Strażnik Kamienia – osoba, której powierzono w opiekę Kamień Nieskończoności. Głównym zadaniem strażników Kamieni jest niedopuszczenie do sytuacji, w której kamień trafi w ręce osoby, która nie rozumie jego mocy lub wykorzysta go w złym celu.

Strażnicy Kamieni

Strażnicy Kamienia Czasu

Agamotto

  • Kamień Nieskończoności: Kamień Czasu
  • Zabezpieczenie: brak; później Oko Agamotto
  • Czas życia: kilka tysięcy lat temu
  • Czas opieki nad Kamieniem: ?
  • Opis: pierwszy znany strażnik Kamienia Czasu; pilnowany przedmiot umieścił w artefakcie nazwanym później Okiem Agamotto. Oko wraz z umieszczonym w nim Kamieniem trafiło następnie w ręce Cagliostro.

Cagliostro

  • Kamień Nieskończoności: Kamień Czasu
  • Zabezpieczenie: Oko Agamotto
  • Czas życia: kilka tysięcy lat temu
  • Czas opieki nad Kamieniem: ?
  • Opis: drugi znany strażnik Kamienia Czasu; nauczył się go kontrolować i opisał jego moc w swojej księdze. Oko Agamotto, które zawierało Kamień, przekazał następnie kolejnym Mistrzom Sztuk Mistycznych.

Starożytna

Strażnicy Kamienia Przestrzeni

Odyn

  • Kamień Nieskończoności: Kamień Przestrzeni
  • Zabezpieczenie: brak, później Tesserakt
  • Czas życia: ok. 3480 p.n.e. – 18 listopada 2017
  • Czas opieki nad Kamieniem: ? – 965
  • Opis: według legend nordyckich poprzedni strażnik Kamienia Przestrzeni; miał umieścić Kamień w Tesserakcie. W roku 965 Asgardczycy zgubili lub celowo zostawili przedmiot w Tønsbergu.

Kościelny

  • Zabezpieczenie: Tesserakt
  • Czas życia: II połowa XIX wieku – 9 marca 1942
  • Czas opieki nad Kamieniem: ? – 9 marca 1942 roku
  • Opis: pierwszy znany strażnik Kamienia Przestrzeni; Kamień zamknięty w Tesserakcie został według legend zgubiony lub celowo zostawiony przez Asgardczyków w 965 roku w Tønsbergu. Wcześniej, zgodnie z podaniami, jego strażnikiem miał być Odyn. Artefakt został następnie skradziony przez Czerwoną Czaszkę. Potem przedmiotem zajęła się Kree o imieniu Mar-Vell.