Marvel Wiki
Advertisement

What If Vol 2 13.jpg

Data wydania

Maj 1990

Scenariusz

Kurt Busiek

Rysunki

Vince Mielcarek

Postacie

Główne Postacie

  • Juggernaut (Charles Xavier)

Poboczne postacie

  • X-Men
    • Colossus
    • Cyclops
    • Quicksilver
    • Scarlet Witch
    • Jean Summers
  • Fantastic Four
    • Thing
    • Human Torch
    • Mister Fantastic
    • Invisible Girl

Przestępcy

  • X-Men Juggernaut'a
    • Unus
    • Thunderbird
    • Magneto
    • Cain Marko
  • Bractwo Złych Mutantów Magneto
    • Toad
    • The Blob
    • Beast
    • Angel
    • Nightcrawler
    • Iceman (Bobby Drake)
  • Callisto
    • Mesmero
    • Mystique
    • Polaris
    • Caliban
    • Pyro
    • Havok
    • Banshee
    • Changeling
    • Sauron
    • Sunfire
    • Frenzy
    • Vanisher
    • Mastermind
  • Buzz-Boys
    • Cornea
    • Bubbles
    • Topper

Inni

  • Rodzina Summer's
    • Rachel Summers
    • Christopher Summers
    • Philip Summers
  • Sentinele
  • Doctor Doom
  • Morbius
  • Tony Stark (Iron Man)
  • Peter Parker (Spider-Man)
  • Hulk
  • Daredevil
  • Wasp
  • Giant-Man
  • Captain America (Steve Rogers)
  • Thor
  • Namor
  • Uatu the Watcher

Zapowiedź

  • Co by było gdyby?
  • To Charles Xavier zdobył moc Cytorrak'a i został na lata pogrzebany?
  • Nikt nie stanął na drodze Magneto?
  • Co się stanie kiedy Juggernaut przejmie dowodzenie?

Streszczenie

Na misji w Korei Charles Xavier i Cain Marko trafiają do starożytnej świątyni Cytorrak'a. Podczas sprzeczki Charles zostaje odepchnięty, przypadkiem chwyta kryształ i zaczyna się przemieniać. Marko uznaje, że przyrodni brat odebrał mu tę moc specjalnie i przysięga się zemścić. Charles zostaje pogrzebany pod tonami skał, dzięki mocy kryształu nie może umrzeć, dzięki telepatii jest świadomy pogarszającej się sytuacji mutantów. Kiedy Magneto zbiera wokół siebie mutantów zostaje odparty przez Fantastyczną Czwórkę, nikt nie staje mu jednak na drodze kiedy przejmuje władzę w Santo Marco i tworzy kraj mutantów. Przez brak X-Men'ów, którzy pokazali by ludziom, że istnieją dobrzy mutanci wybucha globalna histeria i wzmożona nienawiść skierowana przeciwko mutantom. Mistrz Magnetyzmu zamierza zaatakować siedzibę ONZ i pojmać przywódców państw, skutecznie zostaje odparty przez wojsko, w efekcie ginie Iceman. Wtedy wkracza Juggernaut. Niepowstrzymany przez nikogo, pozbawiony złudzeń o pokojowej koegzystencji ludzi i mutantów. Pokonuje nieprzyjaciół i ostrzega świat przed zemstą za gnębienie jego rasy. Następnie przejmuje dowodzenie nad grupą Magneto, a jego samego skazuje na wygnanie. Jako siedzibę obiera rezydencje, którą odziedziczył Cain Marko. Kiedy zostaje zaatakowany przez pozbawione wad Sentinele odpiera najeźdźców i rusza przeciwko Fantastycznej Czwórce. Podczas gdy jego X-Meni walczą sam łączy się telepatycznie z najinteligentniejszymi osobami na ziemi aby udoskonalić środek mający uleczyć Bena Grimma. Korzysta z niego aby pozbawić mocy członków Fantastycznej Czwórki, podobny los skotyka Hulk'a i Daredevil'a. Spider-Man i Doctor Domm zostają zastraszeni, Stark zbankrutował i popada w alkoholizm, Steven Rogers ponownie zamrożony, a Giant-Man i Wasp zmniejszeni do mikroskopijnych rozmiarów. Pozbawieni wiary w zwycięstwo ludzie wykorzystują broń atomową. Juggernaut ponownie korzysta z telepatii aby połączyć się z najinteligentniejszymi i tworzy maszyny oczyszczające planetę z radioaktywności. Juggernaut staje się dyktatorem i tworzy nowe prawa, mutanci stają się nietykalni. Po wojnie rodzi się więcej mutantów, w wyniku czego szybko zaczynają dorównywać liczebnie ludziom. Tymczasem w zespole X-Men dochodzi do rozłamu, część mutantów przestaje wierzyć w ideały swojego przywódcy i za jego zgodą odchodzi z grupy. Natychmiast zostaje to zauważone przez Caina Marko, który zabiera ich na Asteroidę M gdzie Magneto przez lata tworzył plan obalenia Charles'a - Juggernauta. Dzięki specjalnym opaskom chronią się przed telepatyczną mocą dyktatora i atakują jego siedzibę, Cyclops niszczy Seribro i stara się przemówić do rozsądku byłemu dowódcy. Juggernaut rusza jego śladem i dopada Colosusa, niszcząc jego opaskę zyskuje wiedzę na temat planu Magneto, ale tylko części, którą znał Colosus. Odnajduje statek i dociera na Asteroidę M. Na miejscu Cyclops ponownie stara się mu pokazać jak bardzo fatalne były jego decyzję. Magneto detonuje ładunki pod stopami Juggernauta i wysyła go w przestrzeń kosmiczną, teoretycznie nieśmiertelny będzie się w niej unosił przez wieczność. Magneto ma zamiar przejąć dowodzenie nad światem, sprzeciwiają mu się członkowie X-Men. Mistrz Magnetyzmu wdzięczny za pomoc pozwala im odejść.

Galeria

Advertisement