Marvel Wiki
Advertisement

"Adım Iron Fist. Başka hiçbir şey durduramazken ben fırtınayı zapt ederim."
Iron Fist

Biyografi

Erken yaşam

Daniel Rand, iş adamı Wendell Rand'in oğludur ve bir zamanlar başka bir boyutsal gerçeklikte yer alan efsanevi şehir K'un-Lun'da yaşamıştır. Bilindiği üzere Wendell Rand-K'ai, K'un-Lun'ı Yu-Ti kılığında yöneten Lord Tuan Lord Tuan'ın evlatlık oğlu ve varisidir. Ancak Wendell, K'un-Lun'ı kendi başına yönetmek istemesine ek olarak Shakirah adlı kadına olan aşkına karşı bir rakip olan kardeşi Nu-An tarafından K'un-Lun'dan sürülmüştür.[12] Shakirah, Wendell'i seçmiş ve ona Miranda adında bir kız vermiştir. Wendell, K'un-Lun'ın dışında yaşamını sürdürmüş ve Amerika'da başarılı bir iş adamı olmuştur. Tuan'ın ölümünün ardından Wendell'in kardeşi onu Jade'in Yüce Kişisi, Yu-Ti ilan etmiştir. Daha sonra Heather adında bir kadın ile evlenmiş ve Daniel adında bir çocukları olmuştur.[13]

Wendell, her on yılda bir Dünya'dan açılan boyutlar arası geçit ile K'un-Lun'a geri dönmeye çalışır. Daniel dokuz yaşındayken babası, Heather ve iş partneri Harold Meachum ile K'un-Lun'a giden geçidi aramak için Tibet'e gider. Tehlikeli bir dağ geçidinden düşen Daniel, annesi ve babasını da beraberinde buzların içine sürükler. O ve annesi altlarındaki çıkıntıya düşerken babası, dağ yamacı boyunca düpedüz sarkar ve partnerinden yardım ister. İşlerde Rand'i saf dışı bırakmak isteyen Meachum, tutunduğu yerden onu düşürerek ölümüne yol açar. Meachum'un, Heather Rand ve oğluna yardım teklif etmesine rağmen onu reddederler. Kampa kendi başlarına dönmeye çalışan Heather ve oğlu, bir kurt sürüsü tarafından saldırıya uğrayınca uzun bir asma köprüyü fark eder. Oğlunun güvenli bir şekilde karşıya geçebilmesi için Heather, kurtaları elinden geldiğince oyalamaya çalışır fakat bunun sonucunda hayatını kaybeder.[4]

Bundan kısa bir süre sonra K'un-Lun'ın yerlileri çocuğu bulur ve onu şehirlerine götürürler. Daniel oraya gizlice Wendell ve Heather'ın cinayetini düzenleyen Yu-Ti'den önce götürülür. Daha sonra Yu-Ti, Daniel'ı dövüş sanatları ustası Yıldırım Lei Kung'a çırak olarak verir.[14]

Lei Kung'ın eğitimi fazlasıyla zorlu geçer. On altı yaşına gelince Rand, ritualistik Many'nin Düellosu'nda dört düşmanını yere serer ve adının anlamı "Şimşek" olan mekanik varlık Shu-Hu'yu yenerek engereklerin kralı Fu-Hsi'nin Tacı'nı kazanır.[4] Sabırlı bir şekilde önce sıcak kum daha sonra çakıl ve en sonunda kaya fıçılarına savurarak ellerini şartlara dayanıklı hale getirir.[14]

Ayrıca bakınız

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. 1,0 1,1 White Tiger #2
  2. Civil War #3
  3. Contagion #1
  4. 4,0 4,1 4,2 Marvel Premiere #15
  5. Daredevil Vol 2 #82
  6. 6,0 6,1 White Tiger #1
  7. Power Man and Iron Fist Vol 3 #3
  8. Iron Fist #10
  9. Cable & Deadpool #21
  10. Amazing Spider-Man #587
  11. Iron Fist #2
  12. Iron Fist #6
  13. Official Handbook of the Marvel Universe: Marvel Knights 2005 #1
  14. 14,0 14,1 Marvel Premiere #16
Advertisement