Marvel Wiki
Advertisement

Historia

Początki i wczesne lata

Tak samo jak Gaja, Oshtur, czy Chthon, Set był Starszym Bogiem, stworzonym przez żywą, czującą biosferę Ziemi, znaną jako Demiurg. Set odkrył, że pożerając innych Starszych Bogów, może przejąć ich moc i połączyć ją ze swoją. W ten sposób, Set stał się pierwszym mordercą. Duża liczba Starszych Bogów poszła jego śladem i większość z nich została zdegenerowana i stała się demonami. Set i jego brat, Chthon byli najgorszymi z nich.

Gaja płakała po swoich braciach i siostrach, a potem poczęła dziecko z Demiurgiem, znane jako Atum. Atum znany był też jako Demogorg, Pożeracz Bogów. Przystąpił do pracy, jaką było zniszczenia skorumpowanych Starszych Bogów, zdegenerowanych do pozycji demonów. Set i jego dzieci, Damballah i Sligguth musieli uciekać z Ziemi przed gniewem Atuma i schować się w kieszonkowym wymiarze.

Set nawiązał kontakt z gadami z Ziemi, a szczególnie z dinozaurami i próbował zapobiec dominacji ssaków. Poprzez esencję dinozaurów, Set był wstanie połączyć kilka ich ciał i odrodzić się na Ziemi, po raz pierwszy przyjmując postać węża. Atum interweniował w tej sprawie, a po trwającej eony walce dinozaury wyginęły, a Set ponownie musiał opuścić Ziemię.

Pierwszy Zastęp

W pewnym momencie, przed Pierwszym Zastępem Celestian, Set przyniósł pojawienie się Wężowych Ludzi. Próbowali oni z rozkazu Seta otrzymać dary od Celestian, które miały przypaść w udziale ludziom, jednak Wężowi Ludzie zawiedli. Ludzie urośli w siłę dzięki darom Celestian i uznali Wężowych Ludzi za demony.

Powstanie Ludzkości i czas przed Kataklizmem

Do czasu przed Kataklizmem, Kull, król Atlantydy zdołał wybić większość Wężowych Ludzi.

Wielki Kataklizm

W czasach przed Wielkim Kataklizmem, w czasach królestwa Waluzji, Wężowi Ludzie posiedli Koronę Kobry, objekt magii Setian. Przed tym Wężowi Ludzie, Harpie, Pajęczy Ludzie, Wilczy Ludzie, oraz inne demoniczne rasy nękali powstające ludzkie społeczności. W końcu jednak człowiek stał się wystarczająco silny, aby móc się im przeciwstawić i ustanowił siedem królestw, Lemurię, oraz inne wielkie cywilizacje. Czarnoksiężnik, Thulsa Doom, wielbiciel Seta, oraz grupa wyznawców Seta starała się stworzyć potężnego lidera, poprzez złożenie człowieka w ofierze demonowi.

Około 18 000 lat przed naszą erą, wyznawcy Seta stworzyli Wężową Koronę, inny kolejny potężny obiekt magii Setian, jednak Celestianie spowodowali zatonięcie Lemurii, a korona przepadła.

Niektórzy Wężowi Ludzie przetrwali Wielki Kataklizm, który zatopił Atlantydę, jednak doznali druzgocącej klęski od ludzi, którzy wyemigrowali po rewolucji niewolników i zabrali ziemię Wężowych Ludzi i zniewolili uciekających po katakliźmie Lemurian. Ci Lemurianie stali się potem przodkami Turków, Chińczyków i Mongołów. Set odbierał cześć od ludzi, którzy mieszkali w Stygii i Acheronie około 13 000 lat przed naszą erą. W pewnym momenice, czciciele Seta wezwali demona Khorusa, lecz pierwsi czciciele boga Mitry zamienili demona w kamień.

Set kontynuował swoje zmagania i spotkania z innymi bogami. Stoczył walkę z bogiem z głową ptaka, Ibisem, stał się wrogiem demona Xka-Ahk, oraz spotkał się z bogiem Nexxxem, ze Stygii. Mitra zesłany przez swego ojca, Ahura Mazdę, jako jego przedstawiciela na Ziemi, interweniował, aby chronić ludzkość przed Setem.

Stygianie zaczęli oddawać cześć Setowi. Wierzyli oni, że ma on siostrę, Isuus. Miasto Solvantha zostało zagrożone przez Smoka Seta. Set później przemienił kapłankę Mitry w harpię, aby mu służyła. W pewnym momencie, Set wpłynął na rozwój Węża Midgardu.

Antyk

Później, po tym jak Wan zmienił Stygię w Egipt, Set stracił swych wyznawców na rzecz Heliopolitanina, Setha oszusta.

Około 1 roku przed naszą erą, Set zmierzył się z Olimpijskim bogiem, Posejdonem. 600 lat temu, Atlantydzcy wędrowcy przybyli do ruin Lemurii i znaleźli Wężową Koronę. Ich przywódca, Naga, został agentem Seta. Później Lemuriańscy rebelianci ukradli Koronę Nadze, tylko jeden z nich mógł ją włożyć i wpaść pod panowanie Seta. Buntując się w mgnieniu oka, ten człowiek rozpoczął eksplozję, by się zabić.

Czasy współczesne

Później amerykanin Paul Destine w 1920 roku udał się na miejsce eksplozji i znalazł Koronę. Destine umieścił się w zawieszonej animacji. Około roku 1958 Destine wskrzesił się i zaatakował Atlantydów (czcicieli Neptuna) pod kierunkiem Seta. Następnie powrócił do zawieszonej animacji.

Advertisement