Marvel Wiki
Advertisement

Mystique (urodzona jako Raven Darkholme) - była mutantem zdolnym do przybrania każdego wyglądu.

HISTORIA

X-Men : Przeszłość, która nadejdzie

Po tym, jak Mystique ujawnia swoją prawdziwą tożsamość i wysłała strażników, podniosła broń i miała zamiar go zastrzelić, gdy Logan, Charles, Erik i Hank przerywają, gdy przybyli, aby ją powstrzymać. Daje to Strykerowi możliwość zademonstrowania Mystique. Magneto jednak kieruje szpilki paralizatora na Strykera. Magneto rozumie, że Mystique może stanowić zagrożenie dla wszystkich mutantów i próbuje zabić ją bronią, ponieważ jest przekonany, że jej śmierć zapewni przyszłość mutantom. Mystique mówi Charlesowi, by zamroził Erika, ale Erik informuje ją, że Charles nie może, ponieważ jego moce są stłumione przez zaprojektowane dla niego serum Hank. Nie udaje mu się zabić Mystique, chociaż gdy Mystique jest zmuszony do ucieczki i wyskakuje przez okno,

Erikowi udaje się zgiąć kulę, aby trafiła ją w nogę. Walczą na ulicy, a po chwili do walki dołącza Bestia. Ale kiedy przybywa policja, są zmuszeni się rozproszyć.

Mystique przytula nóż do szyi Magneto.

Mystique trafia do szpitala w Paryżu, aby poddać się operacji rany, i pozostawia jeszcze bardziej zdeterminowaną, by zabić Traska. Kiedy Magneto szuka swojego hełmu, wpada na Mystique, która jest na niego zła za próbę zabicia jej i mówi, że już mu nie pomoże, trzymając nóż przy jego szyi. Chociaż Erik próbował ją przekonać, że on i Charles otrzymali wiadomość od przyszłości o tym, że Strażnicy używają jej DNA, nie uwierzyła mu przed odejściem.

Mystique udaje się do Waszyngtonu, gdzie Trask i Nixon planują odsłonić Strażników jako odpowiedź na zagrożenie ze strony mutantów. Xavier śledzi ruchy Mystique z Cerebro i planuje ją przechwycić. Znajduje Mystique na lotnisku i rozmawia z ludźmi wokół niej, ale ona nie chce słuchać.

Podczas odsłonięcia Strażników, Mystique próbuje zastrzelić Traska przebranego za agenta Secret Service, ale nie udaje mu się to, ponieważ Charles zatrzymuje ją mentalnie.

W chaosie wywołanym działaniami Magneto, Mystique udaje się dostać do bunkra prezydenta pod Białym Domem. Wykrywacz mutacji Traska uruchamia się w bunkrze, ujawniając Mystique, która atakuje Strykera i zdejmuje z niego plastikową broń Strykera, gdy Magneto wyrywa bunkier i ustawia na nim kamery, a wiele osób go obserwuje, w tym Ink, Ropucha i Ropucha. . Następnie bierze ich broń i celuje w mężczyzn. Nixon wychodzi i mówi Magneto, aby oszczędził ich i zabił tylko jego. Magneto jednak nie zgadza się z tym, że Strażnicy zostali stworzeni do zabijania wszystkich mutantów, nie oszczędzając żadnego mutanta. Prezydent następnie przekształca się w Mystique, pokazując prawdziwego Prezydenta za nią. Wyciąga plastikowy pistolet i strzela Magneto w bok szyi, nie po to, by go zabić, ale po to, by go ogłuszyć i otrzeć, zanim go znokautuje.

Mystique strzela Magneto w szyję, a następnie powala go.

Mystique następnie obraca broń w Traska, ale gdy ma zamiar go zabić, Charles mówi jej w myślach, że jeśli tego nie zrobi, może dać ludzkości drugą szansę na poprawne zdefiniowanie mutantów. Xavier prosi ją o podjęcie właściwej decyzji, ostatecznie pozostawiając ją jej. Mystique widzi swój błąd, postanawia nie zabijać Traska i upuszcza broń, powodując w ten sposób wymazanie dystopijnej apokaliptycznej przyszłości. Podczas gdy Magneto jest wciąż w szoku, zdejmuje jego hełm, aby Charles mógł przejąć nad nim kontrolę. Używa mocy Magneto, aby usunąć metalowe resztki, a następnie odsyła go po pożegnaniu zarówno z Mystique, jak i nim, pokazując światu, że mutant uratował Prezydenta. Jej działania zmieniają przyszłość - program Sentinel został odwołany, a Trask zostaje zwrócony do władz o sprzedaż amerykańskich tajemnic wojskowych.

Następnie jest widziana, jak ratuje Wolverine'a z rzeki Potomac, przebrany za Williama Strykera. Później Mystique stał się znanym bohaterem, który stał się idolem dla wielu, zwłaszcza młodych mutantów. Stała się także symbolem pokoju między ludźmi a mutantami, a nie iskrą, która rozpoczęła wojnę między mutantami a ludźmi, która doprowadziła do niemal wyginięcia mutantów.

X-Men : Apocalypse

Dziesięć lat później, w 1983 roku, Raven nadal walczy o wolność mutantów, ratując młodych mutantów. W Berlinie w Niemczech ratuje młodego Kurta Wagnera, znanego również jako Nightcrawler, z klubu walki, w którym jest zmuszony walczyć z mistrzem Angelem. Po uratowaniu Kurta, Raven zabiera go do tropiciela mutantów i pośrednika Calibana, aby zdobyć dla niego nowy identyfikator. Kaliban mówi Ravenowi, że Erik niedawno stracił rodzinę i najwyraźniej wpadł w szał.

Następnego dnia Raven i Kurt przybywają do X-Mansion, gdzie ona i Hank spotykają się. Hank pokazuje jej Blackbirda i jego plany dotyczące zreformowania X-Men Raven, ale potem mówi mu, że jest tam, aby porozmawiać o Eriku, ku przerażeniu Hanka. Później Charles wraca do Rezydencji wraz z Moirą, która nie pamięta jej dzięki Charlesowi, który usuwa jej wspomnienia. W samotności omawiają traktowanie mutantów, podczas gdy Charles próbuje jej powiedzieć, że świat jest lepszy, Raven twierdzi, że tak naprawdę nic się nie zmieniło i że Mutantów wciąż się boi i prześladuje, a kiedy zaczyna mówić bardziej wojowniczo, Charles zauważa, że ​​jej retoryka brzmi nie różni się od Erika, który przyprowadza Ravena do ujawnienia, że ​​powrócił i że stracił żonę i dziecko, i prosi Charlesa o pomoc w zlokalizowaniu go, aby mu pomóc.

Mystique i Quicksilver odkrywają eksplozję.

Używając Cerebro Charles lokalizuje Erika, jednak wkrótce zostaje przejęty przez Apocalypse, który wykorzystuje moce Charlesa wzmocnione przez Cerebro do rozbrojenia broni nuklearnej na świecie. Charles w desperackiej próbie powstrzymania rozkazów Apokalipsy, Alex, aby zniszczyć Cerebro, co robi, znokautując Charlesa w tym procesie. Raven, Moira, Hank i Alex zabierają nieprzytomnego Charlesa z pokoju Apocalypse wraz z jego czterema jeźdźcami, w tym Erikiem, porywają Xaviera. Alex próbuje ich powstrzymać, wystrzeliwując w nich podmuch energii, tylko po to, by chybił i uderzył w silnik Blackbirds, powodując eksplozję. Podczas gdy Alex zostaje natychmiast zabity, Raven i pozostali zostają uratowani przez Quicksilvera, który zabiera ich wraz z innymi uczniami w bezpieczne miejsce. Grupa zostaje następnie schwytana przez Williama Strykera i uwięziona w celi nad jeziorem Alkali. Tam Peter wyjawia Ravenowi, że Magneto jest jego ojcem.

Podczas przesłuchania przez Strykera Xavier wysyła psychiczną wiadomość, którą słyszą wszyscy na ziemi. Nagle Rosomak, który uciekł (uwolniony przez Scotta, Jeana i Kurta) zaczyna masakrować wszystkich w obiekcie, zmuszając Strykera do ucieczki. Scott następnie wysadza dziurę w celi, a grupa kradnie odrzutowiec, aby lecieć do Kairu, aby zatrzymać Apokalipsę i uwolnić Charlesa.

Po drodze przerażona Jean pyta Raven, czy bała się tego dnia 1973 roku, kiedy zatrzymała Erika. Mystique mówi, że nie, ale potem zaczyna im mówić, że bała się swojej pierwszej misji w 1962 roku i opowiada o tym, jak powstali X-Men. Przybywając do Kairu Mystique instruuje innych, by uratowali Charlesa, podczas gdy ona i Quicksilver powstrzymują Magneto przed manipulowaniem biegunami magnetycznymi Ziemi i zabijaniem miliardów ludzi. Przed rozstaniem Scott radzi Raven, że nie wszyscy mogą kontrolować swoje moce. Raven mówi im, żeby tego nie robili i zamiast tego je obejmowali, i po raz pierwszy od dziesięciu lat chętnie porzuciła ludzką postać.

Mystique zostaje liderem polowym X-Men.

Z Quicksilver, Mystique przybywa do miejsca pobytu Erika i obaj informują go, że nadal ma rodzinę, zanim pójdzie pomóc innym. Quicksilver angażuje się w Apocalypse, ale zostaje pokonany przez Apocalypse, łamiąc nogę Quicksilvera. Mystique przebiera się za Psylocke i próbuje go powstrzymać, ale mu się to nie udaje. Charles atakuje umysł Apokalipsy, powodując, że upuszcza Mystique, podczas gdy Cyclops i Beast zabierają ich w bezpieczne miejsce dzięki połączonym siłom Jean, Erik (który wziął słowa Ravens do serca) Storm (który spojrzał na Raven), a Cyclops Apocalypse zostaje pokonany później Mystique staje się dowódca polowy X-Men i zaczyna szkolić nowych rekrutów, w skład których wchodzą Quicksilver, Cyclops, Storm, Nightcrawler i Jean, wraz z Beast in the Danger Room, podczas gdy Charles patrzy na to.

X-Men : Mroczna Phoenix

Dziewięć lat później, w 1992 roku, profesor X jest obecnie doradcą prezydenta Stanów Zjednoczonych, ponieważ on i X-Men są czczeni jako światowi superbohaterowie. Raven nadal jest liderem terenowym zespołu X-Men. Xavier i Hank McCoy są świadkami, jak prom kosmiczny Endeavour napotyka problemy w kosmosie. Prezydent dzwoni do Xaviera, aby udzielić pomocy astronautom. Xavier wysyła Beast, Mystique, Quicksilver, Storm, Nightcrawler, Jean Grey i Cyclops, aby udali się w kosmos za pomocą X-Jet, podczas gdy on używa Cerebro do mentalnej komunikacji ze wszystkimi naukowcami NASA. Po tym, jak astronauci zostaną uratowani i bezpiecznie sprowadzeni z powrotem na Ziemię, Mystique atakuje Xaviera za wysłanie ich na niebezpieczną misję, powołując się na to, że nie powinni ryzykować życia mutantów dla życia ludzkiego tylko dla dobrej prasy, podczas gdy Xavier twierdzi, że jest to warte zachodu, ponieważ utrzymuje mutantów w dobrym odbiorze opinii publicznej, w porównaniu z tym, jak wcześniej byli oczerniani.

Mystique wychodzi na rozmowę z Hankiem, gdzie prosi go o odejście, twierdząc, że Xavier zgubił drogę, chociaż Hank odmawia. Wkrótce potem zdają sobie sprawę, że Jean źle się czuje, gdy wyzwala psychiczny atak na X-Mansion, a Mystique atakuje Xaviera, gdy zdaje sobie sprawę, że Xavier zmodyfikował umysł Jean, gdy była młodsza.

Po tym, jak Jean opuszcza X-Mansion, aby szukać swojego ojca, Mystique dołącza do X-Men w ich podróży do Red Hook. Po tym, jak Jean okazuje się być wrogą siłą, Storm and Beast próbują ją zaatakować; Podczas gdy Cyklop odrzuca Storma na bok, profesor X mentalnie zamraża Bestię, podczas gdy Quicksilver zostaje zneutralizowany przez Jean. Mystique postanawia nie walczyć z Jean i zamiast tego ją uspokajać. Kiedy zbliża się do niej, Jean powiadamia Mystique, aby uciekła od niej,

chociaż powoduje to, że Jean wyzwala psychiczną falę, która wrzuca Mystique z powrotem do uszkodzonych domów, wbijając ją w drewniane kawałki. Bestia rusza do umierającej strony Mystique; Mystique mówi Bestii, że go kocha, chociaż on jej nie słyszy. Próbuje to powtórzyć, chociaż umierająca Mystique ulega jej obrażeniom, zanim zdąży.

Po powrocie do X-Mansion Xavier wygłasza przemówienie, gdy zakopują ciało Mystique. Bestia opuszcza X-Mansion i informuje Magneto o zabójstwie Mystique z rąk Jean, a para próbuje zabić Jean. Po rzekomej śmierci Jeana Beast zostaje nowym dyrektorem szkoły i trzyma zdjęcie Mystique na swoim biurku.

OSOBOWOŚĆ

W oryginalnej linii czasu Mystique była zimną, bezwzględną i złą kobietą, która zabijałaby bez namysłu. Było to wynikiem okrutnych eksperymentów na niej. Jest bardzo piękna, uwodzicielska i agresywna, ilekroć przebiera się za kogoś innego. Lubi mieszać w ludzkie umysły lub dotrzymywać towarzystwa swoim ofiarom, jak senator Kelly i Wolverine, podszywając się pod Henry'ego Gyricha i Jean Gray.

Mystique miał wyjątkowo złą opinię o ludziach w oryginalnej linii czasu, przynajmniej raz gniewnie nazywał ich „homo sapiens”; wynikało to z ich traktowania zarówno osobiście, jak i mutantów w ogóle. Oświadczyła, że ​​boi się chodzić do szkoły jako dziecko i gardzi ukrywaniem swojego prawdziwego wyglądu, żeby się dopasować. Jej tortury i eksperymenty po zabójstwie Bolivara Traska tylko zaostrzyły jej wiarę w ludzi. Zapytana kiedyś przez Nightcrawler, dlaczego nie wykorzystywała stale swoich umiejętności, aby się wtopić, odpowiedziała „bo nie powinniśmy”.

Pomimo ciężkiego życia, które prowadziła, miała poczucie humoru, które często wyrażała podczas pracy z Magneto. Podczas jej uwięzienia czerpała również przyjemność z używania swoich zdolności do irytowania swoich ludzkich porywaczy, takich jak podszywanie się pod Magneto, gdy przesłuchujący zapytał ją, gdzie on jest.

W dzieciństwie Raven była bardzo samotna, często ukrywając swój prawdziwy wygląd ze strachu przed osądem. Kiedy po raz pierwszy spotkała Charlesa, była szczęśliwa, że ​​znalazła miejsce do życia. W pierwszej klasie Mystique nigdy nie przeszedł na ciemną stronę.

Mystique nienawidzi, kiedy ludzie próbują dyktować jej, jak powinna żyć, jak pokazano, gdy Charles zgorzkniał, że nalegał, by ukrywała swój wygląd. Z tego powodu czuła się w środku bardzo samotna. Kiedy poznała Hanka, początkowo pomyślała, że ​​w końcu znalazła kogoś, kto ją zrozumiał, ale kiedy Hank opracował serum przeciwdziałające ich umiejętnościom, zmieniła zdanie. Kiedy Erik zachęcił ją, by była dumna ze swoich umiejętności i nie bała się sądu, w końcu znalazła to, czego szukała: akceptację. To zbliżyło ją do Erika i dalej od Charlesa.

Wydaje się również, że Mystique bardzo ceni swoje przyjaźnie i wydaje się być oddana pomocy innym mutantom. Przed wyjazdem z Magneto pocałowała Charlesa w czoło, pokazując, że wciąż się o niego troszczy. Chociaż czuła się winna, że ​​porzuciła swojego brata, wierzyła, że ​​jest to jedyny sposób, aby pomóc innym mutantom.

Wydaje się, że w 1973 roku Mystique przyjęła agresywną i brutalną passę w swojej osobowości w wyniku treningu pod Magneto. Chociaż nadal miała współczucie i altruizm, zademonstrowała to, gdy uratowała Havoka i innych mutantów przed Strykerem, a później, gdy uroniła kilka łez, gdy dowiedziała się, że wielu jej przyjaciół zostało poddanych eksperymentom i zabitych. Mając tę ​​wiedzę, planowała zabić Traska, aby pomścić swoich przyjaciół.

Mystique również nienawidzi bycia zdradzonym, jak pokazano, kiedy w X-Men: The Last Stand, była zła, że ​​Magneto porzucił ją po tym, jak została przemieniona w człowieka.

W X-Men: Days of Future Past rozwinęła nową nienawiść do Magneto po tym, jak próbował ją zabić, pokazaną, gdy groziła mu nożem.

Po kontuzjach zaczęła czuć się rozdarta między miłością do brata a nienawiścią do Traska. Kiedy Charles nalegał, aby dziewczyna wracała do domu, widzi, że wcale się nie zmienił iw rezultacie całkowicie go ignoruje. To, wraz ze zdradą Magneto, sprawiło, że Raven znów poczuła się odizolowana, ponieważ teraz czuła, że ​​nikt już jej nie rozumie.

W końcu osiągnęła punkt krytyczny w Białym Domu, kiedy wycelowała broń w Traska. Kiedy Charles zwraca się do niej po raz ostatni, stwierdza, że ​​działania Erika już zwróciły ludzkość przeciwko mutantom. Ale kiedy Charles stwierdza, że ​​ma szansę pokazać inną drogę, zaczyna się wahać. Charles przyznaje następnie, że próba kontrolowania jej doprowadziła ich do tego punktu i pozostawia decyzję w jej rękach z całkowitą wiarą w nią. Mystique wie teraz, że Charles w końcu rozumie, co spowodowało, że zostali wyobcowani. Mając tę ​​wiedzę, głęboko zastanawia się nad swoim następnym krokiem, wiedząc, że musi podjąć ostrożną decyzję. Po długiej ciszy w końcu uświadamia sobie swój błąd i oszczędza Traska. To nie tylko ratuje wszystkie mutanty, ale także zmienia ją na lepsze. Choć wciąż jest sama, nie wydaje się już mieć złych zamiarów i wydaje się, że ukuła dla siebie nową, lepszą ścieżkę. [3] [5]

Pomimo tego, że była postrzegana jako bohaterska postać i wzór do naśladowania w zmutowanym świecie, Mystique nadal była pogrążona w poczuciu winy z powodu próby zabicia Traska i odrzuca wszelkie pochwały dla niej jako bohaterki, widoczne w jej pierwszej interakcji z Nightcrawlerem.

Przez całe życie Mystique tęskniła za miejscem, do którego należałaby i została zaakceptowana za to, kim była.

Jej rodzice przynajmniej raz próbowali ją zabić, co ostatecznie sprawiło, że uciekła od nich i sprawiła, że ​​jej biologiczna rodzina stała się bardzo delikatnym tematem do rozmowy. Choć początkowo szczęśliwa, że ​​ma dom po pierwszym spotkaniu z Charlesem, nienawidziła ukrywać swojego prawdziwego wyglądu w miejscach publicznych;

Dopiero po spotkaniu z Erikiem w końcu spotkała kogoś, kto naprawdę zaakceptował ją taką, jaką była. Okazało się, że jest niezwykle bliska i lojalna wobec tych, którzy okazali jej taką akceptację; chociaż była zła na Magneto, kiedy próbował ją zabić w 1973 roku, nadal była gotowa uwierzyć w jego motywy, kiedy zapewnił ją, że nigdy jej nie okłamie i nigdy nie zrobił tego wcześniej. Kiedy Charles otwarcie przyznał się jej, że ją kontrolował i odmówił interwencji w krytycznym momencie, daje jej to pewne zamknięcie i częściowo naprawia ich związek.

MOCE

  • Zmiennokształtność - Mystique może dowolnie zmieniać formowanie swoich komórek, pozwalając jej wyglądać i brzmieć jak dokładna kopia każdej żywej istoty, w tym wzrostu, wagi i budowy. Jej kontrola i wszechstronność są tak wyrafinowane, że może nawet dokonywać częściowej morfingu, na przykład tylko powielać głos osoby, wzór siatkówki lub odcisk palca, aby ominąć systemy bezpieczeństwa. Może również wyglądać dokładnie jak osoba fizycznie większa lub niższa od niej. Jej zdolności pozwalają jej zmieniać kolor i fakturę ciała, pozwalając jej naśladować sztuczne materiały, takie jak ubrania.
  • Długowieczność - jej moce metamorficzne i niski poziom uzdrawiania opóźniły degeneracyjne skutki jej procesu starzenia, pozwalając jej pozostać biologicznie jako nastolatka lub młoda osoba dorosła w wieku 40-60 lat.
  • Regeneracyjny czynnik leczniczy - choć nie w tempie nadludzkim, jak u Wolverine'a, Mystique nadal jest w stanie leczyć znacznie szybciej i skuteczniej niż normalny człowiek. Kiedy Wolverine dźgnął ją pazurami, szybko doszła do siebie na tyle, że zmieniła się w strażnika, który pomógł jej w ucieczce.
  • Nadludzka zwinność - jako część swojej mutacji, Mystique posiada wyjątkową elastyczność i zwinność. Była w stanie przesunąć ręce w kajdankach zza pleców do przodu, odblokować zaciski na rękach lub udusić kogoś, używając tylko stopy. Zachowała również swoją ekstremalną zwinność, mimo że kulała z powodu świeżej rany postrzałowej w nodze.

ZDOLNOŚCI

  • Mistrzyni Akrobatyki - Mystique ma nadprzyrodzoną świadomość i kontrolę ciała. To pozwala jej wykonywać wszelkiego rodzaju skoki i skoki / kopnięcia obrotowe z niesamowitą precyzją. Potrafi również ślizgać się po podłodze z dużą prędkością, a nawet była w stanie wspiąć się na rurę, będąc do góry nogami tylko rękami.
  • Mistrz sztuk walki - Mystique to wysoce utalentowany walczący wręcz, zdolny do eliminacji wielu strażników z doskonałą skutecznością. Jej zręczność i kontrola ciała pozwalają jej poruszać się z akrobatyczną precyzją, aby uniknąć trafienia, podczas szybkiego eliminowania wielu uzbrojonych żołnierzy. Walcząc z Wolverine'em, wykorzystała swoją zwinność, aby uniknąć większości jego ruchów, powalając go wielokrotnie. Nawet z bliskiej odległości była w stanie z łatwością uniknąć jego ciosów i jednocześnie zadać kilka ciosów przeciwnika. Najwyraźniej jedynym powodem, dla którego nie mogła pokonać Wolverine'a, była jego zdolność uzdrawiania. Najwyraźniej nauczyła się swoich umiejętności bojowych od Azazela, kiedy dołączyła do Bractwa. Master
  • Infiltrator - używając swojego daru i planowania Mystique może przeniknąć wszędzie. Zinfiltrowała X-Men, Biały Dom, obozy wojskowe i wiele więcej. Wielojęzyczny - Mystique biegle włada kilkoma językami - ojczystym angielskim, a także niemieckim, francuskim, hiszpańskim i wietnamskim. Skilled Leader - Mystique okazał się zdolnym liderem. Była w stanie skutecznie poprowadzić X-Men w walce z Apokalipsą.\
  • Mystique x3-1-.jpg
    X-men-dark-phoenix-1551279498.jpg
    Pilot Samolotowy- W obu liniach czasu Mystique był pokazany jako zdolny pilot, zdolny do latania zarówno helikopterami, jak i odrzutowcami.
Advertisement