Marvel Wiki
Advertisement
Marvel Wiki

"Yaşadığım süre boyunca... ve ölene kadar... Ben bir Yenilmez'im!"
Scarlet Witch[kaynak]

Scarlet Witch olarak bilinen Wanda Maximoff,[3] Transyalı bir Romen büyücü ve speedster Quicksilver'ın genç kız kardeşidir.[16] O ve kardeşi bir dönem "Manyetizm Ustası" Magneto'nun Mutant çocukları olduğuna inandılar.[17] Aslında gerçeklikleri değiştirmesine ve kendine göre çarpıtmasına imkan tanıyan bir Kaos Büyüsü kullanıcısı olmasına sebep olan Wundagore Dağı'nda Yüce Evrimci tarafından büyülenen bir yetimdi.[12] Dünya'daki en güçlü büyü kullanıcılarından birisi olması için Agatha Harkness tarafından eğitildi.[18] Daha sonra Yenilmezler'e katılmış ve kardeşi ile onların önde gelen üyelerinden biri olmuş olsa da kardeşi ile beraber[3] kısa süreliğine "babanın" davası adına savaşmak için Kötü Mutantlar Kardeşliği'ne katıldı.[19] Yapay insan Vision'a aşık oldu fakat tabiatına uygun olmadığından dolayı çocuk sahibi olamıyorlardı.[20] Bu yüzden Wanda, gerçekliği değiştirme güçlerini kullanarak Tommy ve Billy adında iki ikiz erkek çocuk yarattı.[21] Daha sonra büyü, çocukları gerçeklikten silerek kırıldı ama öncesinde çocuklar, güçleri Wanda ve erkek kardeşi ile eşleşen Wiccan ve Speed ile yeniden vücut buldu.[22] Çocuklarını kaybetmenin stresi, delirmesine ve Dünya'da baskın yaşam formaları olan mutantları üretirken herkesin arzularının gerçekleştiği House of M olarak bilinen kendi gerçekliğini yaratmasına yol açtı.[23] Dünya'nın kahramanları gerçekliği normale çevirdiler fakat kısa bir süre önce Wanda, Katliam olarak bilinen olayda X-Geni'nin %91.4'ünü yok eden "Artık Mutan Yok"u ilan etti.[24]

Bağlantılar ve referanslar

Dipnotlar

  1. Avengers #182
  2. Avengers & X-Men: AXIS #9
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 X-Men #4
  4. X-Men Vol 5 #7
  5. Avengers & X-Men: AXIS #7
  6. Avengers #185
  7. Avengers #111
  8. Wonder Man Vol 3 #1
  9. Avengers: West Coast Annual #7
  10. Scarlet Witch Vol 2 #12
  11. Scarlet Witch Vol 2 #4
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 Scarlet Witch Vol 2 #11
  13. Uncanny Avengers Vol 2 #2
  14. 14,0 14,1 Avengers: The Children's Crusade #6
  15. S.W.O.R.D Vol 2 #6
  16. Marvel Avengers: The Ultimate Character Guide #2
  17. Vision and the Scarlet Witch #4
  18. Vision and the Scarlet Witch Vol 2 #3
  19. Avengers #16
  20. Avengers Forever #10
  22. Young Avengers Special #1
  23. House of M #1
  24. House of M #7
Advertisement