Marvel Wiki
Advertisement

"Bana daha fazla güç lazım. Dünyaları hareket ettirebilmek ve onları temeline kadar sarsabilmek istiyorum. Ellerim ile gezegenleri cennetlerden koparıp onları yeni bir göğe yerleştirebilecek kadar güç istiyorum."
Doctor Strange

Dr. Stephen Strange, Doktor[20] veya diğer adıyla Doktor Strange, Dünya-616'nın Ulu Büyücüsü'dür.[11] Ellerini sakatlayan araba kazasına kadar dahi ama kibirli bir beyin cerrahıdır.[13] Modern tıptan ümidini yitirdiğinde, Kadim Kişi tarafından eğitildiği Tibet'teki Kamar-Taj'a doğru bir yolculuğa girişir.[13] Ellerini iyileştirir ve nihayetinde onu bir Mistik Sanatlar Ustası'na çeviren büyü hakkında daha çok şey öğrenir.[11] Dünya'nın mistik tehlikelere karşı koruyucusu olarak New York, Greenwich Kasabası'ndaki Kutsal Madet'e yerleşir.[21]

Biyografi

Erken yaşam

Stephen Strange, 1930 yılının Kasım[22] ayında Philadelphia'da tatil yapmakta olan Eugene ve Beverly Strange çiftinin çocuğu olarak dünyaya gelir. 1932'de Stephen'ın kız kardeşi Donna, ailenin Nebraska çiftliğinde doğar. Strange'in sıradaki Ulu Büyücü olacağını bilen kızgın büyücü çırağı Karl Mordo, bir çocuğun kendisinden daha iyi olmasını kıskanır ve çocuğu sekiz yaşından yetişkinliğine kadar iblisler ile rahatsız eder. Sonunda Strange, Mordo'nun ustası ve Dünya boyutunun mevcut Ulu Büyücü'sü Kadim Kişi tarafından kurtarılır. Bu eziyet başladıktan bir ya da iki yıl sonra Stephen'ın erkek kardeşi Victor doğar. On bir yaşında Strange, yaralı Donna'ya yardım eder ve bu deneyimi sayesinde tıp bilimine merak sarmaya başlar. On beş yaşında, Laura Robson adında genç bir kızla çıkar.[23] Strange, liseyi bitirir bitirmez erken tıp öğrencisi olarak New York Koleji'ne girer. On dokuzuncu doğum günü için ailesi ile tatildeyken Strange, Donna ile birlikte yüzüyordur ve sonrasında Donna'ya bir kramp girer ve panik içinde onu arayan Stephen, kız kardeşini boğulmuş olarak bulur. Bu olay onda, tıbbi idealizmini bileyen kişisel bir başarısızlık olarak kalır.[24][25]

Tıp kariyeri

Dahi cerrah

Stephen, tıp lisansını rekor sürede kazanır ve hızlı başarısının onu bir küstaha çevirdiği New York Presbiteryen Hastanesi'nde beş yıllık bir ihtisas yapar. Stephen'ın annesi Beverly, ihtisasının sonlarına doğru hayatını kaybeder ve yaslı cerrah için işi giderek daha da kişisellik dışında kalır. Strange'in yeteneği devam eder ve bununla birlikte daha otuz yaşına basmadan, varlıklı ve şöhretli bir beyin cerrahı olur.[20][25]

Ayrıca bakınız

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. 1,0 1,1 New Avengers Vol 3 #27
  2. Hulk Vol 2 #10
  3. Micronauts #35
  4. Avengers Vol 8 #33
  5. 5,0 5,1 Doctor Strange, Sorcerer Supreme #11
  6. Ghost Rider Vol 9 #7
  7. New Avengers #37
  8. Marvel Comics Presents Vol 2 #1
  9. Defenders Vol 2 #5
  10. Savage Avengers #9
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 11,5 11,6 Defenders: Strange Heroes #1
  12. Secret Wars #2
  13. 13,0 13,1 13,2 Doctor Strange: The Oath #2
  14. Doctor Strange #183
  15. Doctor Strange: The Oath Vol 1 3-5
  16. Valkyrie: Jane Foster #8
  17. Doctor Strange Vol 4 #3
  18. Doctor Strange #386
  19. Official Handbook of the Marvel Universe A-Z #9; Rintrah'ın profili
  20. 20,0 20,1 Strange Tales #115
  21. Strange Tales #116
  22. Doctor Strange #176's cover
  23. Excalibur Vol 3 #14
  24. Doctor Strange, Sorcerer Supreme #45
  25. 25,0 25,1 Official Handbook of the Marvel Universe A-Z #3
Advertisement