowiły. Ale te zasady można ominąć siłą woli. Mephisto mówi, że by złamać ograniczenia potrzeba wiary, nie jednej nie stu istot, ale miliardy dusz mogłyby przeciwstawić się zasadą pojemników. Planem Bogini jest użycie dusz w galaktyce by zażyczyć sobie czegoś wielkiego. Thanos i Adam już wiedzą po części co planuje Bogini, więc Warlock chce przeteleportować się do swej komnaty w ktrórej znajduje się wieczna kula (Prezent od manifestacji Wiecznośći, dzięki temu użądzeniowi można się komunikować z Wiecznością). I Spotyka Wieczność i Nieskońćzoność (Druga strona medalu wieczności), którzy są stopieni w jedno. Adam dowiaduje się, że te istoty wiedziały od początku o planach Bogini. Adam zostaje wyrzucony z ich świata i wraca do Thanosa. Odsyła diabła z powrotem do jego podziemia i Adam daje mu swó kamień duszy( jeden z sześciu, które kiedyś były jednym) i wiązka z kamienia strzela w Adama zabierając jego duszę do Świata Dusz (Świat w kamieniu Duszy.Thanos mając kamień Warlocka moznaje jego plan.

Przygotowania do Świętej Wojny - Thanos używa swej technologii by przeteleportować srebnego surfera (który zapewne wygrał starcie z FireLordem) do swego statku, bo jest potrzebny w planie Adama. Między czasie w Raju Omega wyznawcy Bogini szykują się na wojnę z ziemskimi bohaterami. Doctor Strange otwiera mistyczny portal przez który wchodzą opętani herosi, ale w bazie Avengersów nikogo nie ma, są oni w drodze do Raju Omega. Thanos i Srebny Surfer kontaktują się za pomocą hologramu z superbohaterami, którzy są aktualnie na statku w drodze do raju. Proszą ich o pomoc a oni zgadzają się, Thanos mówi, że potrzebują też Profesora Xaviera. Bohaterowie mówią, że profesor jest w bazie Avengers w śpiączce. Thanosowi to nie przeszkadza i teleportuje Xaviera na swój statek. Thanos teleportuje Srebnego Surfera do wyznaczonego dla niego punktu. Okazuje się, że Thanos chce wykorzystać moc Surfera by go naładować mocą gwiazdy i wykorzystać jako pocisk, który poleci w stronę Raju Omega za pomocą Hulka i Draxa Niszczyciela, którzy "naprowadzą" srebnego surfera. Surfer uderza w księżyc a MoonDragon wysyła Thora na Hulka i Draxa. Statek avengersów zostaje zniszczony przez mjolnir (młot Thora) i wszyscy bohaterowie uciekają kapsułami. Zaczyna się walka Thora z Draxem i Hulkiem, który traci swój plecak odrzutowy i powoli oddala się od walki spadając na planetę Bogini. W Świecie Dusz Adam Warlock spotyka swój strach czyli Magusa! (Męska i zła strona Adama). Wszyscy wyznawcy Bogini zostają przeteleportowani w wyznaczone miejsca na planecie by policzyć się z herosami, którzy niedługo wylądują na planecie.

Rozmowa z złym ja - Adam prosi Magusa by do niego dołączył by stał się silniejszy podczas konfrontacji z Boginią. Magus się nie zgadza bo woli gnić w tym piekle (Dla Magusa Świat Dusz to udręka bo jest tylko mrocznym zakątkiem duszy Adama przez co dla mieszkańców Świata Dusz nie istnieje) niż mu pomóc. Zaczyna się walka, która kończy się wygraną Adama, który to wraca do siebie.

Święta Wojna - Wojna się rozpoczyna, gdzie to bohaterowie walczą z swoimi przyjaciółmi, którzy zostali opętani przez Bognie. Podczas walki wiele bohaterów przegrywa a wiele pokonuje swoich przyjaciół. Bogini jest już gotowa na swój triumf, na swoje wniebowstąpienie. Nagle Thanos swoim statkiem Dreadnaught 666 strzela w planetę Bogini i Thanos wraz z Profesorem Xavierem teleportują się koło Bogini w Kosmicznym Jaju. Thanos szybko używając kamienia strzela w jajo Bogini. Thanosowi się nie udaje i plan Bogini się wypełnia, gwiazdy w galaktyce zmieniają się w supernovą powodując wielki wybuch.

Geneza Bogini - Adam ląduje w rzeczywistości psyche swojej kobiecej stronie. Stając się w połowie sobą, w połowie Boginią. Tam Adam spotyka istotę, która mówi na siebię Wieszczka, która jest aspektem licznych cyklów życiowych. To znaczy, że cykl Bogini i Adam trwa od wieków. Wieszczka ukazuje Warlockowi wszystko co przeżyła Bogini zanim "wydostała" się z Adama Warlocka. Wieszczka pokazuje Adamowi życie Bogini, jej dzieciństwo i Magusa, który niszczy piękne róże. To symbolizuje faworyzowanie męskiej strony przez Adama (to chyba normalne, bo Adam to facet, ale dobra, tak jest w komiksie). Wieszczka pokazuje też miłość czy samotność Bogini a także ciemność, która otoczyła Boginię. Wieszczka pokazuje "Portal do najmroczniejszego życia Bogini". Tam Adam widzi wszechświat gdzie gwiazdy zmieniają się w novą i powodują koniec wszechświata. Wieszczka tłumaczy, że Bogini w swoim rozumowaniu tylko tak może wygrać. Wieszczka dalej tłumaczy, że Adam i Bogini zawsze byli ślepi na dobro i widzieli jedynie ból. Jeśli Bogini uda się plan, cykl się powtórzy i wszystko wróci do punktu wyjścia. Adam zastanawia się jak ma to zmienić, a Wieszczka mu tłumaczy, że ma ją zaakceptować po czym znika.

Sen czy jawa? - Cały wszechświat wybucha, Bogini myśli, że jej się udało, ale nagle okazuje się, że to sprawka Warlocka, który spowodował iluzję zniszczenia rzeczywistości. Ujawnia się jako duch. Rozpoczyna się walka, Warlock wypędza Boginię z jej fizycznej formy i ze sobą walczą. Adam przegrywa, ale nagle pojawiają się "Duchowe i mentalne projekcje Thanosa i Profesora X". Bogini wraca do swego ciała. Adam wchodzi do jaja jako duch mówiąc, że Bogini purzyciła swoje ciało na tak długo, że jego duch związał się z Kosmicznym Jajem, Bogini dała się oszukać. Warlock trzyma swoją kobiecą wersję i każe Thanosowi strzelić laserem z kamienia duszy. Bogini zostaje wygnana do Świata Dusz a Thanos wysyła duszę Warlocka do jego ciała, który znajduje się na statku Thanosa. Thanos dotyka jajka i wszystko naprawia. Wszyscy wracają na swoje miejsce.

Koniec Bogini - Bogini trafia do Świata Dusz gdzie spotyka Magusa. Bogini szybko rusza na Magusa i okazuje się, że dla siebie też są duchami. Mephisto pojawia u Thanosa i każe Thanosowi dać mu kostkę. Thanos jest znany z dotrzymywania słowa, więc daje demonowi kostkę. Ten używa kostki by zgładzić Thanosa, ale to nie działa. Thanos tłumaczy, że dotrzymał słowa, ale dał mu po prostu nie działającą kostkę. W ich umowie nic nie było o działającej kosce.

Moce - Bogini ma te same moce co Adam Warlock czy Magus. Super siła, szybkość, zwinność, lewitacja czy przetrwanie w próżni. Dzięki kosmicznym pojemnikom energetycznych dobra strona Adama zyskała możliwość tworzenia iluzji, nowego ciała, telepatycznego opętania czy nawet tworzenie czegoś z niczego jak np. z swoją planetą czy katedrą. Moc Bogini była bardzo wielka.

Ciekawostki :

- Bogini wieżyła, niejednokrotnie w komiksie wspominała o ewangelii czy o wniebowstąpieniu.

- Stwierdzono, że Bogini nie ma tęczówek, chociaż pojawiły się obrazy, na których widać ją z tęczówkami.

Bogini.jpg
Bogini2.jpg
Bogini3.jpg

Debiut: Krucjata Nieskończoności (1992)

Advertisement