Luke Cage - superbohater o niezwykłej sile i wytrzymałości.

Zdolności

W wyniku eksperymentu jego cechy fizyczne zostały ulepszone. Zyskał ponadludzką siłę, wyjątkową wytrzymałość skóry oraz możliwość szybkiego gojenia urazów wewnętrznych. Prawdopodobnie jego zdolność regeneracji komórek uniemożliwia mu starzenie.

Historia

Przeszłość

Carl Lucas pochodzi z Savannah w stanie Georgia. Był synem Etty i Jamesa Lucasa, wpływowego kaznodziei. Przyjaźnił się z Willisem Strykerem, nieświadomy, że jest to jego przyrodni brat urodzony ze związku ojca z sekretarką. Jako nastolatkowie ukradli wspólnie samochód i niebawem zostali złapani przez policję. Dzięki wpływom ojca Carl w ramach kary dołączył do Marines, natomiast Willis trafił do więzienia.

Wiele lat później Carl został niesłusznie skazany i trafił do więzienia Seagate. Na miejscu uczęszczał na zajęcia terapeutyczne prowadzone przez Revę Connors. Zaufał psycholog, a z czasem poczuł do niej uczucie. W zamknięciu Carl zmuszany był do udziału w walkach między więźniami w ramach rozrywki więziennych strażników. Po jednej z takich walk doznał na tyle poważnych obrażeń, że bliski był kresu życia. Życie uratował mu więzienny lekarz prowadzący eksperymenty na skazańcach. W wyniku wypadku w czasie eksperymentu, który miał uratować życie, Lucas zyskał nadludzką siłę i niezwykle wytrzymałą skórę. Dzięki tym cechom uciekł z zakładu karnego wybijając pięścią dziurę w więziennym murze. Zamieszkał w Nowym Jorku, zmienił nazwisko na na Luke Cage i poślubił Revę.

Media

Seriale

Pełna lista wystąpień Luke Cage'a