Marvel Wiki
Advertisement

'Imię i nazwisko:'nieznane Pseudonimy: Eon Rasa: Byt Astralny Aktualny status: martwy Debiut: Captain Marvel #28 (wrzesień 1973) Ostatnie pojawienie się: Quasar #23 (czerwiec, 1991) Twórcy: Mike Friedrich, Jim Starlin

Eon - To kosmiczny byt, który to na początku wszechświata dawał rolę takim bytom jak Wieczność, Śmierć czy Nieskończoność.

Historia - Eon był kosmiczną istotą związaną z koncepcją czasu. Służyła wszechświatowi z jego własnego wymiaru, Eonverse, wyznaczając jednocześnie różnych Obrońców Wszechświata. Był także potomkiem Wieczności, a także rodzicem kosmicznej istoty Epoki. Kiedy Thanos realizował swoje plany zniszczenia wszelkiego życia we wszechświecie. Eon teleportował do niego Kapitana Marvela, aby spotkać się z nim osobiście i gdzie oświecił kapitana poprzez serię wizji, w tym pokazując mu przeszłość Eternals i Thanosa. Obdarzył go psioniczną zdolnością zwaną „świadomością kosmiczną”, której dokładna natura i możliwości nie zostały jasno określone, i nazwał go „Obrońcą Wszechświata”. Kapitan Marvel powrócił na Ziemię, aby wznowić walkę z Thanosem i uratować wszechświat przed zniszczeniem. Eon zaprojektował tak zwane pasma Kwantowe, które zwykle dawał swoim Obrońcom Wszechświata. Eon został najwyraźniej zniszczony przez Maelstroma.

Moce - Eon mógł reanimować martwe ciała lub tworzyć ramiona ze swojego ciała. Eon posiadał kosmiczną świadomość, która pozwalała mu wiedzieć, co się dzieje lub może się zdarzyć w dowolnym miejscu we wszechświecie w dowolnym czasie. Mógłby przekazać taką świadomość lub jej fragmenty dowolnej żywej istocie.

Advertisement