Marvel Wiki
Advertisement

{{przedmiot | twórca = |właściciele=Krasnoludy
Eitri
Thor
Thanos |użytkownicy= Odyn
Hella
Thor
Vision
Kapitan Ameryka
Thanos | filmy= Iron Man 2 Thor (film) Avengers (film) Thor: Mroczny Świat Avengers: Czas Ultrona Thor: Ragnarok Avengers: Wojna bez granic Avengers: Koniec gry

Uru to boski metal wykuty w piecach Nidavellir.

Historia

Stworzenie Mjølnira

Broń Mjølnir została wykuta z Uru na Nidavellir , na prośbę Odyna króla Asgardu. Krasnoludy wykorzystały energię serca umierającej gwiazdy by stworzyć młot.

Wykucie Rękawicy Nieskończoności

Aby wykorzystać moc Kamieni Nieskończoności Szalony Tytan Thanos udał się na Nidavellir by zamówić urządzenie. Kiedy król Krasnoludów Eitri odmówił , Thanos zagroził że zgładzi jego poddanych , Krasnolud ustąpił tworząc z formy Uru rękawicę. Po stworzeniu rękawicy Thanos zabił 299 poddanych Eitriego , po czym uciął dłonie Krasnoluda i zostawił go by cierpiał w samotności.

Aby poradzić sobie z tą ogromną stratą , Eitri stworzył dla siebie nowe dłonie , ale wciąż był samotny a Nidavellir wygasł.

Stormbreaker

Thor , Rocket Raccoon i Groot udali się na Nidavellir , aby zdobyć nową broń, aby zabić Thanosa , zanim ukończy Rękawicę Nieskończoności. Po przybyciu trio odkryło załamanego Eitriego , który zgodził się pomóc trio zabić Thanosa za ucięcie mu rąk i zabicie jego ludu. Wybierając najpotężniejszą formę Uru grupa wspólnymi siłami stworzyła Stormbreakera a Groot poświęcił swoje ramię by utworzyć rękojeść broni , ponieważ Eitri zgubł oryginał.

Ciekawostki

Krwiopijcę i Miecz Torunn. Thor i jego sojusznicy wytropili ich i odzyskali broń.

Advertisement