Marvel Wiki
Advertisement
Marvel Wiki

"Daredevil olarak, dünyayı kurtarmam gerek. Avukat olarak... belki onu düzeltebilirim. İkisine de ihtiyacım var. Farkına vardığım şey şu. Savaşçı ve avukat. Eğer sadece birine sahipsem, bir işlevi kalmıyor."
Matt Murdock[kaynak]

Biyografi

Erken Yaşam

Daredevil’in hayatı tam bir neşe ve trajedi karışımıdır. Matt Murdock’un hikayesi babası ile başlar. Jonathan "Savaşçı Jack" Murdock, Matt’in annesinin öldüğünü söyleyerek oğulları Matt ve Mike'ı tek başına büyüttü. Oğullarının kendisinden daha başarılı bireyler olmasını istedi. Sürekli Matt'in kafasına diğer çocuklar ile oynamak yerine ders çalışması gerektiğini sokuyordu. Onun kendisi gibi bir "eğitimsiz boksör" yerine bir doktor veya avukat olmasını diledi. Bu, komşu çocuklarının "korkak" Matt'e "Daredevil" adıyla zorbalık yapmalarına neden oldu. Bu süreçte ona yardım eden kişi ikiz kardeşiydi.[15] Matt, babasının spor salonunda gizlice çalışarak ezikliğini yendi.[16]

Bir gün Matt, kör bir adamın ona doğru gelen bir tıra doğru yürüdüğünü gördü ve adamı yolun kenarına itti. Tır kaza yaptı ve radyoaktif izotop sokağa yayılıp Matt'in yüzüne bulaşarak kör olmasına neden oldu. Hastanede kendisine gelirken duyma, koklama, tatma ve dokunma duyularının insanüstü derecelere ulaştığını fark etti. Ayrıca etrafını çevreleyen şeylerin bir çeşit zihinsel görüntüsünü oluşturan "radar duyusu"nu geliştirdi.[16]

İlk görünüm

Hastanede geçirdiği süre boyunca Matt, altın haç taşıyan bir rahibe tarafından ziyaret edildi. Matt, uzun süredir ölü olduğunu düşündüğü annesini bir gün bulacaktı. "Maggie", bir rahibe olarak hayatına devam ediyordu. Matt ise bunca yıl bu kadının kim olduğunu bilmeyecekti.

Birkaç ay sonra Matt, ninja ustası Stick'ten eğitim aldı. Onun sayesinde yeni yeteneklerini nasıl kontrol edebileceğini öğrendi ve yeteneklerini akrobatik ve savaş sanatları yönünde geliştirdi.[17]

Jack Murdock, dövüşmekte çaresizliğe düşmüşken istemeden "Fixer" olarak bilinen bir çarpık dövüş organizatörünün teklifini kabul etti. Fixer, sadece kasıtlı olarak nakavt numarası yapması için Jack'e bir ağır siklet rakibi ayarladı. Jack reddetti ve maçını kazandı. O gece sonrası Jack Murdock, Fixer ve adamları tarafından vurularak öldürüldü.[16]

Öksüz kalan Matt, babasının katillerini aradı. Sonunda Fixer'ın çetesini buldu ve onları ağır bir şekilde cezalandırdı. Onu kovaladı ve Matt'in kafasına bir silah dayayan Fixer ile yüzleşti. Silahı ateşlemeden Fixer, kalp krizi sebebiyle acı çekerek öldü.[16] Babasının ölümünden sorumlu olanlardan kalan son kişi olan Angelo'nun izini sürdü ve onu bir randevu evinde buldu. Onunla yüzleşti fakat orada çalışan kadınlardan biri tarafından saldırıya uğradı. Kavgada Matt, kadınlardan birini camdan attı ve onun öldüğünü düşündü (daha sonra Typhoid Mary olarak geri döndü). Ne yaptığının dehşeti içinde kaçtı ve Stick'i aramaya başladı ama Stick, eylemlerinden dolayı onu terk etti.[18]

Kolombiya Üniversitesi

Matt, derslerine çalışmaya devam etti ve Kolombiya Hukuk Okulu'na girdi. Kolombiya'da Elektra Natchios ile tanıştı ve birbirlerine aşık oldular. Bu, ikisinin de aşk ile ilk imtihanıydı. Babası polis tarafından yanlışlıkla öldürüldüğünde Elektra, kendini dünyaya ve Matt'e kapattı.[19]

Nelson ve Murdock

Matt, hukuk diplomasını aldı ve büyük bir avukatlık bürosunda işe girdi. Hell's Kitchen'a ve babasının eski spor salonuna geri döndü ve bu dönemde Mickey adında orada kalan genç bir kız ile tanıştı. Birbirlerine yakınlık duymaya başladılar ve Matt onu eğitti. Ayrıca oradayken Foggy Nelson'a rastladı. Bazı davalarında ona yardım etti. Bu sırada nasıl olduysa Mickey, Kingpin için çalışan adamlar tarafından kaçırıldı. Matt, izlerini sürdü ve Mickey'i kurtardı. Bu yüzden bir iş randevusunu kaçırdı ve işten kovuldu.[20]

Matt, Franklin "Foggy" Nelson ile Nelson ve Murdock adındaki avukatlık bürosunu kurdu ve Karen Page, Foggy tarafından sekreterleri olarak işe alındı. Karen, Matt'ten hoşlanmaya başladı ve böylesine harika, yakışıklı bir adamın engelli olmasını üzücü buldu. Matt, babasının eski boks elbiselerinden sarı ve siyah bir kostüm yaptı ve Daredevil olarak suç ile savaşmaya devam etti.[16]

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. White Tiger #3
  2. Uncanny X-Men #351
  3. Defenders Vol 5 #3
  4. Daredevil Vol 2 #1
  5. Daredevil #327
  6. Official Handbook of the Marvel Universe Vol 4 #10
  7. Daredevil Vol 2 #50
  8. Daredevil #376
  9. Daredevil #25
  10. Daredevil Vol 2 #81
  11. Daredevil Vol 3 #6
  12. Daredevil #310
  13. Daredevil Vol 2 #89
  14. Civil War: Battle Damage Report #1
  15. Daredevil Annual Vol 6 #1
  16. 16,0 16,1 16,2 16,3 16,4 Daredevil #1
  17. Daredevil: The Man Without Fear #1
  18. Daredevil: The Man Without Fear #2
  19. Daredevil #168
  20. Daredevil: The Man Without Fear #5
Advertisement