FANDOM

New Avengers Vol 1 35 page -- Symbiotes (Earth-616)

Symbiot to żywy organizm szukający nosiciela, wzmacniający jego umiejętności, dodając nowe. Każdy symbiot ma swoją osobowość i usposobienie, które zależy także od głównego nosiciela (najczęstszego). Symbioty mogą się rozmnażać, a każdy kolejny potomek jest silniejszy od swojego "rodzica".

Galeria Edytuj

Zdolności Edytuj

Nosiciel symbiota otrzymuje nadprzyrodzone zdolności. Najczęściej są nimi:

  • Supersiła
  • Superzwinność
  • Superwytrzymałość
  • Umiejętność tworzenia pajęczej sieci
  • Pajęczy zmysł
  • Niewykrywalność przez pajęczy zmysł Spider-Mana oraz innych symbiotów
  • Chodzenie po ścianach
  • Symbioty absorbują moce nosiciela

Historia Edytuj

Ziemia-616 Edytuj

Na Ziemię pierwszy symbiot (Venom) trafił dzięki Spider-Manowi, który znalazł go podczas pobytu na Battleworld. Symbiot wzmocnił jego umiejętności, więc Peter zaczął używać go jako zwykłego kostiumu do każdej akcji. Kiedy Peter odłączył się od symbiota po zauważeniu efektów ubocznych, przejął go Eddie Brock. Kiedy Eddie trafił do więzienia dla psychicznie chorych Ravencroft, jego symbiot się rozmnożył tworząc potomstwo, Carnage'a. Carnage połączył się z więźniem z celi obok Brocka, Cletusem Kasady. Kiedy pojawił się drugi symbiot, stosunkowo szybko zaczęły pojawiać się następne.

Rodzina symbiotów Edytuj

Zaczynając od pierwszego symbiota na Ziemi kolejno pojawiły się kolejne:

Istnieją również symbioty żyjące poza Ziemią. Jedynym znanym z nich jest Zzxz, uważany za najniebezpieczniejszego ze wszystkich znanych symbiotów.

Drzewo genealogiczne symbiotów Edytuj

Drzewo genealogiczne2

Media Edytuj

Komiksy Edytuj

Filmy Edytuj

Seriale Edytuj

Gry Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Każdy z symbiotów stworzonych przez Life Foundation ma własną, unikalną umiejętność.