Marvel Wiki
Advertisement

Quote1.png Güçlerim yok ve yeterince eğitimli değilim ama yine de bu işi yapıyorum. Süper kahraman olmak muhteşem bir şey. Herkes denemeli. Quote2.png
--Hawkeye[src]

Biyografi

Köken

Kate Bishop, zengin bir Manhattanlı ailenin en küçük kızı olarak büyür. Babası Derek duygusal olarak mesafeli bir yayımcılık patronu olsa da Kate ona hayranlık duyarak ilgisini çekmeye ve yatılı okulundaki yaz kaçamaklarında rızasını almaya çalışır.[10] Annesi Eleanor, babasından ayrılmıştır ve Kate henüz genç iken Boulder, Colorado'ya yaptıkları bir gezi sırasında ölene kadar tatillerinde sıklıkla yoktur.[11][10] Kate'in, Susan adında kendisinden büyük bir kız kardeşi vardır. Arkadaş gibi olmalarına rağmen bir şekilde gergin bir ilişki geçirirler çünkü Susan bir türlü Kate'in diğer insanlara yardım etme çabasını anlamaz.[12] Küçük yaşlarından beri Kate, sık sık yalnız kalır ve kendi ayaklarının üzerinde durmayı öğrenir.[13] Giderek diğerlerinden bağımsızlaşır, körelir ve daha inatçı bir hal alır.[14]

Daha küçükken Kate, araştırması sırasında babasının gecenin geç saatlerinde başka bir adamı dövdüğüne şait olur.[10] Hemen Derek'i durumdan haberdar eder ve babasını araştırmaya devam etmeye karar verir. Onu El Matador ile olan buluşmasına kadar takip eder ve Derek'in mekandan ayrılmasının hemen ardından yanlışlıkla yakalanır.[13]

El Matador ondan fidye ister fakat Kate kaçmak için bir fırsat bulur. Matador'un adamlarından birisi onu yakalamak üzere iken bir ok ona doğru gelerek dikkatini dağıtır ve bu sayede Kate kurtulur. Hawkeye bir süreliğine El Matador'a göz kulak olduktan sonra Yenilmezler olay yerine ulaşır ve kötüleri yenerler. Kate, Yenilmezler'den ve özellikle de normal bir insan olmasına rağmen çok yetenekli olduğu için Hawkeye'dan oldukça etkilenir. Babasının gerçek yüzünü öğrenmesinin ardından Hawkeye, Kate için bir rol model haline gelir.[15]

Ayrıca ailesinin zenginliği onu rahatsız eder ve aşevleri ile kadın sığınma evlerinde vakit geçerek annesi gibi olmaya özen göstermeye başlar.[14]

Kardeşinin düğününden önce bir noktada Kate, Central Park'ta yürürken cinsel saldırıya uğrar. İlk önce Kate'in travma yaşamasına ve hatta daha da içine kapanmasına yol açar. Ancak bu çile neticesinde bazı dövüş ve kendini savunma yöntemlerini öğrenmeye karar verir. Kısa sürede eskrim, okçuluk ve dövüş sanatlarında ustalaşır. Ayrıca bu süre zarfında sorunlarını gidermek için bir terapist ile de görüşür.[14]

Genç Yenilmezler

İlk başta Kate, Aziz Patrik Katedrali'ndeki ablasının düğünü sırasında onu ve diğer iki yüz misafiri kurtarmaya çalışan Genç Yenilmezler ile tesadüfen karşılaşır. Ne yazık ki Genç Yenilmezler yalnızca yangın çıkarmayı ve kendilerini düşman yapmayı becerirler. Patriot'un ninja yıldızlarından birini kullanarak onları kurtaran kişi Kate olur. Ancak Genç Yenilmezler polis olay yerine ulaşmadan kaçmayı başarırlar.[12]

Kate Bishop, Mockingbird'ün savaş asası ile maskesi, Swordman'in kılıcı ile kemeri ve Hawkeye'ın yayını kullanıyor.

Hastaneye düzenlenen saldırıdan sonra Yenilmezler'den Ant-Man'in kızı olan Cassie Lang, Kate'e yakınlaşır. İki kız birlikte Yenilmezler Malikanesi'ne kadar Genç Yenilmezler'in izini sürer. Burada takımla karşılaşırlar ve kendilerine katılmaya davet ederler.[16] Çok geçmeden Fatih Kang, malikaneye saldırır.[17] Mücadeleye katılmak için Kate, Mockingbird'ün savaş asası ile maskesi, Swordsman'in kılıcı ile kemeri ve Hawkeye'ın yayı da dahil olmak üzere malikanede bulduğu ekipmanları kuşanır.[3] Kang'i yenip dünyayı kurtardıktan sonra Kate ve Cassie kalıcı üyeler olarak takım ile kalırlar.[18]

Kaptan Amerika ve Demir Adam takımın dağılmasını emreder ve onları eğitmeyi kabul etmezler. Ancak Kate, takım için yeni bir sığınak, kostümler ve silahlar almak için ailesinin parasını ve bağlantılarını kullanır.[18] Iron Lad'in gidişi ile Patriot ve Kate, yardımcı liderler olarak gayrıresmi rollerini üstlenirler. Onunla Patriot'un kimyası ve hatta rekabetçi ruhları uyuşur.[16]

Jessica Jones, Kaptan Amerika'nın isteği üzerine Kate'e Hawkeye'ın yayını ve takma adını veriyor.

Takım geri kalanı ile birlikte Patriot'un Süper Asker Serumu güçlerini taklit etmek için Mutant Büyüme Hormonu aldığını öğrendiğinde Kate ve Patriot'un arası bir süreliğine açılır.[19] Patriot'un yaralanmasından sonra Kate, onu doğru dürüst eğitmediği için Kaptan Amerika'yı suçlar. Sonrasında Jessica Jones, Kate'e orijinal Hawkeye yayı ile oklarını ve üzerinde Kaptan Amerika'dan "Hawkeye"a gönderilen bir notun olduğu kağıdı verir. Jessica, Kate'e kendisinden önce Kaptan Amerika'ya diklenen diğer kişinin de Clint Barton olduğunu ve Kaptan Amerika'nın ona Clint'in kod adının verilmesini istediğini söyler. Kate bunu kabul eder ve resmi olarak yeni Hawkeye olur.[3]

İç Savaş ve Clint Barton ile tanışma

Takımının geri kalanı ile birlikte Hawkeye, Süper İnsan Tescil Antlaşması'nın karşısında Kaptan Amerika ve Gizli Yenilmezler'in yanında yer alır ve bunun sonucunda kahramanlar İç Savaş olayına sürüklenir.[20]

Sonrasında Kate farkında olmaksızın diriltilmiş bir Clint'ten, Kaptan Amerika'nın üniformasını ve kalkanını kuşandığı için azar işitir. Onu taklit etmek veya anısını lekelemek için değil, gerçek Hawkeye'ı onurlandırmak için "Hawkeye" kod adını aldığını açıklar. Bu sözleri ile davranışlarından dolayı Stark'ı kınaması için Clint'i ikna eder ve kendi yoluna gider.[21]

Clint Barton, Ronin olarak Kate Bishop'a bazı atış tüyoları veriyor.

İlk karşılaşmadan çok geçmeden Kate ve Clint yeniden buluşur. Central Park'taki Eli ile sıkıntılı buluşma sırasında Kate, Ronin kılığındaki Clint tarafından saldırıya uğrar. Sonraki birkaç gün içinde Clint ve Kate birkaç kez daha buluşurlar. Sonunda Clint (kendine özgün yolundan) yayını ve pelerinini resmi olarak Kate'e verir.[22]

Gizli İstila

Skrulllar Dünya'yı işgal ettiğinde Hawkeye, savaşın ön cephelerinde geriye kalan Genç Yenilmezler ve Kaçaklar'a katılır.[23]

Ayrıca bakınız

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. Young Avengers #12
  2. Avengers: The Children's Crusade #6
  3. 3,0 3,1 3,2 Young Avengers #4
  4. 4,0 4,1 West Coast Avengers Vol 3 #3
  5. Hawkeye Vol 4 #3
  6. Hawkeye Vol 4 #22
  7. Hawkeye Vol 4 #7
  8. Generations: Hawkeye & Hawkeye #1
  9. 9,0 9,1 Young Avengers #6
  10. 10,0 10,1 10,2 All-New Hawkeye Vol 2 #4
  11. Young Avengers Vol 2 #5
  12. 12,0 12,1 Young Avengers #1
  13. 13,0 13,1 All-New Hawkeye Vol 2 #5
  14. 14,0 14,1 14,2 Young Avengers Special #1
  15. All-New Hawkeye Vol 2 #6
  16. 16,0 16,1 Young Avengers #2
  17. Young Avengers #3
  18. 18,0 18,1 Young Avengers #5
  19. Young Avengers #6-#7
  20. Civil War Vol 1 2-7
  21. Fallen Son: The Death of Captain America #3
  22. Young Avengers Presents #6
  23. Secret Invasion: Runaways/Young Avengers #1-#3
Advertisement