Kiedyś nie miałam niczego. A potem znalazłam tę robotę, tę rodzinę, ale nic nie trwa wiecznie.

Czarna Wdowa (ang. Black Widow) – amerykański film akcji science-fiction z 2021 roku, którego opracowaniem scenariusza zajmował się Jac Schaeffer, Ned Benson i Eric Pearson, a reżyserią zajmował się Cate Shortland, natomiast produkcją - Kevin Feige.

Film jest kontynuacją wydarzeń po filmie Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów i prequelem Avengers: Wojna bez grani. Jest to dwudziesty czwarty film Marvel Cinematic Universe i pierwszy film Fazy Czwartej.

Opis

W pełnym akcji thrillerze szpiegowskim filmie Marvel Studios pt. Czarna Wdowa , Natasha Romanoff znana również jako Czarna Wdowa, konfrontuje się z mroczną częścią swojej przeszłości, gdy pojawia się niebezpieczny spisek związany z jej przeszłością. Ścigana przez rywala z przeszłości, który nie powstrzyma się przed niczym, by ją zabić, Natasha musi poradzić sobie ze swoją przeszłością jako szpieg i zerwanymi więziami rodzinnymi, które pozostały nie rozstrzygnięte na długo przed tym, zanim dołączyła do Avengers.

Obsada

Występy

Miejsca

Wydarzenia

Przedmioty

Pojazdy

do dodania

Gatunki Rozumne

Organizacje

Wzmianki

Produkcja

12 lutego 2014 roku prezes Marvel Studios, Kevin Feige, ujawnił w wywiadzie dla Total Film, że przygotowano pewne prace przygotowawcze nad potencjalnym filmem z Czarną Wdową, w którą ponownie wcieli się Scarlett Johansson, mówiąc: „Zaczynamy kręcić następny film o Avengersach pod koniec marca. Wdowa ma w tym bardzo duży udział. Dowiadujemy się więcej o jej przeszłości i dowiadujemy się więcej o tym, skąd pochodziła i jak się stała w tym filmie. Pomysł zbadania tego nawet dalej w jej własnym filmie byłby świetny i mamy z tym pewne prace rozwojowe.”[1]

W sierpniu 2014 r. Nicole Perlman ogłosiła, że ​​napisała "dość dogłębną" obróbkę filmu w latach 2010/2011[2], podczas gdy brytyjski reżyser Neil Marshall powiedział w wywiadzie dla Vanity Fair, że chce wyreżyserować ten film. [3]

Podczas Fan Expo Canada w dniu 31 sierpnia 2014 roku Stan Lee ujawnił, że prace nad filmem mogą iść do przodu. W wywiadzie dla Collidera, Johansson ujawniła, że ona i Feige omówili serię samodzielnych filmów o Czarnej Wdowie dla Marvela. W styczniu 2016 roku aktor Clark Gregg stwierdził, że Marvel powinien nakręcić film Czarnej Wdowie; w międzyczasie Joe i Anthony Russo chcieli wyreżyserować film o niej. W dniu 6 maja 2016 r. Feige ogłosił Deadline podczas Q&A, że Marvel Studios omawiało stworzenie filmu o Czarnej Wdowie. 23 lipca 2016 r. Feige oświadczył, że zobowiązali się do zrobienia filmu i że reżyser Avengers i Avengers: Czas Ultron, Joss Whedon, był otwarty na reżyserowanie filmu. W lutym 2017 roku Johansson powiedziała Total Film Magazine, mówiąc o swoim filmie Ghost in the Shell, że "timing" był kluczem do urzeczywistnienia filmu. W październiku 2017 roku Taika Waititi powiedział i09, że chciałby wyreżyserować ten film jako komedię.

W dniu 10 stycznia 2018 roku ogłoszono, że film był we wczesnej fazie rozwoju, a Jac Schaeffer został zatrudniony do napisania scenariusza. W wywiadzie udzielonym w lutym 2018 roku Chris Evans potwierdził, że film jest w fazie rozwoju. 26 kwietnia 2018 roku ogłoszono, że Marvel Studios szukało reżysera do filmu i spotykało się z takimi twórcami jak Deniz Gamze Ergüven, Chloé Zhao, Amma Asante, Maggie Betts i Angela Robinson. W dniu 2 maja 2018 roku ogłoszono, że Marvel Studios nadal szuka reżysera do filmu i spotykało się z ponad 65 reżyserami. 20 czerwca 2018 roku poinformowano, że Marvel Studios obserwowało Cate Shortland, Amma Asante i Maggie Betts, aby wyreżyserować film. W dniu 12 lipca 2018 roku ujawniono, że Cate Shortland została wybrana do reżyserii filmu. 30 listopada 2018 roku poinformowano, że filmowanie rozpocznie się w 2019 roku, a potencjalna premiera w 2020 roku. 6 lutego 2019 roku. Production Weekly podał, że filmowanie miało rozpocząć się w czerwcu w Wielkiej Brytanii i zakończyć we wrześniu. 15 lutego 2019 roku Collider poinformował, że Ned Benson został zatrudniony do obrobienia scenariusza. 18 marca 2019 roku Variety poinformowało, że Florence Pugh rozpoczęła negocjacje, aby zagrać w filmie. W dniu 3 kwietnia 2019 roku, David Harbour i Pugh zostali obsadzeni w filmie, podczas gdy Rachel Weisz rozpoczęła negocjacje, aby zagrać. Doniesiono, że tego samego dnia filmowanie rozpocznie się 3 czerwca 2019 roku i potrwa do września. Tydzień później O-T Fagbenle został obsadzony w nieujawnionej roli głównej. W maju 2019 roku ujawniono, że Johansson będzie producentem filmu. W dniu 28 maja 2019 roku poinformowano, że w Norwegii rozpoczęły się zdjęcia. W czerwcu 2019 roku ogłoszono, że Ray Winstone dołączył do filmu. W dniu 20 lipca 2019 roku, na San Diego Comic-Con 2019, obsada została ujawniona, a Kevin Feige ogłosił, że film ma wejść do kin 1 maja 2020 roku. 2 października 2019 roku ogłoszono, że William Hurt powtórzy swoją rolę Thaddeusa Rossa w filmie. 7 października 2019 roku poinformowano, że filmowanie się zakończyło i rozpoczęła się postprodukcja.

W dniu 8 lutego 2020 roku poinformowano, że powtórne sesje zdjęciowe miały miejsce w Los Angeles. 17 marca 2020 roku ogłoszono, że film nie ukaże się 1 maja 2020 roku, a jego data premiery zostanie przesunięta na czas nieokreślony w wyniku pandemii COVID-19. 31 marca 2020 roku doniesiono, że Lorne Balfe zastąpił Alexandre Desplat jako kompozytor filmu. Jednak ta informacja nie została potwierdzona przez Marvel, a Desplat nadal jest wymieniany jako kompozytor w najnowszym plakacie. Desplat potwierdził później, że nie był już zaangażowany w projekt. 3 kwietnia 2020 roku ogłoszono, że film ukaże się 6 listopada 2020 roku.

Ciekawostki

  • Okazało się, że akcja filmu rozgrywa się po filmie Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów (2016).
  • Będzie to ósmy raz Scarlett Johansson w roli Natashy Romanoff/Czarnej Wdowy.
  • Paralizatory na nadgarstku Czarnej Wdowy mają kolor żółty. To hołd dla klasycznego kostiumu Czarnej Wdowy Natashy Romanovej, który był całkowicie czarnym garniturem z żółtymi bransoletami i żółtym paskiem.
  • Emma Watson, Saoirse Ronan, Alice Englert, Dar Zuzovsky i Florence Pugh byli barni pod uwagę w obsadzeniu roli Yeleny Belovej, a Watson był faworytem. Ostatecznie Pugh został obsadzony. Przypadkowo Watson i Ronan byli współpracownikami Pugha w Małych kobietkach (2019).
  • W komiksach Daredevil i Czarna Wdowa byli parą, a Charlie Cox z serialu Netflixa Daredevil chce filmu, w którym ich historie się skrzyżują.
  • David Hayter napisał scenariusz i miał reżyserować go w 2004 roku, kiedy prawa do filmu były nadal w Artisan Entertainment / Lions Gate.
  • Wydany 10 lat od wprowadzenia Natasha Romanoffa jako Czarna Wdowa w Iron Man 2.
  • To dwudziesty czwarty film Marvel Cinematic Universe.
  • To pierwszy film w fazie 4 MCU.
  • Zarówno Scarlett Johansson, jak i Marvel kilkakrotnie wyrażali zainteresowanie potencjalnym filmem solowym w następnych latach, zanim prace nad rozwojem postępowały wraz z zatrudnieniem Jacka Schaeffera i Cate Shortland w 2018 roku, mimo że Shortland nie ma doświadczenia w reżyserowaniu wysokobudżetowych filmów akcji.
  • Data premiery Czarnej Wdowy została przesunięta z powodu wybuchu pandemii koronawirusa.
  • To trzeci po Legionie samobójców (2016) i Hellboy (2019) film fabularny komiksu Davida Harbour.
  • Wcześniej reżyser Hellboy (2019), Neil Marshall, wyraził zainteresowanie reżyserowaniem filmu, ale nie zwrócono się do niego, ponieważ Marvel szuka kobiecej reżyserki.
  • Pierwotnie film Czarna Wdowa miał mieć premierę 1 maja 2020 roku. Jednak z powodu wybuchu pandemii koronawirusa, film został przełożony na 6 listopada 2020 roku. Czarna Wdowa to tylko jeden z wielu filmów, które mają być przełożone z powodu Covid-19.
  • W zwiastunie można zobaczyć ten sam zwietrzały wewnętrzny dziedziniec hotelu, który wykorzystano w innym filmie o sowieckiej szkole zabójczyń (Czerwona Jaskółka (2018)) nakręconym w Budapeszcie na Węgrzech.
  • André Holland był brany pod uwagę w roli złoczyńcy, ale ostatecznie obsadzono O-T Fagbenle.
  • 6 lipca 2020 roku ogłoszono, że dyrektorzy Marvel Studios, w tym Kevin Feige, byli pod takim wrażeniem występu Florence Pugh jako Yeleny Belovej, że planują włączyć ją do przyszłych filmów MCU i może nawet zostać nową Czarną Wdową. W rzeczywistości Feige stwierdził, że ten film został napisany, aby pokazać Belovę w takim samym stopniu, jak Natashe Romanoff.
  • W obsadzie filmu jest dwóch zdobywców Oscara: William Hurt i Rachel Weisz; oraz dwóch nominowanych do Oscara: Scarlett Johansson i Florence Pugh. Przypadkowo Johansson i Pugh rywalizowały ze sobą w 2020 roku o wiele nagród dla najlepszej aktorki drugoplanowej, w tym Oscara i nagrody BAFTA, za role odpowiednio w Jojo Rabbit (2019) i Małych kobietkach (2019).
  • David Harbour gra postać Alexei w Czarnej Wdowie, a w serialu Netflixa Stranger Things gra Jima Hoppera, który porywa rosyjskiego naukowca o imieniu Alexei.

Media

Zwiastuny

Plakaty

Przypisy