Marvel Wiki
Advertisement

Samuel Thomas „Sam” Wilson, lepiej znany jako Falcon, jest byłym pilotem Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, który opuścił czynną służbę, gdy jego skrzydłowy Riley zginął w walce, wybierając zamiast tego pomoc weteranom, którzy cierpieli z powodu stresu pourazowego w Veterans Affairs. W tym czasie Wilson spotkał się i wkrótce stał się sojusznikiem kapitana Ameryki na początku powstania HYDRY, pomagając mu w zlikwidowaniu planów Alexandra Pierce'a dotyczących projektu Wizja, zanim zdecydował się pozostać z Kapitanem Ameryką w przyszłych misjach.

Podczas gdy Avengers ścigali pozostałości HYDRY, Falcon pomagał kapitanowi Ameryce w jego poszukiwaniach Bucky'ego Barnesa, aby spróbować uratować go przed praniem mózgu, które zmieniało go w zabójcę. Po wydarzeniach z Czasu Ultrona, Falcon został członkiem drugiego pokolenia Avengers, w tym czasie kontynuował poszukiwania Barnesa i spotkał się z Ant-Manem, który próbował włamać się do Nowej Bazy Avengers, co skłoniło Wilsona do rozważenia rekrutacji Ant-Mana do Avengers.

Falcon nadal był aktywnym członkiem Avengers, a także udało mu się powstrzymać plany Crossbonesa, dopóki nie zdecydował się stanąć po stronie kapitana Ameryki z naruszeniem nowo powstałych porozumień Sokovia. Wierząc w swojego przyjaciela i przywódcę, Wilson pomagał mu w ratowaniu Zimowego Żołnierza przed rządowymi Anty-terrorystami, gdy próbowali ujawnić tożsamość Helmuta Zemo który był prawdziwym złoczyńcą. Spowodowało to, że Falcon walczył z byłymi kolegami z drużyny, gdy Iron Man próbował ich powstrzymać. W następstwie bitwy Wilson został aresztowany przez Thaddeusa Rossa i zabrany wraz z kolegami z drużyny do specjalnego więzienia, ale wkrótce został uwolniony przez Kapitana Amerykę.

Wilson gdy Ziemia została zaatakowana przez Thanosa, który próbował zdobyć Kamień Umysłu osadzony w Visionie. Dołączył do Avengersów, którzy bronili Wakandy. Jednakże, kiedy pokonali siły Thanosa, zostali całkowicie pokonani, gdy Thanos osobiście przybył, a Wilson wraz z T'Challą, Barnesem, Grootem i Wandą Maximoff zostali zdezintegrowani, wraz z resztą połową życia we wszechświecie.

Przywrócony do życia przez Hulka, Falcon dołączył do Avengersów podczas Bitwy o Ziemię. Po tym, jak Iron Man poświęcił swoje życie, by pokonać Thanosa, Steve Rogers wrócił do lat 40. Żeby wieść spokojne życie z Peggy Carter . Jako stary człowiek spotkał Wilsona w 2023 roku, gdzie powierzył Wilsonowi jego tarczę z vibranium, mianując go nowym kapitanem Ameryką.

Advertisement