Marvel Wiki
Advertisement

"Ona beyaz giyinme sebebimin kendimi saklamak olmadığını söyledim. Geldiğimi görebilsinler diye beyaz giyiniyorum. Çünkü beyazı gördüklerinde, ne kadar açık bir hedef olup olmadığım önemli olmaz. Elleri öyle bir titrer ki, aya bile vuramazlar."
Moon Knight[kaynak]

Marc Spector, suçlu Moon Knight olarak daha çok tanınır. Önceden bir paralı asker iken çölde ölüme terkedildiğinde, ay tanrısı Khonshu tarafından hayata geri döndürülür. Khonshu'nun demir yumruğu ve başrahibi olarak atanmış Moon Knight, gece dışarıda olan insanlar için adalet görevini üstlenir. Spector aynı zamanda dissosiyatif kişilik bozukluğuna sahiptir. Bu hastalık Steven Grant ve taksi şoförü Jake Lockley de dahil diğer kişiliklere bürünmesini kolaylaştırmaktadır.[13][21]

Kariyerinin başında Marc sokaklarda, en iyi arkadaşı "Frenchie" Duchamp, evsiz Bertrand Crawley ve restoran sahibi Gena Landers'ın da dahil olduğu ağ üzerinden muhbirler yardımıyla suçla savaşır.[13][21] Erken zamanlarından beri Marc çoğunlukla yalnız çalışır fakat yine de içerisinde bulunduğu birkaç ekip olur. Buna Yenilmezler (hem operasyon ekibi[22] hem de Batı Yakası)[23] ve Kiralık Kahramanlar da dahildir.

Yakın zaman içerisinde Marc, uzun zamandan beri eşi olan Marlene Alraune'den Diatrice adlı bir kızı olduğunu öğrenir[24] ancak Khonshu, Mephisto'nun dünyayı ele geçirme planlarını öngördüğünde Marc kızını bırakıp tanrısının yanında savaşıp Mephisto'nun planının gerçek olmasını engellemek için elinden geleni yapar. Khonshu cinnetine yenik düştüğünde bununla beraber Marc ona sırt çevirip onu yenmek için Yenilmezler'e yardım eder. Khonshu'nun mahpusluğunun ardından Spector, kendisinin yardımına ihtiyaç duyabilecek gece sakinlerine desteğini sunabilmek için Midnight Mission'u kurar.[25]

Biyografi

Erken yaşam

Marc Spector Birleşik Devletler'de dünyaya gelen, çocukluk yıllarında Hitler'in Çekoslovakya'yı işgal etmesinden sonra yaşanan Nazi davasından kaçabilmiş bir Yahudi din adamının oğludur. Babası Elias'ın din ayrımında birer hedef olduğu Şikago'nun fakir tarafında büyür. Marc, babasının neden bu zulme karşı savaşmadığını asla anlayamaz.[26]

Çocukluğunun son yıllarında, şans eseri bir şekilde ailesinin yakın arkadaşı olan Haham Yitz Perlman'ın aslında Ernst adlı bir Nazi asker kaçağı ve Yahudi katili olduğunu öğrenir. Marc'ın dövüşme içgüdüleri ilk kez Perlman'ı defedip pençesinden kurtulmaya karar verdiğinde ortaya çıkıverir. Sonrasında Perlman, hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolur. Bu travmatik olay aynı zamanda Marc'ta dissosiyatif kişilik bozukluğu oluşmasına sebep olur.[27] Marc'ın ilk alternatif kişilikleri Steve Grant ve Jake Lockley olur. Elias, Marc'ı Putnam Psikiyatrik Hastanesi'ne kapattıktan kısa bir süre sonra Marc, ilk defa kendisinin nihai atası olduğunu iddia eden Mısır putu Khonshu'yla karşılaşır.[28]

Babasının ölümünden sonra Marc'ın cenazeye katılabilmesi ve geç bir öğle yemeği yiyebilmesi için hastaneden geçici olarak çıkmasına izin verilir ancak Marc, Khonshu'nun sesini duyduğunda oradan kaçar.[21]

Askerlik hayatı

Marc, deniz piyadesi olmak için kayıt yaptırır ve 3 yıl boyunca görev yapar. Irak'a olan ikinci turu sırasında komutanları, alışılmadık davranışlarını fark eder. Geçmişi ortaya çıktığında onursuzca tahliye edilir.[21] Daha sonrasında CIA'e katılır ve Moon Knight ile etkileşime girecek kişiler ile tanışır. Buna William Cross, Amos Lardner ve kendi öz kardeşi Randall Spector da dahildir. Randall, Spector'ın kız arkadaşı Lisa'yı bir silah kaçakçılığı planını açığa vurmasını engellemek için baltayla öldürdüğünde Spector, bir el bombasını misilleme yaptırtarak Randall'ın öldüğünü farz eder.[29]

CIA'den ayrıldıktan sonra Spector, yasa dışı dövüşlerde yer alır ve böylece en iyi arkadaşı olan "Frenchie" Duchamp ile tanışır. İkisi de kiralık asker olarak görev yapar[30] ve genellikle Afrika'da veya Kuzey Amerika'da sayılı görevlerde yer alırlar. Sonrasında bir Kuzey Amerika ülkesi olan Bosqueverde'nin başkanına suikast suçundan ötürü mahkeme önüne çıkar.[31][21]

Ayrıca bakınız

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. Moon Knight Vol 7 #1
  2. 2,0 2,1 Avengers Vol 8 #36
  3. 3,0 3,1 Moon Knight Vol 5 #12
  4. Moon Knight Vol 5 #7
  5. Moon Knight Vol 5 #1
  6. Defenders #49
  7. Moon Knight Vol 6 #3
  8. Moon Knight Vol 6 #2
  9. 9,0 9,1 9,2 Moon Knight Vol 5 #2
  10. Moon Knight Vol 2 #1
  11. Avengers Vol 8 #34
  12. Marc Spector: Moon Knight #3
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 Moon Knight #1
  14. Moon Knight Vol 2 #3
  15. Moon Knight Vol 8 #6
  16. Moon Knight Vol 5 #13
  17. Moon Knight Vol 5 #8
  18. Hulk Vol 2 #8
  19. Moon Knight Vol 5 #22
  20. Moon Knight #19
  21. 21,0 21,1 21,2 21,3 21,4 Moon Knight Vol 8 #11
  22. Secret Avengers #1
  23. West Coast Avengers Vol 2 21-23
  24. Moon Knight #190
  25. Moon Knight Vol 9 #1
  26. Moon Knight #37
  27. Moon Knight #194
  28. Moon Knight Vol 8 #10
  29. Hulk! #17
  30. Moon Knight Vol 8 #12
  31. Marc Spector: Moon Knight Vol 1 15-18
Advertisement