Phillip "Phil" Coulson - agent S.H.I.E.L.D..

Zdolności

Brak nadludzkich. Przeszedł szkolenie w Wojsku Stanów Zjednoczonych i S.H.I.E.L.D..

Cytaty

  • "Tu nie chodzi o wielkość artylerii. Chodzi o wybór idealnych kul. Storm, Iron Man, Reed Richards ... Wszyscy w ich zespołach wiedzą co ma kluczowe znaczenie. Ale dostałem tę pracę, bo jestem dobry i studiowałem mocne i słabe strony każdego z nas i myślałem poza polami oznaczonymi "Avengers" i "Masters of Evil". Przypomnij mi, że mówiłem Ci, że Quicksilver mógłby zabić Hulka, gdyby chciał."

- Phil Coulson źródło: [1]

Historia

Kiedy był dzieckiem, Phil "Cheese" Coulson miał obsesję na punkcie super bohaterów.

W Afganistanie, Coulson walczył u boku swojego przyjaciela Marcusa Johnsona. Kiedy matka Johnsona została zabita, wrócił do USA, aby być ze swoim przyjacielem. Jednak Johnson był celem Oriona. Orion potrzebował jego krwi by odzyskać nieśmiertelność. Johnson okazał się synem Nicka Fury'ego. Coulson pomógł przyjacielowi zniszczyć Lewiatana i został agentem S.H.I.E.L.D..

Jakiś czas później, Coulson towarzyszył Fury'emu na spotkaniu z podróżnikiem z przyszłości, który opisał genezę kilku superbohaterów przed rozpoczęciem ataku na batalion agentów S.H.I.E.L.D.. Później Coulson został odpowiedzialny za rekrutację pierwszych członków Secret Avengers. Miesiące po przystąpieniu do S.H.I.E.L.D. Coulson został naczelnym dowódcą Special Ops.

W jednej z pierwszych misji zespół stanął na przeciwko Dormammu, żeby zapobiec przemianie ludzi w Midless Ones. Phil uratował Doctora Strange z "więzienia" Dormammu. Później Strange pomógł Coulsonowi rozwiązać zagadkę tajnej misji Dormammu.

Media

Pełna lista występowania postaci pod tym linkiem.

Komiksy

Ciekawostki