Galeria

Zdolności

Kiedyś potrafił zmienić energię kinetyczną w moc. Teraz ból jest źródłem jego siły - granice mocy Penance'a są wciąż nieznane.

Historia

Robbie Baldwin był kiedyś pogromcą zbrodni, noszącym pseudonim Speedball. Kiedy przeżył Masakrę w Stamford (wtedy to Nitro zabił niewinnych ludzi), zrobił się bardziej ponury i przybrał imię Penance (Pokuta). Przyłączył się do Thunderbolts Normana Osborna, a później do programu Inicjatywy, gdzie faszerowano go narkotykami i poddano praniu mózgu. Jednak, gdy jego przyjaciołom (walczącym jako Avengers Resistance) zagroził Nightmare, pomógł im w ucieczce.

Media

Komiksy

Filmy

Seriale

Gry

Ciekawostki

  • Jego zbroja jest zbudowana z super-utwardzonego plastiku, wzmocnionego pewnymi nieokreślonymi stopami. W jej wnętrzu znajduje się 612 (liczba ofiar tragedii ze Stamford) stalowych kolców wbijających się w ciało i wywołujących nieustanny ból. 60 z nich (liczba zmarłych dzieci) jest znacznie większych od pozostałych, są też podłączone do obwodów elektrycznych, przez które nieustannie przepływa energia elektryczna. Cztery kolce znajdują się także w rękawicach zbroi (symbolizują osoby, które zginęły z powodu Robbiego już po Stamford).
  • Odkąd Robbie stał się Penancem, spotykał się i walczył czasem z Novą, swoim dawnym przyjacielem.
  • Na początku swojej kariery Robbie jako Speedball walczył w szeregach New Warriors. Kiedy drużyna uratowała mu jego matkę, objawił jej swe moce.