Marvel Wiki
Advertisement
Marvel Wiki

"Ve bir gün geldi, diğer günlerden farklı bir gün, Dünya'nın kuvvetli kahramanları kendilerini ortak bir düşman karşısında birlikte buldu! O gün Yenilmezler, tek bir kahramanın karşısında duramayacağı düşmanlara karşı doğdu!"

Yenilmezler, özel yeteneklere sahip ve dünyada iyiliği yaymaya çalışan olağanüstü bir ekipti.[6] Takımın amacı Dünya gezegenini korumak ve halkını iç ve dış tehlikelere karşı korumaktı.[6] Endüstriyalist Tony Stark'ın Maria Stark Kuruluşu tarafından, kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak gizlice kuruldu.[7] Bu ekip, Amerika Birleşik Devletleri Milli Güvenlik Konseyi, Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi[8] ve S.H.I.E.L.D. tarafından barış koruyucusu güç olarak tanınıyordu. Yenilmezler Beyannamesi'nde de belirtildiği gibi takımın amacı, tek bir ülke veya organizasyon yerine tüm dünyanın barış sorunları ile ilgilidir.[9]

Tarihçe

Kuruluş

Asgardlı Kötülük Tanrısı Loki, canavarımsı Hulk'ı bir tren yolunu yok etmesi için etkilediğinde Hulk'ın arkadaşı Rick Jones ve onun Teen Brigade'i, yardım etmeleri için Fantastik Dörtlü ile iletişime geçmeye çalıştı. Ancak Loki, onu savaşa çekmek için değiştirdiği bilgiyi Yıldırım Tanrısı kardeşi Thor'a aktardı. Tesadüfi bir şekilde diğer süper kahramanlar da - Wasp, Ant-Man ve Demir Adam olarak adlandırılan - Loki'den gelen kesilmiş belirsiz sinyali aldı ve Green Goliath sebebiyle olay yerine geldi. Tuzağa düşmeyen Thor, Loki ile yüzleşti ve diğer kahramanları da fesatlarına maruz bıraktı. Loki'yi birlikte yenen ekip, artık birlikte çalışmaya ve resmi olarak bir takım olmalaya karar verdi. Wasp, "Yenilmezler" ismini önerdi ve Dünyanın Kuvvetli Kahramanları ortaya çıktı. Rick Jones ve Teen Brigade de öenmli görevler sırasında yakın ve düzenli irtibatta kalarak Yenilmezler'in düzenli müttefik ve muhbiri oldu.[1]

Dipnotlar

  1. 1,0 1,1 Avengers #1
  2. Avengers #7
  3. Avengers Vol 3 #2
  4. Avengers #13
  5. Annihilators: Earthfall #4
  6. 6,0 6,1 Official Handbook of the Marvel Universe A-Z #1
  7. Avengers #2
  8. Avengers #329
  9. Avengers Annual #11
Advertisement