Marvel Wiki
Advertisement

Sophie Turner (ur. 21 lutego 1996 w Northampton) - brytyjska aktorka. W filmach na podstawie komiksów Marvela gra Jean Grey.

Biografia

Turner urodziła się w Northampton. Jej rodzina przeniosła się do Warwick, gdy miała dwa lata. Tam uczęszczała do szkoły podstawowej, a po ukończeniu 11 lat rozpoczęła naukę w King’s High School. Aktorka zadebiutowała w serialu Gra o tron, gdzie wcieliła się w postać Sansy Stark, najstarszej córki z rodu Starków. W niezależnym thrillerze opartym na opowiadaniu Another Me Catherine MacPhail, Turner zagrała główną rolę, występując u boku takich aktorów jak Jonathan Rhys Meyers, Claire Forlani, Rhys Ifans i Geraldine Chaplin. Zdjęcia do filmu rozpoczęły się w listopadzie 2012 roku, realizowane były w Wielkiej Brytanii oraz Barcelonie.

Filmy

  • Game of Thrones: Season 2 - In Production: Croatia (2012) jako Sansa Stark
  • Trzynasta opowieść (2013) jako Adelina March
  • Another Me (2013) jako Fay
  • Alone (2015) jako Penelope
  • Zabójcza (2015) jako Heather
  • Mary Shelley's Monster (2016) jako Mary Shelley
  • X-Men: Apocalypse (2016) jako Jean Grey
  • Josie (2017) jako Josie
  • Time Freak (2018) jako Debbie
  • X-Men: Mroczna Phoenix (2019) jako Jean Grey / Phoenix

Seriale

  • Gra o Tron (2011) jako Sansa Stark

Ciekawostki

  • Do udziału w przesłuchaniu do serialu Gra o Tron namówił ją jej nauczyciel dramatu.
  • Do roli Sansy Stark w serialu Gra o Tron swoje naturalnie blond włosy farbuje na rudo, co w życiu prywatnym pomaga jej uniknąć zainteresowania fanów i dziennikarzy.
  • Prywatnie Sophie przyjaźni się z Maisie Williams, która w serialu Gra o Tron gra jej siostrę Aryę
  • Po zakończeniu pierwszego sezonu Gry o tron rodzina Turner adoptowała Zunni, psa który grał wilkora Sansy w serialu.