Marvel Wiki
Advertisement

Historia

Początki

Dziesiątki tysięcy lat temu urodził się Zeus, najmłodsze ze wszystkich dzieci tytana Kronosa, który władał w tym czasie Olimpem i tytanidy Rei. Tytani byli dziećmi boga nieba, Uranosa i bogini ziemi, Gai. Kronos obalił swego ojca i śmiertelnie go przy tym zranił. Umierający Uranos przepowiedział, że któreś z dzieci Kronosa w przyszłości obali swego ojca. Dlatego też każde ze swoich dzieci (zaraz po ich narodzeniu), Kronos strącał do Tartaru, najmroczniejszej części podziemi. Zesłał tam dwóch swoich synów: Hadesa i Posejdona, oraz trzy córki: Herę, Demeter i Hestię. Przerażona takim traktowaniem swoich dzieci, Reja ukryła szóstą ciążę przed mężem i potajemnie urodziła Zeusa w Arkadii, na ziemii znanej obecnie jako Grecja. Reja oddała nowonarodzonego Zeusa na przechowanie Gai, która ukryła go na wyspie Krecie.

Tytanomachia

Zeus dorastał wśród pasterzy z góry Idy na Krecie, a następnie zaczął myśleć o zemście na Kronosie. Zeus udał się do Tartaru i uwolnił swoje rodzeństwo, które teraz osiągnęło pełnoletność. Zeus uwolnił także trzech jednookich olbrzymów zwanych Cyklopami i trzech sturękich uzbrojonych olbrzymów zwanych Hekatonchiejrami, z których wszystkich sześciu Kronos uwięził tam z obawy, że pomogliby go obalić. Wdzięczni Cyklopowie nauczyli Zeusa, jak władać mocą manipuluji energią w bitwie. Zeus i jego sojusznicy stoczyli dziesięcioletnią wojnę z Tytanami, która zakończyła się zwycięstwem Zeusa. Uwięził większość męskich Tytanów w Tartarze i uczynił się najwyższym władcą olimpijczyków, ktgrzy mieszkali w małym „kieszonkowym” wymiarze Olimpu.

Potomstwo

Zeus ożenił się z boginią Herą, ale miał też wiele związków z boginiami, tytanidami, nimfami i śmiertelnymi kobietami z którymi również miał potomstwo. Z Herą spłodził Aresa, Eris, Hebe i Hefajstosa. Jego pierwszą kochanką była Metis, Tytanida, z którą spłodził Atenę. Ze związek z tytanidą Dione, narodziła się Afrodyta. Był też w związku z Leto i spłodził bliźnięta; Apolla i Artemidę. Był również związany z Maią, nimfą, z którą miał syna, Hermesa

Tyfon

Tyfon, ostatni z tytanów zagroził Olimpowi. Tyfon przegrał ostateczną bitwę z Zeusem. Został wygnany z Olimpu i przysiągł zemstę. Śmiertelnicy myśleli o tej bitwie jako o micie, ale błędnie sądzili, że Tyfon miał sto drakońskich głów.

Czas przed Kataklizmem

Epoka Hyboryjska

Antyczna Grecja

Eternals

Imperium Rzymskie

Chrześcijaństwo

Czas wikingów

III nadejście Celestials

X wiek

XX wiek

Czasy współczesne

"Burza"

Brak drogi do domu

Odrodzenie

Moce i umiejętności

Moce

Umiejętności

Ekwipunek

Transport

Broń

Advertisement