Marvel Wiki
Advertisement

"Panie, dyrektor Fury gra na zwłokę. budynek zaraz wybuchnie, a nad nami jest sto metrów skały. Chce nas tu pogrzebać."
„Pochówek godny faraona."
„Tak. Implozja portalu jest nieunikniona."

Zniszczenie projektu P.E.G.A.S.U.S. , była bitwą, która rozpoczęła Inwazję Chitaurich. Wynikiem bitwy było całkowite zniszczenie prawie wszystkich prac wykonanych w ramach Projektu P.E.G.A.S.U.S. placówka oraz Clint Barton, Erik Selvig i inni agenci T.A.R.C.Z.Y. podlegają kontroli umysłu Lokiego.

Wstęp

Wydarzenia w Puente Antiguo, Nowy Meksyk skłoniło Światową Radę Bezpieczeństwa do nakazania Nickowi Furey'emu zwróceniu większości zasobów T.A.R.C.Z.Y. do Projektu P.E.G.A.S.U.S. i Fazy 2, programu zaprojektowanego do odkrywania tajemnic Tesseraktu i tworzenia broni w oparciu o ich odkrycia. [1]

Loki został pokonany przez Thora i wpadł do Yggdrasilu, przenosząc go do Sanktuarium. [2] Loki nawiązał kontakt z Immym, sługą Thanosa, który zaproponował zawarcie paktu, który pozwoliłby mu zostać władcą Ziemi, podczas gdy Thanos zdobędzie Tesserakt. Loki zgodził się, a Thanos dał Lokiemu kontrolę nad armią Chitauri i dostarczył mu Berło, które było zasilane przez Kamień Umysłu. Działał zarówno jako bardzo potężna broń, jak i urządzenie do kontroli umysłów, naginając tych, których dotknęła moc kamienia, do jego woli. [3]

Erik Selvig jest kontrolowany przez Lokiego

Akceptując umowę bez obawy o porażkę, Loki skupił się z powrotem na Ziemi w poszukiwaniu odpowiedniego agenta, kogoś bliskiego Tesseraktowi. Znalazł Erika Selviga, przyjaciela Thora i znanego astrofizyka, któremu zlecono odkrycie tajemnic tajemniczej kostki. [2] Z czasem Selvig zrozumiał niektóre z możliwości, a dzięki wpływowi Lokiego opracował sprzęt, który skupiłby część tej mocy. [3]

Zniszczenie

Loki przybywa do Placówki Joint USAFA

Nie szukamy zwady z twoją planetą."
" A czy insekt szuka zwady z podeszwą.

Kiedy nadszedł właściwy czas, Loki aktywował Tesserakt, tworząc tymczasowy portal, który ściągnął go na Ziemię. Pomimo, że Nick Fury poprosił go o opuszczenie dzidy, Loki zaatakował bez odpowiedzi, zabijając wielu agentów T.A.R.C.Z.Y. zabezpieczających pokój. Jednak postanowił oszczędzić życie Hawkeye'a i kilku agentów, używając Kamienia Umysłu, aby uzyskać ich pomoc.

Nick Fury wyjmuje Tesserakt z pojemnika

Fury próbował odejść z Tesseraktem, ale Loki grzecznie prosząc go, by nie wychodził, przedstawił się jako mieszkaniec Asgardu, wysłany z tak zwanyą „doniosłą misją”. Erik Selvig rozpoznał Lokiego jako brata Thora z legend, a Fury próbował go uspokoić, twierdząc, że Ludzie nie mają nic przeciwko mieszkańcom Asgardu. Loki wygłosił przemówienie o swoim celu zjednoczenia świata pod jego rządami i przejął kontrolę nad Selvigiem.

Nick Fury próbuje zatrzymać Lokiego

Fury próbował powstrzymać Lokiego, zdając sobie sprawę, że energia wyzwolona przez Tesserakt zniszczy pomieszczenie i prawdopodobnie całą placówkę, ale Barton ostrzegł Lokiego przed podstępem. Barton strzelił do Fury'ego na rozkaz Lokiego, a następnie wyszedł z nim i innymi ludźmi pod jego kotrolą.

Kiedy grupa opuściła placówkę, minęła zastępcę dyrektora Marię Hill, która wypytywała Bartona o tożsamość Lokiego. Nie otrzymawszy merytorycznej odpowiedzi i po ostrzeżeniu przez Fury'ego, który przeżył strzał Bartona, że ​​grupa jest wrogami, Hill ścigała Bartona i Lokiego w pojeździe.

Nick Fury ucieka z ośrodka

Agent Phil Coulson poinformował Fury'ego o pełnej ewakuacji ośrodka, a sam Fury zdołał wsiąść do helikoptera, zanim ziemia się zawaliła. W międzyczasie Barton zdołał uciec przed Hill po tym, jak została uwięziona przez gruz spadający do tunelu, gdy się zawalił, ale jego pojazd został ścigany i zaatakowany przez helikopter Fury'ego. Loki strzelił do helikoptera berłem i chociaż Fury był w stanie skoczyć i przeżyć jego katastrofę, nie mógł powstrzymać Lokiego przed ostateczną ucieczką z Tesseraktem. [3]

Skutki

"Kieruję pan największą siatką szpiegowską świata a chce pan zostawić losy ludzkości w rękach jakiś mutantów."
"Nikomu niczego nie zostawiam. Potrzebna jest grupa uderzeniowa. To jednostki nietypowe, wręcz niezrównoważone, ale twierdzę, że odpowiedni impuls zamieni ich w groźną broń."

Teraz, gdy Loki rozpoczął wojnę, Nick Fury zdecydował, że to uzasadnia reaktywację Projektu Avengers. Po kolei Natasha Romanoff, Bruce Banner, Tony Stark i Steve Rogers spotkali się razem. Kiedy Thor zdołał wrócić na Ziemię, on również dołączył. [3]

Przypisy

  1. The Avengers Prelude: Fury's Big Week
  2. 2,0 2,1 Thor (film)
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Avengers (film)
Advertisement