Helmut Zemo - były żołnierz, dowódca EKO Scorpion, który chciał wziąć odwet na bohaterach za śmierć rodziny dzieląc ich i robiąc z nich wrogów.

Zdolności

  • Znakomity strateg

Historia

Zemo był pochodzącym z Sokovii żołnierzem, który zamierzał zemścić się na Avengers za śmierć ojca, żony i dziecka, którzy zgineli podczas walk z Ultronem. Ustalając, że próba pokonania Avengers byłaby daremnym wysiłkiem, Helmut spowodował wydarzenia mające na celu podzielić i rozerwać zespół od wewnątrz. Był szczególnie zainteresowany akcją Zimowego Żołnierza z roku 1991. Odkrył, że był on odpowiedzialny za śmierć rodziców Tony'ego Starka. Uświadamiając sobie, że Bucky to Zimowy Żołnierz, zdał sobie sprawę, że Steven "Steve" Rogers nie ugnie się przed niczym, by zapobiec śmierci swego przyjaciela z gniewu Starka. Przebrany za Bucky'ego wysadził budynek, w którym obradowało ONZ. Miał również zamiar wznowienia programu i obudzeniu pozostałych Zimowych Żołnierzy. Black Panther darował mu, życie, gdy zauważył, że sam też chciał zemścić się za śmierć ojca.

Media

Ciekawostki

  • Zemo zdaje się mieć upodobanie do bekonu i czarnej kawy zamawiając je codziennie podczas pobytu w hotelu
  • Zemo jest leworęczny