FANDOM

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Umar została stworzona razem ze swym bratem, Dormammu z Sinifera, Faltina. Faltiny były istotami stworzonymi z czystej magicznej energii, egzystującymi w swoim własnym wymiarze. Sugeruje się, że normalnie, gdy Faltin rodzi się, nowe istoty są dokładnymi kopiami poprzedniego, ale w tym przypadku stworzenie było inne. W przeciwieństwie do Sinifera, pragnęli materii fizycznej. Kiedy Sinifer próbował ich powstrzymać, zamienili go z energii w materię, zasadniczo go zabijając. To rozgniewało resztę Faltinów, więc Dormammu i Umar zostali wygnani z wymiaru Faltinów.

Mroczny Wymiar Edytuj

Obaj zbiegli Faltine weszli wtedy w wymiar znany jako Mrocznym Wymiarem, zamieszkałym przez czarowników znanych jako Mhuruukowie. Ich władca Olnar marzył o powrocie do czasów wojen i podboju. Umar i Dormammu zaprzyjaźnili się z Olnarem i bawili się tymi pragnieniami. Pokazali Olnarowi, jak podbić inne wymiary i związać je ze swoim. Olnar łapczywie podporządkował sobie kilka wymiarów i dodał je do swojej własnej domeny. Po pewnym czasie łotrzykowie Faltines poprowadzili Olnara, by rozbił barierę między jego wymiarem a tym, w którym żyli Bezrozumni. Bezrozumni byli hordą bezdusznych brutali, którzy po prostu niszczą wszystko, co leży na ich drodze. Mhuruukowie zostali pobici podczas ataku, a wielu zostało zabitych, w tym Olnar. Dormammu i Umar następnie zabili lub wygnali wszystkich magów, którzy mogliby im się przeciwstawić. Potem zablokowali Bezrozumnych za wielką mistyczną barierą.

Ta bitwa osłabiła Umara, a ona została podporządkowana bratu. Dormammu wstąpił na tron jako regent i władca Mrocznego Wymiaru. Powrócił do swojej formy Faltina, ale Umar zdecydował się pozostać w swojej ludzkiej formie.

Clea Edytuj

Jednym z Mhuruuków, którzy nie zostali zabici, był Orini, syn Olnara, będący po prostu niedoświadczonym chłopcem. Z czasem starzał się, podczas gdy Umar pozostała taka sama. Ostatecznie Orini został głównym uczniem Dormammu. Po pewnym czasie Umar zauważyła dorosłego Oriniego i współżyła razem z nim. Umar była początkowo zdegustowana doświadczeniem i samym Orinim (później stała się utalentowaną uwodzicielką, ale jej pogarda dla Oriniego pozostała niezmieniona). W sześciu cyklach Mrocznego Wymiaru Umar urodziła Cleę. To doświadczenie zmieniło Umar, a teraz nie mogła już wrócić do swojej postaci Faltiny.

Jej niezdolność do transformacji rozzłościła Umara, aż w swej frustracji uderzyła w Dormammu. Teraz znacznie silniejszy niż Umar, Dormammu wyrzucił ją do jednego z podbitych kieszonkowych wymiarów.

Versus Dr. Strange Edytuj

W czasie, Dormammu próbował najechać Ziemski wymiar i pierwszy wszedł w konflikt ze Starożytnym, a następnie Dr Strange'em. Dormammu został ostatecznie pokonany, a czar, który wygnał Umar z Mrocznego Wymiaru został złamany. Mimo że została przez niego wygnana, Umar chciała pomścić brata. Trzymała Cleę jako zakładnika w Mrocznym Wymiarze, aby zwabić Strange'a. Kiedy po raz pierwszy walczyła ze Strange'em, była mocniejsza, ale wtedy istota zwana Sayge (aka Prawda) pokazał Umar obraz jej orgynalnego wyglądu, jako Faltiny. Ten widok prawie doprowadził Umar do szaleństwa, a ona udała się na Ziemię, aby zniszczyć ją w odwecie. Strange pokonał ją wzywając innego potwora; Zoma.

Po tym, Umar znowu została podporządkowana Dormammu. Ona wspierała go w jego plnach, i pomogła wskrzesić go, kiedy padł w bitwie. Choć Dormammu nie było, Umar rządziła Mrocznym Wymiarem, dopóki nie została obalona przez Cleę, którya odkryła prawdę o swoim pochodzeniu podczas walki.

Dormammu wrócił aby obalić Cleę. Doktor Strange i Clea uciekli Dormammu, ale spotkali się z Umar, która chciała zabić Doktora Strange'a. Umar zauważyła, że jej zaklęcie wpływa również na Cleę. Clea ujawniła, że Clea i Strange są małżeństwem i istnieje teraz między nimi mistyczna więź. Umar zatrzymała swój atak gdyż zrozumiała, że ​​nie jest w stanie zabić własnej córki. Wsparła Strange'a i Cleę w obaleniu Dormammu. Umar oszukała brata sugerując, żeby podzielili władzę nad Mrocznym Wymiarem na dwie części. Dormammu zgodził się i Umar wygnała go do swojej strony: domeny Bezrozumnych. Umar zawarła pokój z Strange'em i Cleą i będzie teraz rządzić Mrocznym Wymiarem z Baronem Mordo po swej stronie. Clea wróciła na Ziemię ze Strange'em.

Wiele miesięcy później, Clea nawiedził inny Faltin, który twierdził, że jest jej kuzynem. Poinformował ją, że musi pokonać Umar, która zamieniła się w dyktatora. Clea wróciła, ale okazało się, że był to podstęp, a rzekomym kuzynem Clei był Dormammu w przebraniu, a on wchłonął Umar i Mordo, rosnąc w wielkości i mocy. Clea pozostała w Mrocznym Wymiarze do walki Dormammu.

Umar i Mordo udało się jakoś odzielić od Dormammu i Umar mogłaby pomóc bratu, choć wciąż miała swoją część Mrocznego Wymiaro. Ich najnowsze wyczyny można znaleźć w miniserii "Defenders" z 2005.

Serce potwora Edytuj

Kiedy moc studni życzeń została uwolniona, Umar była jedną ze złoczyńców sprowadzonych na Ziemię dzięki magii studnii. Po tym, jak Arm'Cheddon uwolnił She-Hulk i A-Bomba i zaatakował Czerwoną She-Hulk, Hulk stracił kontrolę nad swoim gniewem, osiągając poziom Worldbreaker. Po tym jak Red She-Hulk powiedziała, że nie była w stanie go uspokoić, Umar weszła do środka, zabierając go z powrotem do jej świata, gdy wzięła go za swego króla i małżonka. To nie miało trwać, kiedy hulk był później odpowiedzialny za pozwolenie Bezrozumnym na atakowanie jej murów, a kiedy Hulk zorientował się, że nie było żadnych niewinnych osób, które mógłby skrzywdzić, gdyby uwolnił się, uwolniłby cały swój światowy poziom mocy i zniszczył planeta w walce z Czerwoną She-Hulk, bitwa, która trwała wiecznie dzięki wcześniejszemu życzeniu, gdyby Umar ich nie wyrzuciła.

Moce i umiejętności Edytuj

Moce Edytuj

Umiejętności Edytuj