FANDOM

Historia

Hoder był starożytnym Asgardzkim bogiem i ślepym bratem Baldera Odinsona według niektórych relacji z mitologii nordyckiej. Według tych samych źródeł, Hoder był kiedyś męskim i silnym młodym wojownikiem, który zabił tuziny Mroźnych Gigantów i sypiał z wieloma dziewicami. Pewnego razu, po upiciu i podnieceniu się po bitwie, próbował posiąść Idunn, strażniczkę złotych jabłek wbrew jej woli. W zemście, Idunn odmówiła mu dostępu do złotych jabłek i wiecznej młodości, którą posiadali inni Asgardczycy.

Bogini Frigga zmusiła wszystko co istnieje by obiecało nigdy nie skrzywdzić Baldera. Wszystko z wyjątkiem jemioły, którą uznano za zbyt młodą, by żądać od niej przysięgi. Od tego czasu niektórzy bogowie bawili się rzucając w Baldera bronią i widząc, że nie jest ona w stanie go zranić. Loki podpuścił ślepego Hodera, aby ten strzelił do Baldera strzałą z jemioły. Aby zapobiec odkryciu jego oszustwa, Loki zabił Hodera mieczem Heimdalla, zanim można było odkryć kłamstwo Lokiego.

Moce i umiejętności

Moce

  • Nadludzka siła
  • Nadludzka prędkość
  • Nadludzka wytrzymałość
  • Regeneracja
  • Dlugowieczność

Umiejętności

  • Znajomość wszystkich języków w 9 światach, wszystkich dialektów ziemskich i wielu języków obcych.