The Falcon and the Winter Soldier to nadchodzący amerykański serial o przygodach superbohaterów Marvel Comics o tej samej nazwie. Będzie on drugim po WandaVision serialem czwartej fazy Marvel Cinematic Universe. Jest on produkowany przez Marvel Studios i będzie miał premierę na Disney+.[1]

Pierwszy sezon wyjdzie w marcu 2021 roku.[2]

Fabuła

Sezon 1

Po wydarzeniach z Avengers: Koniec Gry, Sam Wilson/Falcon i Bucky Barnes/Zimowy Żołnierz łączą siły w globalnej przygodzie, która sprawdza ich umiejętności - i ich cierpliwość - w The Falcon and The Winter Soldier Marvel Studios. [1]

Odcinki

  1. New World Order
  2. The Star-Spangled Man
  3. Power Broker
  4. The Whole World is Watching
  5. Truth
  6. One World, One People

Obsada

Produkcja

30 października 2018 r. Variety poinformowało, że Marvel Studios rozwijało limitowany serial telewizyjny z udziałem Falcona i Zimowego Żołnierza na Disney+, a Kevin Feige miał pełnić funkcję producenta wykonawczego, a Malcolm Spellman potwierdził, że jest autorem tego serialu .[1]

11 kwietnia 2019 roku ogłoszono, że seria będzie miała premierę w pierwszym roku Disney+.[4]

17 maja 2019 roku Sebastian Stan ujawnił, że seria zacznie się kręcić w październiku 2019 roku.[5] W raporcie wspomniano również, że będzie on kręcony w Atlancie w stanie Georgia. Później w tym samym miesiącu donoszono, że seria będzie miała premierę w sierpniu 2020 r., a Kari Skogland miał wyreżyserować sześć odcinków, a Daniel Brühl i Emily VanCamp ponownie zagrali role Helmuta Zemo i Sharon Carter.[2]

10 lipca 2019 roku, The Wrap poinformowało, że Derek Kolstad dołącza do pisania scenariusza.[6]

20 lipca 2019 roku, na San Diego Comic-Con 2019, Kevin Feige zapowiedział, że serial zadebiutuje jesienią 2020.[7]

W sierpniu 2019 roku, dostaliśmy informacje, że zdjęcia do serialu rozpoczną się 22 października 2019 roku w Atlancie.[8]

23 sierpnia 2019 roku, na D23 Expo 2019 zostało ogłoszone, że Wyatt Russell dołącza do serialu w roli Johna Walkera/U.S. Agent.[3]

11 listopada 2020 roku na Disney Inwestor 2020 ogłoszono nową datę premiery, i zobaczyliśmy pierwszy oficjalny zwiastun

Przypisy