Black Cat  (Felicja Hardy) - anty-bohaterka i była dziewczyna Spider-Mana.

Galeria

Zdolności

Kostium Felicji ma wbudowane urządzenie, które zapewnia jej o wiele większą moc, szybkość i zwinność. Posiada także umiejętność widzenia w ciemnościach oraz specjalny hak, umożliwiający Kotce przyczepność. Poza tym przynosi pecha osobom w jej otoczeniu. W niektórych uniwersach posiada zmysły kota i ostre pazury-rękawice. Ma również specjalne kolczyki, dzięki którym zawsze spada na cztery łapy.

Historia

Felicja Hardy jest córką znanego włamywacza. Zawsze chciała być taka jak on. Wykorzystała swoje zdolności i wydostała ojca z więzienia, żeby ostatnie swoje dni spędził w domu. Później zastawiała pułapki na swoich nieprzyjaciół, żeby myśleli, że przynosi im nieszczęście. Była fanką Spider-Mana, ale ściągała na siebie kłopoty. W końcu miała z nim romans. Nie posiadając prawdziwych mocy, poprosiła kilku podejrzanych naukowców, opłacanych przez Kingpina, aby jej pomogli. Okazało się jednak, że ona miała własne, głęboko ukryte moce, a naukowcy je tylko aktywowali. Od tamtej pory Black Cat rzeczywiście przynosi nieszczęście i jest sojusznikiem Pełzacza.

Felicia została zgwałcona przez swojego chłopaka Ryana. Z nienawiści szkoliła się w różnych stylach walki i akrobatyki, chcąc zabić jej gwałciciela. W końcu, po wielu miesiącach przygotowywań, wyruszyła do zemsty, ale zanim zdążyła go znaleźć, Ryan zginą w wypadku prowadząc po pijanemu. Wściekła, że straciła szansę zemsty, Felicja postanowiła wykorzystać swoje nowe umiejętności, aby pójść w ślady ojca.

Po raz pierwszy przywdziała kostium, by uwolnić ojca z więzienia. Niestety zmarł jej ojciec, a ona potem upozorował własną śmierć. Mimo niechęci do mężczyzn, Felicia poczuła pokrewieństwo z samotnym bohaterem Spider-Manem był pierwszym człowiekiem któremu ufała i którego kochała całym sercem. Felicia szukała sposobu, aby zdobyć jego zaufanie i przyciągnąć jego uczucia  Widząc dobro w Felicij, Spider-Man dokonał wszelkich starań, aby jej złe czyny zostały zapomniane.

Felicia została umieszczona w szpitalu psychiatrycznym, ale uciekła. Połączyła siły ze Spider-Man'em aby pokonać Maggię. Po raz kolejny upozorowała swoją śmierć.

Media

Komiksy

Filmy

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Spider-Man i Czarny Kot przeżyli burzliwy romans, a potem rozstali się. Vulture niedawno przekonał się, że Felicja wciąż żywi wiele uczuć do Pajęczaka. Jednak w Daredevil vol. 3#8 miała kolejny romans, tym razem z tytułowym Daredevilem.