Marvel Wiki
Advertisement
Marvel Wiki

"'Uzayın Kralı.' 'Güneş'in Ustası.' Böylesine büyük tabirleri kullanıyorsunuz. Bu sizin ufak ruhlarınıza uygun mu? İstersem aydınlığa ve hiçliğe, sahip çıkamaz mıyım? Böylesine unvanlar kazanmadım mı? Ben tüm sanatlarda, tüm bilimlerde ve tüm gizemlerde ustalaşmış olan? Kimin yıldızların ötesindeki teknolojisi ve büyüsü bir alfa telepatın zihnini kolayca karıştırabilir? Kim haklı olmadığımı söylemeye cüret edebilir ki? Ancak basit bir ulusta kral olduğum zaman. Basit bir gezegende. Aziz bir bahçede demir ellerin bakıcısı olan. Ve yalnızca benim edindiğim unvan... doktor."
Doktor Doom[kaynak]

Dr. Victor von Doom,[11] bilim doktoru[12] ve diğer adıyla Doktor Doom,[13] Latveria Krallığı adına Hükümdar ve Yüce Lider olarak hizmet eden bir Latverialı politikacıydı.[14] Bir kaza sebebiyle yaralandı ve gerçek yüzünü gizlemek için bir demir maske ve zırh takmaya başladı.[15] Dünya gezegenindeki kayda değer en dahi kişilerden ve bilim insanlarından birisiydi.[16] Ayrıca evrendeki en güçlü varlıklara denk büyü yetenekleri ile kendisini potansiyel Ulu Büyücü adayı yapan bir büyücüydü.[17] Dünyayı fethederek insanlığa düzen ve iyilik getirmek istedi.[18] Benzersiz yetenekleri, egosu ve gücü ile süper insanlar ve kozmik varlıklar ile çatışmaya girdi. Reed Richards'ın rakibi ve Fantastik Dörtlü'nün baş düşmanı olarak bilinir.[19]

Biyografi

Erken Yaşam

Victor von Doom, Latveria'daki Haasenstadt'ın dışında kalan bir çingene kampında doğdu.[15] Annesi Cynthia, Mephisto ile kötü giden bir pazarlıkta öldürüldü. Babasının onun ile ilgilenmesine rağmen soylu bir kadın öldü ve Werner von Doom soğuk bir kış gecesi genç Victor ile kaçtı. Victor soğukta hayatta kalmayı başardı fakat ne yazık ki babası başaramadı.[20] Doom, ölümünde Mephisto'yu suçladığı annesini kurtarmak adına[21] hem bilimdeki hem de büyüdeki bilgisini arttırmaya çalıştı. Gençliğinde Valeria adında bir kadına aşık oldu ama ondan bir karşılık alamadı.[22]

Doktor Doom Oluşu

Doktor Doom Oluşu

New York Hegeman'daki Eyalet Üniversitesi, Victor'a bir burs teklifinde bulundu. Oradaki derslere katıldığı dönemde ilk kez Reed Richards ve Ben Grimm ile tanıştı.[19][21] Birbirlerine karşı bir nefret beslemeye başladılar ve Reed Richards'ın bir yarışmada Victor'un soyadını "Doof" olarak değiştirdiği ilk şakasını yapmasına sebep oldu.[23] Doom, diğer boyutlardan bir varlığın astral formunu yansıtabilen bir makine geliştirmeye kafa yormaya başladı. Bunu annesinin ruhunu Mephisto'nun ellerinden kurtarmanın bir yolu olarak görüyordu. Reed, Doom'un hesaplamalarında bir kusur buldu fakat Doom onun uyarılarını kabaca reddetti çünkü diğerlerine olan hoşnutsuzlukları gibi Reed'in de onu gölgede bırakmaya çalıştığını düşünüyordu. Makine, Doom'un yüzünü yaralayarak patladı ve kısa süre sonra etik olmayan deneyler gerçekleştirmekten dolayı sınır dışı edildi. Bu olaydan sonra Reed Richards'ı yüzünün yok oluşunun ve sınır dışı edilmesinin sorumlusu olarak görmeye başladı.[19][21]

Doom, utanç ve acı içinde dünyayı dolaştı. Sonunda ona bir zırh takımı yapmasında yardım eden keşişlerin küçük Tibet köyünü buldu. Lideri indirmek ve kendisini kral ilan etmek için vatanı Latveria'ya döndü. Daha sonra gelecekteki dünya hakimiyeti planları için ülkesinin kaynaklarını kullanmaya başladı. Bu planlar Doom'u başta Fantastik Dörtlü olmak üzere birçok süper kahraman ile çatışmaya soktu.[21]

Doctor Doom'un ana zırhı

Fantastik Dörtlü

Doom, Fantastik Dörtlü ile ilk olarak Sue Storm'u rehine olarak tutarak yüzleşti.[19] Takımın diğer üyelerini onun zaman platformunu kullanıp zamanda geri giderek mistik Merlin Taşlarını geri almak zorunda bıraktı.[19] Daha sonra Namor'u kendisi ile iş birliği yapıp takımı yok etmesi için kandırdı.[24] İş birliği sırasında atomik boyutlara indi ve kendisini Atom Altı Dünyası'nda buldu. Bilimsel tecrübesini kullanarak kolayca kontrolü eline aldı ve küçültücü ışınlar ile Fantastik Dörtlü'yü rahatsız etmeye başladı. Ant-Man'in yardımı ile yeniden Fantastik Dörtlü tarafından yenilgiye uğradı.[25] Sıradaki Fantastik Dörtlü'yü yenme girişimine, Doom tarafından güçler verilmiş bir haydut grubu olan Korkunç Üçlü de dahil oldu. Bu girişim Doom'un bir solar dalgası ile uzay dışına gönderilmesi ile son buldu.[26] Daha sonra uzayda süzülürken, kendisinin atalarından biri olduğunu Doom'a gösteren Rama-Tut tarafından bulundu. Aynı kişi olabileceklerine inanarak Doom'u Dünya'ya geri yolladıktan sonra Rama-Tut'un geleceğe gitmesine karar verdiler. Dünya'ya geri dönen Doom yeniden Fantastik Dörtlü ile çarpıştı. Bu sefer onu, grubu yok ettiğine inandıracak şekilde hipnotize ederek yendiler.[21]

Nihayetinde hipnotize edici sihir, Doom'un kalesine onu eğlendirmek için gelen bir Latverialı sahne sihirbazı tarafından bozuldu. Kandırıldığını anlayan Doom öfkeliydi ve tesadüfen güçlerini kaybeden Fantastik Dörtlü'den intikamını almak için Amerika'ya gitti.[27] Dörtlü'nün güçlerini kaybetmesine rağmen bu sefer de Daredevil'ın yardımı ile Doom yeniden yenilgiye uğratıldı.[28] Diğer saldırısı ise dünyanın süper kötülerinden oluşan bir orduyu Reed Richards ve Sue Storm'un düğününe saldırmak için kullandığı zaman geldi.[29]

Doom, Gümüş Sörfçü ile savaşıp onu yendiğinde Sörfçü'nün güçlerini ve sörf tahtasını çalarak Dünya üzerindeki en güçlü varlıklardan biri haline geldi. Sonunda bu yeni güçleri ile Fantastik Dörtlü'yü yenebilirdi. Daha sonra cinnet geçirdi ve tüm dünyayı talan etmeye başladı. Fantastik Dörtlü ile başka bir karşılaşmasında Doom, kandırılarak Galactus'un Dünya etrafına koyduğu bariyerin içine uçtu ve Sörfçü'nün güçleri ve sörf tahtası gerçek sahibine döndü.[30]

Camelot

Doktor Doom ve Demir Adam, Stark'ın Doktor Doom'un Morgan le Fay'in yaverinin yardımını rica etme çabasının önüne geçtiği Camelot'a gittiler. Doktor Doom, bu müdahale üstüne günümüze dönmesi gerektiği için süresiz olarak yarım bırakmak zorunda kaldığı intikam yeminini etti.[31]

Taht İçin Bir Varis

Fantastik Dörtlü'nün yardımı ile deli Prens Zorba'dan Latveria tahtını geri aldıktan sonra Doom, Zorba'nın birlikleri yüzünden yetim kalan Kristoff Vernard adındaki küçük bir Latverialı çocoğu kanatları altına aldı ve onu varisi yaptı.[32]

Battleworld (Beyonder)

Beyonder'ın güçlerini aldıktan sonra maskesini çıkaran Doom

Battleworld'da başka bir saldırı da sözde Secret Wars sırasında güçlü ve gizemli Beyonder'ın Dünya'dan birçok kahraman ve kötüyü, kazananın dileğinin yerine getireleceği sözü ile savaştırdığı olayda gerçekleşti. Doom, kötülerin lideri oldu ve yenilgilerinden sonra hücresinden kaçtı ve Klaw'ın bedeninin dışına, Galactus'un gücünü çekmesi için bir cihaz yaptı. Çaldığı güç ile asıl hedefi olan Beyonder'a saldırmaya hazırdı. Doom savaşı kaybetti ama Beyonder, onu incelemek ve eğitmek için daha yakınına gittiğinde Doom, güçlükle ulaştığı göğüs kafesinde cihazı çalıştırmayı başardı. Doom, Beyonder'ın gücünü emdi ve ondan bile daha güçlü bir hale geldi. O kadar güçlüydü ki belki rüyasında yanlışlıkla evreni yok edebilir diye dinlenemiyordu. Beyonder, bir şekilde hayatta kaldı. Klaw'ın bedenini ele geçirdi ve Klaw'un kurnazlığını kullandı. Bu sayede Doom'u kandırarak çalınan gücünün kontrolünü geri aldı ve onu yendi. Daha sonra Beyonder, Doom ve Klaw ile ortadan kayboldu.[33]

İmparator Doom

Dünyayı fethetme planının bir parçası olarak Doom, zihin kontrolü yeteneğine sahip olan ve Mor Adam olarak bilinen süper kötü Zebediah Killgrave'i kaçırdı. Onu devasa bir Ruh Prizması içinde tuttu ve bu Mor Adam'ın güçlerini Doom'a vermekle kalmayarak onu küresel boyutlara taşıdı.

Doom, Mor Adam'ın zihin kontrolüne direnerek iradesinin gücünü gösterir

Doom, cihazı kullanarak Birleşmiş Milletler'i ve her hükümeti kendisini Dünya'nın imparatoru olarak adlandırması için manipüle etti. Doom'un kontrolü ile refah ve eşitlik sağlandı. Savaşlar ve açlık son buldu fakat bu tüm vatandaşların özgür iradesine mâl oldu. Ayrıca Doom, hedefine ulaşması veya devam ettirmesi için herhangi bir zorluğun olmaması nedeniyle zaferini anlamsız olarak görmeye başladı.

Doom'un zihin kontrolünden etkilenmeyen Wonder Man, Doom'un yönetimine meydan okuyarak Yenilmezler formunda ortaya çıktı. Birkaç takım arkadaşını Doom'un kontrolünden kurtardı ve Ruh Prizması'nun bulunduğu Doom Adası'na saldırdı. Doom'un doyumsuzluğu kendisine, kahramanların Ruh Prizması'nı yok etmesini önleme fırsatını yitirmesine sebep oldu. Böylece Dünya'nın vatandaşları Doom'un kontrolünden kurtarıldı ve Dünya çabucak eski durumuna geri döndü.[18]

Dipnotlar

  1. Captain America Vol 5 #23
  2. 2,0 2,1 Runaways Vol 2 #5
  3. FF #13-14
  4. Secret Wars #8
  5. Official Handbook of the Marvel Universe Vol 4 #14
  6. Fantastic Four #566-569
  7. Fantastic Four #236
  8. Fantastic Four Vol 6 #33
  9. 9,0 9,1 Captain Britain and MI-13 #10
  10. Captain Britain and MI-13 #14
  11. Fantastic Four #543
  12. Infamous Iron Man #8
  13. Official Handbook of the Marvel Universe A-Z #3
  14. Marvel Atlas #1; Latveria'nın görünümü
  15. 15,0 15,1 Official Handbook of the Marvel Universe Master Edition #20
  16. Incredible Hulk #606
  17. New Avengers #51
  18. 18,0 18,1 Marvel Graphic Novel: Emperor Doom — Starring the Mighty Avengers Vol 1 1
  19. 19,0 19,1 19,2 19,3 19,4 Fantastic Four #5
  20. Fantastic Four Vol 4 #9
  21. 21,0 21,1 21,2 21,3 21,4 Fantastic Four Annual #2
  22. Marvel Super-Heroes #20
  23. Marvel 2-In-One #2
  24. Fantastic Four #6
  25. Fantastic Four #16-17
  26. Fantastic Four #23
  27. Fantastic Four #39
  28. Fantastic Four #40
  29. Fantastic Four Annual #3
  30. Fantastic Four #57-60
  31. Iron Man #150
  32. Fantastic Four #258
  33. Marvel Super Heroes Secret Wars #1-12
Advertisement