Wanda Maximoff to członkini grupy Avengers. Siostra bliźniaczka Quicksilvera i obywatelka Sokovii.

Wczesne dzieciństwo

Urodziła się w Sokovii, małym mieście znajdującym się blisko granicy Polski i Czech, kilkanaście sekund po swoim bracie. Gdy miała 10 lat jej rodzice zginęli w wybuchu rakiety pochodzącej ze Stark Industries. Ona razem z bratem, przez 2 dni, była uwięziona pod gruzami budynku.

Przez lata, ona razem z bratem, brali udział w wielu protestach przeciwko Starkowi, i Avengersom. Gdy usłyszeli pogłoski, o tym, że Hydra prowadzi badania, mające na celu odkrycie pełnej mocy berła Lokiego. Bliźniaki zgodziły się na badania.

Avengers: Czas Ultrona (2015)

Bliźniaki uzyskały niezwykłe zdolności, po wielu eksperymentach z użyciem berła. Podczas ataku Avengers, na bazę Hydry, Wanda razem z bratem, bez zgody Barona von Struckera. Wanda została w bazie i używając magii, zrzuciła Kapitana Amerykę ze schodów. Gdy Iron Man (Tony Stark) znajduje berło, Wanda pokazuje mu wizję, w której Chitauri podbijają Ziemię, a wszyscy członkowie Avengers umierają przez niego. Wanda pozwala mu zabrać berło i ucieka razem z Pietrem, jak najdalej od bazy.

Pozostając w rodzinnym mieście, spotykają Ultrona. Ujawniają mu swoją historię. Ten obiecuje im, że będą mogli zemścić się na Avengers, jeśli do niego dołączą. Oboje przyjmują propozycję.

Scarlet Witch i Quicksilver lecą razem z Ultronem do RPA, aby znaleźć vibranium. Na miejscu, obezwładniają Klawa, przed jego spotkaniem z Ultronem. Gdy nadciągają Avengers, dziewczyna tworzy przerażające wizje w głowach Thora, Kapitana Ameryki i Czarnej Wdowy. Zostaje uderzona elektryczną strzałą, podczas próby stworzenia wizji w mózgu Hawkeye'a. Brat od razu ją zabrał, poza pole bitwy. Wanda, nie zamierzała zakończyć swoich działań, i przejęła kontrole nad Hulkiem, i nakłoniła go, do atakowania miasta. W tym czasie, razem z Ultronem uciekła do Korei Południowej

W Korei Południowej, Wanda zauważa, że byt znajdujący się w kołysce dr. Helen Cho, śni. Sprawdzając jego myśli, dostrzega zamiary Ultrona - zniszczenia życia na Ziemi, poprzez uderzenie meteorytu. Gdy się o tym dowiaduje, odbiera kontrolę Ultronowi, nad dr. Cho, nazywa go szaleńcem i ucieka razem z bratem. Na mieście, dowiadują się, że Kapitan Ameryka walczy z Ultronem. Oboje się udają do pociągu, w którym miała miejsce walka i ratują Kapitana. Ultron ucieka od nich. Wanda dostaje zadanie od Kapitana, jakim było zatrzymanie pędzącej kolejki. Udaje się jej, to. Mówi Kapitanowi, jakie zagrożenie stanowi kołyska i byt, który się w niej znajduje, i że nie powinien w tej kwestii ufać Starkowi. Bliźniaki, wracają z Avengerem do siedziby bohaterów.

W bazie Avengers, dochodzi do szarpaniny, związanej z obecnością bliźniaków i sprawą kołyski. Wanda zostaje zaatakowana przez dr. Bannera, lecz go odpycha magią. Gdy dochodzi do narodzin Visiona (bytu), Wanda podchodzi do niego nieufnie, dopóki nie podnosi Mjølnir. Razem z Avengersami, przygotowuje się do ostatecznego starcia z Ultronem.

Przed bitwą o Sokovię, Wanda przejmuje kontrolę nad umysłami większości mieszkańców miasta i każe im się ewakuować. Gdy bitwa się rozpoczęła, popadła w panikę i zaczęła się obwiniać. Hawkeye, zabrał ją do opuszczonego mieszkania, gdzie pocieszył ją, i powiedział, że jak wyjdzie z tego pokoju, to zostanie Avengerem. Wanda przełamuje się wychodzi, ratując Hawkeye, przed oddziałem Ultrona. Zaczyna walczyć i pomaga w ewakuacji cywilów, tworząc wokół nich tarcze energetyczne. Przypadkiem kilku policjantów strzela do niej, lecz osłania ją, jej brat. Gdy wszyscy Avengers, mają się zebrać w kościele w centrum miasta, bohaterka również się tam udaje, i razem z innymi broniąc jądro, sprawiające, że miasto zaczęło się unosić nad Ziemią. Gdy Avengersi, dostali wsparcie ze strony Nicka Fury'ego w ewakuacji, dziewczyna została aby dalej chronić jądro. Gdy telepatycznie dowiaduje się o śmierci swojego brata, z rąk Ultrona, porzuca swoje obowiązki, przepełniona rządzą zemsty. Wanda znajduje bardzo uszkodzonego Ultrona. Wyrywa mu "serce" i go niszczy. Gdy, nie bronione przez nią jądro zostaje wyłączone przez żołnierza Ultrona, miasto zaczyna spadać. Wandę ratuje Vision.

Po pokonaniu Ultrona, Wanda dołącza do drużyny Avengers

Kapitan Ameryka: Wojna Bohaterów

Wanda razem z Kapitanem Ameryką, Czarną Wdową i Falconem bierze udział w misji polegającej na złapaniu Crossbonesa. Po zaatakowaniu labolatorium chemicznego, Wanda razem z Falconem walczą z ludźmi łotra. Dziewczyna używając magii, wyrzuca trujące opary z labolatorium i wrzuca tam Kapitana Amerykę. Później ratuje Kapitana, przed Crossbonesem, chcącym zdetonować przy obu granat. Zamyka łotra w polu energetycznym, razem z wybuchającym granatem, i wyrzuca je w powietrze. Niestety, Wanda traci nad nim kontrolę i wybuch doprowadza do śmierci kilkunastu osób.

Wanda jest pocieszana, przez Kapitana, który uważa, że to nie jest jej wina. Gdy gen. Ross, pokazuje Avengersom, protokół Sokovii, Wanda jest poddana aresztowi domowemu w siedzibie, pod nadzorem Visiona. Przez ten czas kobieta wchodzi w romans z tym androidem. Hawkeye, chce uratować dziewczynę. Zostaje jednak zatrzymany przez Visiona. Wanda wgniata androida, w Ziemię tak mocno, że tworzy się kilkuset metrowa dziura. Ucieka razem z Hawkeyem.

Wanda dociera do lotniska w Berlinie, gdzie z Ant Manem, Falconem, Zimowym Żołnierzem, Hawkeyem i Kapitanem Ameryką chcą ukraść stary śmigłowiec i udowodnić niewinność Zimowego Żołnierza. Zostają zatrzymani, przez Iron Mana, War Machine, Czarną Wdowę, Czarną Panterę, i Spider Mana i Visiona. Zaczynają ze sobą walczyć. Scarlet Witch ratuje Hawkeye'a i Kapitana Amerykę przed Czarną Wdową i Panterą. Zrzuca na Iron Mana, dziesiątki samochodów. Gdy drużyna Kapitana postanawia, osłaniać Kapitana i Bucky'ego aby mogli dotrzeć do Quingeta, Wanda osłania bohaterów. Gdy Vision zrzuca na samolot, wieżę, Wanda utrzymuje, ją używając magii, dopóki nie zostaje ogłuszona przez War Machine'a. Budzi się w ramionach Visiona. Przepraszają się nawzajem.

Wanda trafia do więzienia Raft. Po nieokreślonym czasie, została uwolniona przez Kapitana Amerykę

Avengers: Wojna Bez Granic (2018)

Wanda i Vision żyją razem w Norwegii. Android, tuż przed wyjazdem, razem z nią wychodzi na spacer. W wiadomościach widzą atak na Nowy Jork, i zaginięcie Iron Mana. Wanda prosi, Visiona aby został z nią. W tym samym czasie, został przebity na wylot przez Korwusa Grave. Wanda chce ratować ukochanego, lecz musi się bronić przed Proximą Midnight. Rzuca ją, w samochód i ratuje wybranka. Uciekają przed oprawcami, lecz zostają osaczeni w stacji metra. Ratuje ich Kapitan Ameryka, Czarna Wdowa i Falcon. Razem odchodzą do ich siedziby Avengers

Znajdują tam War Machina, który ma ich aresztować, lecz tego nie robi, i Bruce'a Bannera, który wrócił z kosmosu. Razem omawiają plan - chcą wyjąć i zniszczyć kamień umysłu Visiona, aby Thanos nie mógł go zdobyć. Wyjeżdżają do Wakandy.

W Wakandzie, Wanda jest przy Visionie podczas operacji, wyjmowania kamienia. Gdy widzi, że na polu bitwy, ziemia się podnosi, opuszcza ukochanego. Ratuje Okoye i Czarną Wdowę przed olbrzymimi piłami. Gdy dowiaduje się, od Falcona, że Vision został zaatakowany, chce mu pomóc, lecz zostaje ogłuszona przez Proximę Midnight. Bronią ją Okoye i Czarna Wdowa. Wanda ostatecznie zabija kosmitkę, przenosząc ją do wnętrza jednej z pił. Następnie od razu udaje się do Visiona. Gdy Thanos dociera do Wakandy, Vision prosi ją aby zniszczyła kamień, mimo, że skończy się to jego śmiercią. Wanda, ze łzami w oczach robi, to jednocześnie spowalniając szalonego tytana. Gdy zabija ukochanego, zostaje bardzo osłabiona. Thanos mówi jej, że jej współczuje, i że nie ma czasu na żałobę. Po wskrzeszeniu, przez niego Visiona i kamienia, Wanda zostaje, ogłuszona, przez Thanosa. Budzi się zaraz po jego pstryknięciu. Widzi martwe ciało Visiona, z wyrwanym kamieniem umysłu. Płacząc nad nim, Wanda obraca się w proch, będąc jedną z ofiar czystki Thanosa.

Avengers: Koniec Gry (2023)

Wanda zostaje wskrzeszona, przez Profesora Hulka, do życia i przeteleportowana przez Doktora Strange'a, do zniszczonej siedziby Avengers, gdzie miała się zaraz odbyć ostateczna walka z Thanosem. Scarlett Witch bierze w niej udział. Broni Czarną Panterę przed Thanosem. Wanda chciała, go zabić, ponieważ odebrał jej, wszystko co kochała. Prawie się jej to udaje, lecz zostaje trafiona pociskiem, ze statku tytana. Osłania się polem energetycznym, by zredukować uderzenie. Gdy doszła do siebie, wsparła Kapitan Marvel, razem z innymi bohaterkami, w dostarczeniu rękawicy Starka, do tunelu kwantowego. Unieruchamia wtedy dwa lewiatany. Jest świadkiem obrócenia się w pył, wszystkich popleczników Thanosa i samego tytana.

Wanda, uczestniczy w pogrzebie Tonego Starka. Następnie rozmawia z Hawkeye'm o tym, że Vision i Czarna Wdowa, na pewno, mimo śmierci, wiedzą o ich zwycięstwie.

Osobowość

Moce i Umiejętności

Moce

Psionika

  • Manipulacja Energia Psioniczną
    • Telekineza
      • Lot
    • Generowania Psionicznego Pola Siłowego
    • Telepatia
      • Manipulacja Mentalna
      • Manipulacja Emocjami

Umiejętności

  • Szpieg
  • Ekspert walki wręcz
  • Dwujęzyczność