Marvel Wiki
Advertisement

"İnandığım sadece iki şey var. Öncelikle, kendim. Ve zamanın sadece %50'si. İkincisi ise gelecek. Bir tane olacak ve biz yapacağız."
Tony Stark[kaynak]

Tony Stark, süper kahraman Demir Adam kimliğine bürünmek için son teknoloji zırhını kuşanan dahi bir mucit ve milyarder endüstriyalisttir. Silah üreticisi Howard Stark'ın evlatlık oğlu olan Tony,[48] erken yaşta ailesinin ölümünün ardından aile şirketini devralır.[49] Yurt dışındaki bir imalat tesisini yönetirken yerel teröristler tarafından esir alınır fakat o kendisini esir alanların taleplerini yerine getirerek onlara silah üretmek yerine, kaçabilmek için kendisine güçlü bir zırh takımı yapar[50] ve Amerika'ya döndükten daha sonra Stark, zırhını geliştirir ve Demir Adam olarak dünyayı daha iyi bir yere çevirmek amacıyla olağanüstü kaynaklarını ve zekasını kullanır.[51][52]

Tony, dünyanın önde gelen süper kahraman takımı Yenilmezler'i kuran Demir Adam olarak süper insan topluluğunda önemli bir rol oynarken, Stark Endüstrileri'nin başı olarak sorumluluklarını bir arada sürdürerek öteki kişiliğini kariyerinin çoğu zamanında bir sır olarak tutar. Bir keresinde onun süper kahramanlıktan çekilmesine ve bu olayın ardından sırdaşı Jim Rhodes'ın Demir Adam olmasına yol açan[53] alkole olan bağımlılığı[54] gibi yıllar boyunca birçok kötü alışkanlıklarının yanı sıra Mandarin, Justin Hammer, Iron Monger ve Titanyum Adam gibi sayısız düşman ile yüzleşir. Tony, Demir Adam'ın gizli koruyucu meleği olduğunu iddia ederek yıllarca öteki kimliğini gizler fakat eninde sonunda diğer kişiliğini gün yüzüne çıkarır.[55]

Yakın zamanlarda, yanlışlıkla orijinal eski Tony'nin bir klonu olduğuna inandırılmasına sebep olan beyninin bir dijital yedeklemesi ile[56] vücudunu yeniden konfigüre eden Tony ölmekten kurtulur.[57] Bu olay Tony'nin bir savaşta üvey kardeşi Arno'nun A.I. karşıtı mücadelesine karşı yapay hayat formlarından oluşan bir orduyu yönetmesine yol açar.[33] Onun baştan aşağı gerçek Tony Stark olduğu ortaya çıktıktan ve Arno'nun var olmayan uzaylı tehdidine karşı insanları köleleştirmeyi amaçlayan delice planını[58] durdurduktan sonra Tony, kariyerinin yükünden kurtulmak için kendini bulma yolculuğuna çıkmayı seçer ve yüksek teknoloji hayat tarzından geri çekilerek Demir Adam ismindeki "adam"ı yerine koymak için kendini köklerine dönerken bulur.[59]

Biyografi

Doğum ve evlatlık alınış

Tony Stark olarak da bilinen Anthony Edward Stark, iki S.H.I.E.L.D. ajanı Amanda Armstrong ve Jude'un oğlu olarak dünyaya gelir. Jude, kendisi dışında kimseye saygısı olmayan ve sürekli olarak S.H.I.E.L.D. operasyonlarını baltalayan gizli bir Hydra ikili ajanıdır. Neredeyse Amanda'nın bir suikastçının ellerindeki ölümünden sorumlu olacakken ona ona aşık olur ve Amanda'yı ölüme yollamadan önce kararını değiştirerek onu kurtarır.[60] Bu olaydan sonra birbirlerini daha iyi tanımaya başlarlar ve bir ilişkiye girerler.[61] İki yıl sonra Amanda hamile kalır. Bebeğin doğumundan bir hafta önce Jude, Amanda'ya gerçek kimliğini ve zamanında onu kurtarmanın doğuracağı sonuçları açıklamaya karar verir. Arkasından gelen tartışmalar daha da kızışır ve Amanda, Jude'u öldürür.

Gelişmelerin şokundaki Amanda, bebeğinin gelecekte güvenli ve mutlu bir aile bulmasını garantilemek için S.H.I.E.L.D.'a danışır. Ancak direktör Nick Fury, ajanlıkta istenmeyen hamilelik ile aynı prosedürü uygular ve Amanda'nın yerel bir hastanede doğumundan sonra bebeği Sofya, Bulgaristan'daki bir yetimhaneye bırakırlar. Fury'nin iş arkadaşı ve ünlü endüstriyalist Howard Stark bu durumu öğrenir ve bebeği bularak onu evlatlık edinmeye karar verir. Bebeğe, Amanda'nın dilediği gibi Anthony ismini verir.[60]

Ayrıca bakınız

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. Tales of Suspense #42
  2. Iron Man Vol 3 #59
  3. Iron Man: Director of S.H.I.E.L.D. #29
  4. Deadpool Vol 5 #7
  5. Tales of Suspense #54
  6. Captain Marvel Vol 6 #5
  7. Avengers: The Initiative #4
  8. Iron Man #317
  9. Avengers/Thunderbolts #4
  10. 10,0 10,1 Avengers: The Initiative #12
  11. Civil War: The Confession #1
  12. Avengers / Invaders #9
  13. Mighty Avengers #30
  14. Runaways Vol 2 #24
  15. 15,0 15,1 Amazing Spider-Man #534
  16. Last Defenders #2
  17. 17,0 17,1 Tales of Suspense #56
  18. Civil War: Choosing Sides #1
  19. Tales of Suspense #47
  20. Iron Man Vol 3 #42
  21. Avengers Vol 8 #31
  22. Iron Man Vol 4 #12
  23. Patsy Walker: Hellcat #5
  24. Patsy Walker: Hellcat #1
  25. Avengers Vol 3 #2
  26. Iron Man #127
  27. Secret Invasion #4
  28. Secret Invasion #3
  29. Iron Man: Legacy of Doom #2
  30. Contest of Champions #1
  31. Invincible Iron Man Vol 2 #28
  32. Iron Man 2020 Vol 2 #3
  33. 33,0 33,1 Iron Man 2020 Vol 2 #1
  34. New Avengers Vol 3 #2
  35. Iron Man: Legacy of Doom #3
  36. Gwenpool Strikes Back #3
  37. Iron Man #227
  38. Invincible Iron Man Vol 3 #10
  39. Marvel Team-Up Vol 3 #14
  40. Iron Man Vol 5 #6
  41. Iron Man #196
  42. Invincible Iron Man #515
  43. Official Handbook of the Marvel Universe A to Z #5
  44. Runaways Vol 2 #10
  45. Invincible Iron Man #17
  46. King in Black #2
  47. Official Handbook of the Marvel Universe A-Z #5
  48. Iron Man Vol 5 #17
  49. Iron Man #288
  50. Tales of Suspense #39
  51. Tales of Suspense #40
  52. Iron Man Vol 4 #1
  53. Iron Man #169
  54. Iron Man #128
  55. Civil War: Front Line #1
  56. Invincible Iron Man #599
  57. Tony Stark: Iron Man #19
  58. Iron Man 2020 Vol 2 #6
  59. Iron Man Vol 6 #1
  60. 60,0 60,1 International Iron Man #7
  61. International Iron Man #6
Advertisement